פיג'ו: "יש לנו כמה דרכים להגיב בנוגע למשבר"

האחראי על אסטרטגיית הדגמים של פיג'ו מספר לנו על הדרך של פיג'ו להילחם במשבר ומבטיח תיבה טובה יותר ומכוניות כמו ה-301
אלי שאולי |

308

לורנט בלנשט, האחראי על אסטרטגיית הדגמים בפיג'ו, לא מנסה להסתיר את העובדה שהמצב של פיג'ו באירופה קשה למדי, אבל הוא מקרין אופטימיות שקשורה גם להשקת ה-2008 החדשה. "יש לנו כמה דרכים להגיב: דרך המגוון, אנחנו משיקים את ה-2008 ובתערוכת פרנקפורט נציג את ה-308 החדשה (שפרטים ראשונים כבר נחשפו א.ש). ה-308 מאוד חשובה עבורנו. היא תתבסס על פלטפורמת ה-EM2 החדשה שתשמש בין היתר גם את ה-508 וה-3008 הבאות, ודגמים נוספים שיוצגו ב-2014. להערכתנו הפלטפורמה תהיה אחראית למחצית הייצור ב-PSA. הדרך השנייה היא להגדיל מכירות מחוץ לאירופה למשל בסין, צפון אפריקה ורוסיה. והשלישית היא דרך הטכנולוגיות. יש לנו טכנולוגיות מעניינות כמו ההיבריד4 עימה מכרנו 20,000 מכוניות, וההיבריד-אייר (HybridAir, שהוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה לפני כחודשיים) בה במקום מצברים יש אוויר שנדחס במיכל ומסייע כשצריך למנוע. זו טכנולוגיה זולה ואמינה שיכולה להביא לתצרוכת דלק ממוצעת של 33 ק"מ ליטר. אנחנו עובדים עם בוש על האלקטרוניקה ותאמין לי הרבה יפנים כבר בקרו פה. זה פחות חזק מההיבריד עם ההנעה הכפולה, אבל זה זול, ולכן מתאים למכוניות קטנות כמו ה-208 ואפילו ה-308. אנחנו קוראים לזה טכנולוגיה משלימה וזה יכול להגיע לכביש ב-2016."
 

 

עד כמה חשובה לכם ה-2008 החדשה?
"היא חשובה מאוד כי היא ממוקמת בפלח שעומד לצמוח באופן מהותי. זה פלח חדש והיא אחת הראשונות בו. השאיפה שלנו היא להוביל בו והמכונית הזו מביאה גם דימוי וגם רווחים. יש לנו מבחר של קרוסאוברים שמאפשר לנו לגדול."

ויש גם את ה-4008 שמעלה את השאלה מה קורה לקשר עם מיצובישי?
"כרגע העדיפות שלנו היא לעבוד עם אופל. ה-4008 קרובה מדי ל-3008 אז מבחינתנו זה לא בעדיפות לפתח לה יורש."

 אתם מדברים הרבה על גלובליזציה. האם ניתן לדמיין חזרה לצפון אמריקה?
"העדיפות שלנו היא סין, דרום אמריקה, ורוסיה וגם לפתח את צפון אפריקה ומזרח אירופה. צפון אמריקה אינה באפשרויות."

דיברתם על יצירת משהו יוקרתי יותר האם תציגו מותג פרמיום?
"אנחנו לא רוצים מבחר זול ומבחר יקר אלא לשדרג את כל המותג. לכן יש גרסאות GTI ו-XY שצריכות לדחוף את הדגם. ויש מכוניות בין לאומיות כמו ה-301 שמיועדת לצפון אפריקה ומזרח אירופה."
 
פיג'ו 301

מדוע לא בחרתם ב-408 למשימה הגלובאלית?
"ה-408, מיועדת ומיוצרת בסין. וכשמייצרים שם מכונית, קשה לייצאה לאירופה בגלל תשתית ותקינה. אנחנו מייצאים כרגע למצריים ולייצרה באירופה לא כדאי. ה-301 היא המכונית הגלובאלית ותהיינה עוד מכוניות כאלה. בראיה שלנו, מכוניות הסדאן והקרוסאוברים הן הכלים הבין לאומיים."
 

ומה יקרה עם התיבה האוטומטית הוותיקה?
"הרעיון הוא להחליף את תיבת ה-4 ב-6 הילוכים. ל-308 החדשה כבר יש תיבה עם 6 הילוכים וגם ב-301 נשאף להחליפה."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

סטודנטים
צילום: תמר מצפי

האקדמיה הישראלית קופצת בדירוג היוקרתי - ת"א במקום השביעי בעולם

אוניברסיטת ת"א והטכניון נמצאים בעשירייה הראשונה במדד היזמות של בוגרי המוסדות האקדמיים בעולם של פיצ'בוק (PitchBook), לפני מוסדות אמריקאיים נחשבים ולפני כל אוניברסיטה זרה אחרת בעולם; בנוסף, 4 מוסדות אקדמיים נוספים נמצאים ברשימה היוקרתית של פיצ'בוק - ביחס לכמות האוכלוסייה האקדמיה הישראלית במקום הראשון בעולם

רן קידר |
לא פחות מ-6 מוסדות אקדמיים ישראליים נמצאים במדד היזמות של בוגרי המוסדות האקדמיים העולמיים של פיצ'בוק (PitchBook), שמדרגת את המוסדות על פי מספר היזמים שהקימו חברות סטארט-אפ וגייסו הון. המדד נחשב לאחד המשפיעים בעולם והוא גורם משמעותי במוניטין של האוניברסטאות. דירוג גבוה ברשימה יוקרתית יהפוך את המוסד לאטרקטיבי, הן מבחינת סגל אקדמי, קהל הסטודנטים וכמובן התורמים. כל אוניברסיטה כזו היא מוקד של אקו-סיסטם שלם, שמשפיע על אינספור גורמים בסביבתו. 

אמנם בראש הרשימה, המבוססת על ניתוח נתוני העשור האחרון, עומדות האוניברסטאות האמריקאות המוכרות, ברקלי (1), סטנפורד (2), הרווארד (3), פנסילבניה (4) ו־MIT (5), אך עצם הנוכחות של שני מוסדות ישראליים בעשירייה הראשונה, עם אוניברסיטת תל אביב במקום ה-7 העולמי והטכניון במקום העשירי, היא כבר חותמת להשפעה העולמית העצומה של המוסדות האקדמיים בישראל. הדבר נכון שבעתיים אם מסתכלים על גודל האוכלוסיה. ורק כדי לסבר את האוזן, האוניברסיטה הבאה בדירוג שאינה אמריקאית היא אוניברסיטת טורונטו, שבמקום ה-17. זאת אומרת, שלא רק ביחס לאוכלוסיה המוסדות הישראליים הם בחזית העולמית, אלא גם באופן אבסולוטי, היכולת של המוסדות האקדמיים להוציא הון אנושי שיתרגם את הידע שצבר לפרויקטים אמיתיים בעולם האמיתי היא הטובה בעולם.

בוגרי אוניברסיטת ת"א והטכניון גייסו יחד יותר מ-70 מיליארד דולר 

אוניברסיטת תל אביב ממשיכה להוביל בצמרת היזמות העולמית: 865 יזמים בוגרי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, שהקימו 736 חברות במהלך העשור האחרון וגייסו הון בהיקף של 30 מיליארד דולר. בין חמש החברות הגדולות שהקימו בוגרי אוניברסיטת תל אביב מציינים בפיצ'בוק את החברות: Generate 4.3 מיליארד דולר, Lendbuzz 1.2 מיליארד דולר ו-Next Insurance 1.1 מיליארד דולר. 

פרופ' משה צבירן, ראש מערך היזמות והחדשנות באוניברסיטת תל אביב: "אוניברסיטת תל אביב גאה להמשיך ולהיות האוניברסיטה היזמית של מדינת ישראל. העובדה ששנה אחרי שנה מדד היזמות היוקרתי PitchBook מדרג את אוניברסיטת תל אביב במקום השביעי בעולם והראשון מחוץ לארה"ב מהווה את ההוכחה הטובה ביותר למצוינות האקדמית באוניברסיטת תל אביב ולהיותה הקטר המוביל בהצמחת בוגרים יזמים שמייסדים חברות, מגייסים כסף מקרנות הון סיכון, ומצעידים קדימה את כלכלת ישראל".

מבחינת הטכניון, על פי PitchBook, בוגרי הטכניון (בכל התארים) הקימו יותר מאלף חברות, בהובלת כ-1,300 יזמים, שגייסו יותר מ-43 מיליארד דולר. ההצלחה בולטת במיוחד בקרב בוגרי התואר הראשון, שהקימו כ-670 חברות שגייסו יחד יותר מ-26 מיליארד דולר. בקטגוריית מוסדות בגודל דומה (בינוני - 15,001–29,999 סטודנטים), ניצב הטכניון במקום הראשון במזרח התיכון ובאסיה (בכל התארים) ובמקום החמישי בעולם בקרב בוגרי תואר ראשון. 

"מיום הקמתו חרת הטכניון על דגלו את השילוב בין מדע בסיסי ומחקר יישומי," אמר נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון. "בוגרי הטכניון הם המנוע הכלכלי המרכזי של מדינת ישראל ואחראים במידה רבה ליצירתה של 'אומת הסטארטאפ' הישראלית. בשנים האחרונות הרחיב הטכניון והעמיק את לימודי היזמות לסטודנטים בתואר ראשון. t:hub, המרכז לחדשנות ויזמות בטכניון, תומך בסטודנטים ובקהילות נוספות בהגשמת רעיונותיהם היזמיים. T3, זרוע המסחור של הטכניון, מסייעת בזיהוי טכנולוגיות בעלות פוטנציאל מסחרי בטכניון ובחיבור החוקרים לתעשייה, לחברות וליזמים מובילים. פעילויות אלה מעודדות את היזמות בקרב קהילת הסטודנטים והחוקרים ומהדקות את הקשר בין הטכניון לתעשייה, אחד היעדים האסטרטגיים המרכזיים שלנו כיום".