פיג'ו: "יש לנו כמה דרכים להגיב בנוגע למשבר"

האחראי על אסטרטגיית הדגמים של פיג'ו מספר לנו על הדרך של פיג'ו להילחם במשבר ומבטיח תיבה טובה יותר ומכוניות כמו ה-301
אלי שאולי |

308

לורנט בלנשט, האחראי על אסטרטגיית הדגמים בפיג'ו, לא מנסה להסתיר את העובדה שהמצב של פיג'ו באירופה קשה למדי, אבל הוא מקרין אופטימיות שקשורה גם להשקת ה-2008 החדשה. "יש לנו כמה דרכים להגיב: דרך המגוון, אנחנו משיקים את ה-2008 ובתערוכת פרנקפורט נציג את ה-308 החדשה (שפרטים ראשונים כבר נחשפו א.ש). ה-308 מאוד חשובה עבורנו. היא תתבסס על פלטפורמת ה-EM2 החדשה שתשמש בין היתר גם את ה-508 וה-3008 הבאות, ודגמים נוספים שיוצגו ב-2014. להערכתנו הפלטפורמה תהיה אחראית למחצית הייצור ב-PSA. הדרך השנייה היא להגדיל מכירות מחוץ לאירופה למשל בסין, צפון אפריקה ורוסיה. והשלישית היא דרך הטכנולוגיות. יש לנו טכנולוגיות מעניינות כמו ההיבריד4 עימה מכרנו 20,000 מכוניות, וההיבריד-אייר (HybridAir, שהוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה לפני כחודשיים) בה במקום מצברים יש אוויר שנדחס במיכל ומסייע כשצריך למנוע. זו טכנולוגיה זולה ואמינה שיכולה להביא לתצרוכת דלק ממוצעת של 33 ק"מ ליטר. אנחנו עובדים עם בוש על האלקטרוניקה ותאמין לי הרבה יפנים כבר בקרו פה. זה פחות חזק מההיבריד עם ההנעה הכפולה, אבל זה זול, ולכן מתאים למכוניות קטנות כמו ה-208 ואפילו ה-308. אנחנו קוראים לזה טכנולוגיה משלימה וזה יכול להגיע לכביש ב-2016."
 

 

עד כמה חשובה לכם ה-2008 החדשה?
"היא חשובה מאוד כי היא ממוקמת בפלח שעומד לצמוח באופן מהותי. זה פלח חדש והיא אחת הראשונות בו. השאיפה שלנו היא להוביל בו והמכונית הזו מביאה גם דימוי וגם רווחים. יש לנו מבחר של קרוסאוברים שמאפשר לנו לגדול."

ויש גם את ה-4008 שמעלה את השאלה מה קורה לקשר עם מיצובישי?
"כרגע העדיפות שלנו היא לעבוד עם אופל. ה-4008 קרובה מדי ל-3008 אז מבחינתנו זה לא בעדיפות לפתח לה יורש."

 אתם מדברים הרבה על גלובליזציה. האם ניתן לדמיין חזרה לצפון אמריקה?
"העדיפות שלנו היא סין, דרום אמריקה, ורוסיה וגם לפתח את צפון אפריקה ומזרח אירופה. צפון אמריקה אינה באפשרויות."

דיברתם על יצירת משהו יוקרתי יותר האם תציגו מותג פרמיום?
"אנחנו לא רוצים מבחר זול ומבחר יקר אלא לשדרג את כל המותג. לכן יש גרסאות GTI ו-XY שצריכות לדחוף את הדגם. ויש מכוניות בין לאומיות כמו ה-301 שמיועדת לצפון אפריקה ומזרח אירופה."
 
פיג'ו 301

מדוע לא בחרתם ב-408 למשימה הגלובאלית?
"ה-408, מיועדת ומיוצרת בסין. וכשמייצרים שם מכונית, קשה לייצאה לאירופה בגלל תשתית ותקינה. אנחנו מייצאים כרגע למצריים ולייצרה באירופה לא כדאי. ה-301 היא המכונית הגלובאלית ותהיינה עוד מכוניות כאלה. בראיה שלנו, מכוניות הסדאן והקרוסאוברים הן הכלים הבין לאומיים."
 

ומה יקרה עם התיבה האוטומטית הוותיקה?
"הרעיון הוא להחליף את תיבת ה-4 ב-6 הילוכים. ל-308 החדשה כבר יש תיבה עם 6 הילוכים וגם ב-301 נשאף להחליפה."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

L-SPIKE 4X- קרדיט דוברות רפאלL-SPIKE 4X- קרדיט דוברות רפאל

רפאל משיקה את משפחת ה-L-SPIKE: דור חדש של טילים וחימושים משוטטים

חברת רפאל מציגה שני דגמים חדשים במשפחת ה-SPIKE - הטיל המשוטט L-SPIKE 4X והחימוש הטקטי L-SPIKE 1X - שניהם מבוססים על טכנולוגיות אלקטרו-אופטיות מתקדמות ויכולת פעולה בסביבה מאתגרת

מנדי הניג |

רפאל מרחיבה לראשונה את משפחת ה-SPIKE ומשיקה את הקטגוריה החדשה L-SPIKE, המבוססת על ניסיון של עשרות שנים בפיתוח מערכות אלקטרו-אופטיות וטילים מדויקים. במסגרת ההשקה מוצג ה-L-SPIKE 4X, טיל משוטט אלקטרו-אופטי שתוכנן מראש כסילוני מהיר, עם שילוב של מהירות גבוהה ויכולת שהייה ארוכה מעל אזור המטרות.

הטיל מגיע לטווח של עד 40 ק"מ בתוך כחמש דקות בלבד, מה שמאפשר התמודדות יעילה מול מטרות קצרות-מועד או מטרות בתנועה. לאחר ההגעה לאזור הפעילות הוא מסוגל לשוטט כ-25 דקות ולבצע תקיפה מזוויות שונות, לדייק את נקודת הפגיעה או להחליט על ביטול המשימה בזמן אמת.

בניגוד לכטמ"מים תוקפים הנפוצים כיום, שבדרך כלל מאופיינים במעוף איטי, רש"ק קטן וחתימה גבוהה, ה-4X משלב יכולת שיטוט מהירה, חתימה נמוכה וראשי קרב משמעותיים. הוא אף פותח עם יכולת קומונאלית למשגר ה-SPIKE NLOS (תמוז 5), כך שניתן לשלבו בפלטפורמות רכובות, מוסקות או ימיות שכבר נמצאות בשימוש. הטיל כולל מערכת ניווט חסינת שיבושים שאינה תלויה ב-GPS, וזאת באמצעות התאמת תמונה, וכן תקשורת מוגנת בסביבה של לוחמה אלקטרונית. בנוסף שולבו יכולות זיהוי אוטומטי מתקדמות (ATR) ורכישת תמונה (TIA), המאפשרות ביות אוטונומי על מטרות מוגדרות מראש וניהול של עד ארבעה טילים על ידי מפעיל יחיד.

הטיל יוצע בשני סוגי ראשי קרב: Tandem HEAT (נ"ט כפול), המיועד לפגיעה בטנקים ורכב קרבי ממוגן, וראש קרב רב-תכליתי למגוון משימות יבשה, ים ואוויר. שילוב זה יוצר פתרון התקפי מודולרי שמתאים למבצעי תקיפה מגוונים.

החימוש הטקטי המשודרג - L-SPIKE 1X

לצד ה-4X מציגה רפאל גם את ה-L-SPIKE 1X, גרסה משודרגת של ה-SPIKE Firefly (המעוז), שנועדה לפעול בסביבות קשות ומורכבות. החימוש תוכנן להתמודד עם שיבושי GPS, הפרעות תקשורת ומזג אוויר קיצוני, והוא מציע טווח פעולה של עד 5 ק"מ. משקלו הכולל של החימוש עומד על 2.2 ק"ג, והוא מסוגל לשהות באוויר 15 דקות במצב חמוש או עד 30 דקות במצב תצפית.