אילת נופש תיירות
צילום: Istock

ביקורת מס הכנסה באילת; 20% מהעסקים נתפסו לא רושמים הכנסות

נהג מונית, ספר, משכירת נכסים ב-AirBnB, בתי קפה, וחנות מכשירי סלולר הן רק חלק מתוך 124 העסקים שעברו ביקורת במבצע רחב של מס הכנסה באילת; התירוצים הזויים
נועם בראל | (6)
נושאים בכתבה מס הכנסה

"שכחתי לרשום כי עזרתי לאישה עם עגלת תינוק, עשו לי כבר 5 ביקורת והכל היה בסדר", כך הסביר נהג מונית באילת למבקרי מס הכנסה כשנתפס כשאינו רושם את הכנסותיו. 

מבקרי מס הכנסה ביצעו בנוסף תצפית על מספרה בעיר ומצאו כי ביום הביקורת כלל לא הונפקו קבלות. הספר הודה שלא רשם הכנסותיו, והסביר: "התעוררתי מאוחר ושכחתי לרשום".

במהלך המבצע הגיעו מהבקרים לבעלת נכסים בעיר אילת המשכירה את הדירות דרך אתר Booking ואתר Airbnb, באמצעות מתווכת, וגם במקרה הזה נתפסה כשהיא לא מדווחת על עסקאות. לטענתה "לא ידעה שעליה לפתוח תיק ברשויות המס".

במהלך תצפית שנעשתה על אחד מבתי הקפה בעיר, בנוסף לקניית ביקורת, נמצא שטיפים למלצרים המשולמים באמצעות כרטיסי אשראי, נרשמים תחת סעיף "טיפים" ובעל בית הקפה מושך אותם במזומן ומחלק אותם למלצרים ואילו טיפים שמשולמים במזומן לא מדווחים כלל.

 

במבצע התקיימו גם בדיקות בנושא יישום חוק צמצום השימוש במזומן,  ובמהלך הביקורת נמצא שחנות לממכר טלפונים ניידים ומחשבים, ביצעה עסקה בסכום של 14,990 שקל, מתוכה שולמו 9,990 שקל במזומן, בניגוד למותר על פי החוק. מקרה דומה אירע בחנות רהיטים, שם נמצאה קבלה מעסקה של 15,000 שקל, מתוכה שולמו 5,000 שקל במזומן, שוב בניגוד לחוק.

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יוסי 18/12/2019 13:22
    הגב לתגובה זו
    הם פוטנציאל לקואליציה עם הימין ולאחר מכן לחנינה.
  • 4.
    איתי 17/12/2019 19:28
    הגב לתגובה זו
    מדינה מפגרת
  • 3.
    חומי 17/12/2019 15:04
    הגב לתגובה זו
    מתעסקים בשטויות.
  • קונספירציה 17/12/2019 16:30
    הגב לתגובה זו
    גם ככה חם מאד שם!!! :)))
  • 2.
    אם ראש הממשלה מצפצף על החוק מה יגידו אזובי הקיר (ל"ת)
    BB 17/12/2019 14:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחי 17/12/2019 13:04
    הגב לתגובה זו
    על כתיבת השם שלך קטן קטן על גרגיר אורז? איך קיבינימאט אני אמור להזדכות על זה?
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.