מדד הלייבל של ג'וני ווקר: הסודות הנסתרים מאחורי כל תווית

רד לייבל, בלאק לייבל, גרין לייבל או קינג ג'ורג' החמישי - לכל אחת מהתוויות של הוויסקי המפורסם יש סיפור יייחודי משלה, וכאן המקום להכיר אותן
זיו וולף |
נושאים בכתבה וויסקי

עבור חובבי הוויסקי, התעמקות בעולם תוויות הוויסקי עשויה להיות חוויה מרגשת ויחד עם זאת, מבלבלת. כל תווית מכילה סיפור משלה, תערובת טעמים ייחודית, וגיל מובחן התורם לאופי הוויסקי. במאמר זה נתעמק במדד תוויות הוויסקי, נבהיר את התעלומות מאחורי התוויות, נבין את הדירוג שלהן ונבחן כיצד לאתר את הוויסקי האהוב עליכם ביותר.

 

פנינו לחברינו המומחים מיאן משקאות, שהסבירו לנו על כל סוגי הלייבלים של ג'וני ווקר. החל מ-Red Label התוסס ועד ה- Blue Label היוקרתי. לכל תווית וויסקי סיפור ייחודי בין אם זו מורכבות ה- Black Label או אלגנטיות ה- Green Labe, ביאן משקאות ידעו להסביר לנו על כל אחת מהן.

 

Red Label

 

וויסקי רד לייבל מספק אפשרות נפלאה עבור אלו המחפשים תערובת צעירה ונגישה. למרות שגילו של הוויסקי  אינו מצוין באופן מפורש, הוא מוערך כבן 3,  מה שהופך אותו לייחודי ובעל טעמים תוססים וטריים. זו הסיבה שהוא מהווה בחירה פופולרית לשימוש בקוקטיילים כגון הג'וני ג'ינג'ר, וויסקי סאוור, קוקטייל וויסקי דבש ועוד… זאת לצד הבחירה האולטימטיבית  ליהנות ממנו בצורתנו הנקייה.

 

Black Label

 

ה-Black Label מאופיין בתחכום ומתגאה בגיל מכובד של 12 שנים לפחות. תהליך ההזדקנות הארוך שלו מעניק לוויסקי פרופיל מורכב ומעודן, ופונה לחיך בעל הבחנה רגישה. הבלאק לייבל נחשב לעתים קרובות כמדד לאיכות, בעיקר בשל עומקו ובגרותו של הוויסקי המתהדר בה.

 

double black Label

קיראו עוד ב"בארץ"

 

הדאבל בלאק לייבל, שהוצג כתוספת חדשה למשפחת ג'וני ווקר בשנת 2011, לוקחת את הבלאק לייב האייקוני ומרים אותו לגבהים חדשים. באמצעות תוספת של טעמים חזקים יותר, חלקים וישנים יותר בחביות עץ אלון חרוכות היטב, הדאבל בלאק לייבל מייצר חווית טעמים בלתי נשכחת. ראוי לציין כי ג'וני ווקר מעכב במכוון את גיל הוויסקי הזה, ומאפשר חופש גדול יותר ביצירת התערובות הייחודיות הללו ללא מגבלות הקשורות לגיל.

 

Green Label - תערובת של אלגנטיות ובגרות

 

וויסקי גרין לייבל, מתיישן לאורך 15 שנים לפחות. Green Label, המורכב בלנדד מאטל ויסקי ייחודי, מאגד מספר סוגים של ויסקי סינגל מאלט, כאשר טליסקר, קראגנמור, לינקווד וקאול איילה הם המובילים ביניהם. למרות שהופסק באופן זמני בשנת 2011 בגלל ירידה במכירות, הוא קם לתחייה בשנת 2016, ושימח שוב את אניני הטעם ברחבי העולם.

בלנדד מאלט מיוצר ממספר סוגי סינגל מאלט, ומחויב בתהליך ייצור של זיקוק מסורתי. מאופיין בטעם שולט גולמי ומעושן לעומת הגרסאות הפשוטות המאופיינות בטעם עדין.

Gold Label Reserve

 

וויסקי גולד לייבל בעל יישון של 18 שנים לפחות נמצא בפסגת היוקרה של עולם הוויסקי. כדי לתת מענה הולם לטעמים המתפתחים של חובבי הוויסקי, חברת ג'וני ווקר הציגה את המותג Gold Label Reserve בשנת 2012, שהחליף את הגולד לייבל הישן. על ידי הדגשת הטעם על פני הגיל, התערובת משלבת ומציעה סימפוניה של טעמים שאינם יודעים מגבלות הקשורות לגיל.

 

Blue Label - הקרם דה לה קרם

 

כתמצית המותג היוקרתי של ג'וני ווקר, Blue Label נותר אפוף במיסתורין. הגיל המדויק של המרכיב הצעיר ביותר שלו אינו ברור, מה שמוסיף למיסתורין ומייחד את הוויסקי יוצא הדופן הזה. וויסקי Blue Label נחשב לטופ של עולם הוויסקי בשל איכות המגלמת באופן מושלם את מחויבות המותג למצויינות.

 

מדד תוויות הוויסקי הוא שער לעולם הוויסקי הסוחף, שמציע הצצה לעולם עשיר של טעמים ופיתויים, כל תווית והסיפור הייחודי שלה. על ידי הבנת המהות מאחורי כל סוג של וויסקי, יכולים חובבי הז'אנר היוקרתי הזה לצאת למסע, לחקור, לחשוף את טעמם המועדף ולגלות במקביל גם עולמות טעם חדשים. בין אם אתם נמשכים לקסם של הרד לייבל או לשפע שמייצג הבלו לייבל, דבר אחד בטוח: לכל חיך של חובב וויסקי יש את הלייבל המושלם עבורו.

 

KING GEORGE V

 

 

ליין זה נוצר כדי לחגוג את הצו המלכותי הראשון של ג'ון ווקר ובניו שהוצא בשנת 1934 על ידי המלך ג'ורג' החמישי. יצרני המותג בחרו ידנית וויסקי ממזקקות שהיו קיימות בתקופת שלטונו. כתוצאה מכך, התערובת האלגנטית הזו מיוצרת עם כמה מהעתודות הנדירות ביותר של החברה, כולל חביות שאין להן תחליף, ממזקקת פורט אלן שנסגרה כעת. הריח הראשוני: ניחוחות מתוקים ומעושנים מפורט אלן מקבלים את פניכם. מיד לאחריו תוכלו לחוש בתווים של תפוז, צימוקים, תאנים וקינמון. בנוגע לטעם, תוכלו ליהנות משפע של תבלינים ופירות יבשים מוויסקי Speyside ו-Highland מאוזנים בצורה מושלמת עם וניל. הם משחררים שכבות של פירות מתוקים, שוקולד מריר, טופי ואגוזים קלויים. לסיום, פורט אלן מעניקה עישון בניחוח חוף ים, שצובר תאוצה בה תחושו במהלך תו הסיום הארוך שלו.

 

JOHN WALKER & SONS ODYSSEY

 

תווית זו חוגגת את המסעות האפיים שביצע הוויסקי של ג’וני ווקר בשנים הראשונות של המאה ה-20, כשנסעו על פני האוקיינוסים לכל פינה בעולם. טריפל מאלט נדיר זה נוצר על ידי המאסטר בלנדר ג'ים בוורידג' כדי לעורר את הניחוחות והתחושות של עידן מכונן זה. הוא לקח כהשראה את ג'וני ווקר האגדי 'סווינג', שנוצר בשנת 1932 על ידי נכדו של המייסד, סר אלכסנדר ווקר. הוא היה בלנדר של מיומנות יוצאת דופן שמסר את הערותיו המפורטות לדורות הבאים.

 

John Walker & Sons Odyssey עשוי משלושה סינגל מאלטים יוצאי דופן בלבד, מעורבבים בקפידה ומתמזגים יחד בחביות עץ אלון כדי לשפר את השכבות המורכבות של הטעמים ולהעניק חלקות מעולה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.