רכבת ישראל
צילום: חברת נתיבי ישראל

זה רשמי: מיום שני הבא הרכבת תושבת למשך 8 ימים מתל-אביב צפונה; אלו השינויים הצפויים

רכבת ישראל שובתת ל-8 ימים בעקבות עבודות תשתית, והפגיעה העיקרית - בתושבי הפריפריה
אסנת פרץ | (7)

אחרי שבשבוע שעבר טרם היה ידוע תאריך השבתת הרכבת, הבוקר (א') מודיעה רכבת ישראל שהחל מיום שני הבא, ה-19 בספטמבר, יושבתו מסילות הרכבת מתחנת ת"א ההגנה וצפונה, וזאת למשך 8 ימים, עד 27 בספטמבר. הנפגעים העיקריים הם תושבי הפריפריה הצפונית שלא תתאפשר להם הגעה לתל אביב או ערי הלוויין שלה, וכן תושבי הדרום שיוכלו להגיע עד לתחנת ת"א ההגנה בלבד, ומשם להיעזר באוטובוסים.

לפי רכבת ישראל, השבתת המסילות תתרחש בעקבות הקמת תשתית לרכבות בקו המהיר לירושלים מתל אביב (שצפוי להיות קו הרכבת החשמלי הראשון) וכן לשם הרחבת תוואי המסילות בין תחנות הרצליה ות"א האוניברסיטה. בשל עבודות התשתית יפורקו המסילות ולא ניתן יהיה להפעיל את הרכבות.

באילו קווים ההשבתה פוגעת?

מדרום - כלל קווי הרכבות יופעלו עד לתחנת ת"א ההגנה בלבד, משמע שכל מי שעובד באזור עזריאלי, הרצליה, השרון או חיפה - ייאלץ להיעזר בתחבורה ציבורית אחרת.

מצפון - הרכבות המאספות מבנימינה יופעלו עד/מתחנת הרצליה בלבד. כמו כן, לא תופעלנה רכבות מהירות בין חיפה לבין ת"א. רכבות הלילה בקו של נהריה-נתב"ג תופעלנה עד/מתחנת הרצליה גם הן.

מירושלים - הרכבות תופעלנה בין בית שמש ללוד בלבד, משני הכיוונים.

נוסף על כן צפויים שינויים במסלולי הרכבות שכן יישארו פעילים, וכן צמצום של תנועת הרכבות. שינויים אלו יהיו בתוקף עד ליום שלישי, 27 בספטמבר, בשעה 5:00, אז תחזורנה תנועת הרכבות לסדרה על פי לוח הזמנים.

בתקופת ההשבתה צפויה הרכבת להפעיל שני קווי רכבת חלופיים - בין נהריה לב"ש (עוקף ת"א) ובין בנימינה להוד השרון. כמו כן, משרד התחבורה יפעיל שירות הסעות חינמי בין תחנות ת"א ההגנה והרצליה, וזאת בנוסף לתגבור קווי האוטובוסים לתל אביב. כמו כן, יופעל שירות אוטובוסים חינמי בין תחנת הרצליה לבין תחנת נתב"ג גם בשעות הלילה.

200 אלף נסיעות ביממה

בדוחותיה החציוניים של הרכבת צוין כי כמות הנסיעות הממוצעת ליממה עומדת על מעל 200 אלף נסיעות, מה שאומר שבשמונת ימי ההשבתה צפויים מאות אלפי נוסעים להיפגע, וכן אל לנו לשכוח - מרביתם צפויים להצטרף לכבישים הצפופים והפקוקים בין כה וכה, בין אם ברכבים פרטיים ובין אם באוטובוסים.

קיראו עוד ב"בארץ"

מרכבת ישראל נמסר כי הרוכשים כרטיסים תקופתיים (גמיש 30 הידוע בכינויו "חופשי חודשי") יהיו זכאים לפיצוי שיתבטא בהארכת תוקף הכרטיס בהתאם לזמן השבתת הרכבת. הפיצוי ייטען אוטומטית במכונות הכרטוס או בקופות.

מפת הקווים המלאה לתקופת ההשבתה:

פירוט קווי הרכבת הייעודיים שיופעלו:

מסלול עוקף ת"א: פעם בשעה בין נהריה ובאר שבע, בשני הכיוונים. נהריה – עכו – קריית מוצקין – קריית חיים – חוצות המפרץ – לב המפרץ – תחנות חיפה – בנימינה – הרצליה – לוד – רמלה – קריית גת – להבים – תחנות באר שבע. רכבות אלו תופעלנה בין השעות 04:59 -09:30 בבוקר ובין השעות 12:59 -19:27  אחה"צ.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יהיר לפיד 11/09/2016 20:41
    הגב לתגובה זו
    אה, סליחה זה לא קשור לחרדים, אז החיילים מענינים אותו כקליפת השום או כמו הכלכלה של המדינה
  • 6.
    פקוח נפש. (ל"ת)
    עיתונות הוגנת 11/09/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עיתונות הוגנת 11/09/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    אם ישביתו קוים לכמה שעות בגלל ה'שבת' זה קטסטרופה. פניקה. פגיעה בחיילים. פקוח נפש. אבל 8 ימים זה בקטנה. לא סיבה לכתבות.
  • 4.
    האם גם כאן יש קשר לחרדים? (ל"ת)
    אזרח 11/09/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלי 11/09/2016 10:11
    הגב לתגובה זו
    אז לא עוזר כלום שעבדו השבת הכל פוליטיקה מלוכלכת
  • 2.
    אולי יצאו קצת מהפרייבטים וחיפוש החנייה (ל"ת)
    אירופה 11/09/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סבלנות רכבת חשמלית לירושלים אקולוגית מתקדמת זה נהדר (ל"ת)
    אזרח 11/09/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה

רבבות רבות של עסקים ישלמו מסים על חלוקת רווחי עבר, חלק יעדיפו לשלם את הקנס; עד סוף נובמבר 3,000 בעלי מניות יבקשו בהתאם להוראת שעה לפרק את החברה שלהם כדי לדחות מסים; בקרוב: סימולטור באתר רשות המסים שיעשה סדר לגבי חבות המס שלכם - ביזפורטל עושים סדר בחוק כנראה הכי לא חוקי ולא הוגן שחוקק בישראל בשנים האחרונות

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רווחים כלואים

החוק על מיסוי הרווחים הכלואים מקומם מכמה סיבות. בראש וראשונה כי הוא לא היה אמור לחול על עסקים לגיטימיים, יצרנים, כלכליים. הוא היה אמור לחול על עסקים שיצרו מבנים של תכנון מס מתוחכם שבעיקר דוחה את המס על השכר. לא הוגן שכל העובדים במשק ישלמו מס, אבל עשירים יקימו חברה שדרכה יצליחו לברוח ממס וישלמו רק 23% מס על הרווחים. אם כולם משלמים עד 50%, אז בטח שעשירים צריכים לשלם 50%. 

אלא שרשות המסים שהתחילה בהתמקדות בגופים האלו ובעיקר בשיטה שנקראת - חברות ארנק, לקחה את ההזדמנות בשתי ידיים ומיסתה את כולם. כמעט כולם - חוץ מהעשירים. זה אפילו מקומם מהנקודה הקודמת. דווקא את העשירים שמשתכרים מעל 30 מיליון שקל ודווקא מבני שותפויות עם מעל 5 שותפים היא הוציאה מתחולת החוק. במילים אחרות, רצו למסות את אלו שמתכננים לברוח ממס, ובסוף מיסו את כולם והוציאו דווקא את אלו עם תכנוני המס, לרבות משרדי רואי החשבון ועורכי הדין הגדולים שהתחמקו מהמס הזה. 

המס הזה מסדר למדינה את הקופה ומקטין את הגירעון. הוא צפוי להביא 10 מיליארד שקל השנה ובכנס של יועצי המס, נציגי רשות המסים אמרו שהם בפרוש רואים את זה קורה, למרות כל הספקות שהיו בתחילת הדרך. זה המקום להדגיש כי רשות המסים מצליחה הרבה יותר מהתחזית. היא תגבה ב-30 מיליארד שקל יותר מהתחזית וכך היא בעצם "מצילה" את הגירעון. הכלכלה הישראלית חזקה גם בזכות גבייה חזקה. ההוצאות אומנם עלו מאוד בשנתיים של מלחמה, אבל המסים קיזזו חלק גדול מהעלייה הזו (שי אהרונוביץ מציל את הגירעון התקציבי; גביית המסים זינקה ב-16.6%)

רו"ח כארים כנעאן, ראש מטה מנהל רשות המסים, אמר בכנס של יועצי המס כי עד כה הוגשו מעל 1,200 בקשות לניצול הוראת השעה שמשמעותה בגדול סוג של שינוי מבנה החברה (פירוק, חלוקה) שבמסגרתו יש הקלות במס. מעביירם את הנכסים לבעל השליטה ודוחים את המס ובמקביל יש הקלה גם במס רכישה.

"אנחנו בקצב של 100 בקשות ביום, נגיע ל-3,000 עד סוף נובמבר", מעריך כנעאן. הבקשות האלו דווקא דוחות מס, אבל כנעאן מסביר כי צפי הגבייה נותר 10 מיליארד שקל; כשאתם רואים גירעון תקציבי נמוך, תזכרו שזה בזכות רשות המסים לרבות גביית מס על דיבידנדים (חלוקתם מפחיתה, מונעת את המיסוי על רווחים ראויים לחלוקה). רשות המסים בעצם אומרת דבר מאוד פשוט - הרווחתם בעבר - תשלמו את הרווחים האלו כדיבידנד, אל תאגרו רווחים בחברה. חלוקת דיבידנד מחויבת במס - בעל השליטה מחויב ב-30% וזה במקרים רבים עולה לאור מס על עשירים (הרחבה: מס על עשירים)