פיג'ו: "יש לנו כמה דרכים להגיב בנוגע למשבר"

האחראי על אסטרטגיית הדגמים של פיג'ו מספר לנו על הדרך של פיג'ו להילחם במשבר ומבטיח תיבה טובה יותר ומכוניות כמו ה-301
אלי שאולי |

308

לורנט בלנשט, האחראי על אסטרטגיית הדגמים בפיג'ו, לא מנסה להסתיר את העובדה שהמצב של פיג'ו באירופה קשה למדי, אבל הוא מקרין אופטימיות שקשורה גם להשקת ה-2008 החדשה. "יש לנו כמה דרכים להגיב: דרך המגוון, אנחנו משיקים את ה-2008 ובתערוכת פרנקפורט נציג את ה-308 החדשה (שפרטים ראשונים כבר נחשפו א.ש). ה-308 מאוד חשובה עבורנו. היא תתבסס על פלטפורמת ה-EM2 החדשה שתשמש בין היתר גם את ה-508 וה-3008 הבאות, ודגמים נוספים שיוצגו ב-2014. להערכתנו הפלטפורמה תהיה אחראית למחצית הייצור ב-PSA. הדרך השנייה היא להגדיל מכירות מחוץ לאירופה למשל בסין, צפון אפריקה ורוסיה. והשלישית היא דרך הטכנולוגיות. יש לנו טכנולוגיות מעניינות כמו ההיבריד4 עימה מכרנו 20,000 מכוניות, וההיבריד-אייר (HybridAir, שהוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה לפני כחודשיים) בה במקום מצברים יש אוויר שנדחס במיכל ומסייע כשצריך למנוע. זו טכנולוגיה זולה ואמינה שיכולה להביא לתצרוכת דלק ממוצעת של 33 ק"מ ליטר. אנחנו עובדים עם בוש על האלקטרוניקה ותאמין לי הרבה יפנים כבר בקרו פה. זה פחות חזק מההיבריד עם ההנעה הכפולה, אבל זה זול, ולכן מתאים למכוניות קטנות כמו ה-208 ואפילו ה-308. אנחנו קוראים לזה טכנולוגיה משלימה וזה יכול להגיע לכביש ב-2016."
 

 

עד כמה חשובה לכם ה-2008 החדשה?
"היא חשובה מאוד כי היא ממוקמת בפלח שעומד לצמוח באופן מהותי. זה פלח חדש והיא אחת הראשונות בו. השאיפה שלנו היא להוביל בו והמכונית הזו מביאה גם דימוי וגם רווחים. יש לנו מבחר של קרוסאוברים שמאפשר לנו לגדול."

ויש גם את ה-4008 שמעלה את השאלה מה קורה לקשר עם מיצובישי?
"כרגע העדיפות שלנו היא לעבוד עם אופל. ה-4008 קרובה מדי ל-3008 אז מבחינתנו זה לא בעדיפות לפתח לה יורש."

 אתם מדברים הרבה על גלובליזציה. האם ניתן לדמיין חזרה לצפון אמריקה?
"העדיפות שלנו היא סין, דרום אמריקה, ורוסיה וגם לפתח את צפון אפריקה ומזרח אירופה. צפון אמריקה אינה באפשרויות."

דיברתם על יצירת משהו יוקרתי יותר האם תציגו מותג פרמיום?
"אנחנו לא רוצים מבחר זול ומבחר יקר אלא לשדרג את כל המותג. לכן יש גרסאות GTI ו-XY שצריכות לדחוף את הדגם. ויש מכוניות בין לאומיות כמו ה-301 שמיועדת לצפון אפריקה ומזרח אירופה."
 
פיג'ו 301

מדוע לא בחרתם ב-408 למשימה הגלובאלית?
"ה-408, מיועדת ומיוצרת בסין. וכשמייצרים שם מכונית, קשה לייצאה לאירופה בגלל תשתית ותקינה. אנחנו מייצאים כרגע למצריים ולייצרה באירופה לא כדאי. ה-301 היא המכונית הגלובאלית ותהיינה עוד מכוניות כאלה. בראיה שלנו, מכוניות הסדאן והקרוסאוברים הן הכלים הבין לאומיים."
 

ומה יקרה עם התיבה האוטומטית הוותיקה?
"הרעיון הוא להחליף את תיבת ה-4 ב-6 הילוכים. ל-308 החדשה כבר יש תיבה עם 6 הילוכים וגם ב-301 נשאף להחליפה."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ירושה (דאלי)ירושה (דאלי)
מדריך

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל

היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים

עמית בר |
נושאים בכתבה ירושה צוואה


בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.

המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון

חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.

ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.

כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

חשוב להבין שצוואה אינה מסמך סופי. ניתן לשנותה או לבטלה בכל עת כל עוד המצווה בחיים וכשיר. עם זאת, שינויים תכופים או צוואות סותרות עלולים להוביל לסכסוכים משפטיים לאחר הפטירה. לכן מומלץ לתעד כל שינוי בצורה ברורה ולהפקיד עותק מעודכן אצל עורך דין או ברשם הירושות.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי

לקראת החגים: רמי לוי ממשיך להוביל כרשת הזולה ביותר בסקר גיאוקרטוגרפיה

39% מהנשאלים בחרו ברמי לוי כספק הסל המשתלם ביותר. אושר עד שנייה עם 30%, ויש חסד ויוחננוף מתחלקות במקום השלישי. הפערים בולטים גם לפי רמת הכנסה ואורח חיים
רן קידר |
נושאים בכתבה ראש השנה

רמי לוי שוב מדורג בראש רשימת הרשתות הזולות בישראל, על פי סקר חדש של מכון גיאוקרטוגרפיה שבחן את תפיסת הציבור באשר לסל הקניות הזול ביותר לקראת ראש השנה וחגי תשרי. 39% מהמשיבים ציינו את רשת רמי לוי כספקית הסל המשתלם ביותר, כאשר רשת אושר עד ניצבת אחריה עם 30%. 

במקום השלישי ברשימה דורגו יחד יש חסד ויוחננוף, עם שיעור תמיכה זהה של 6% כל אחת. שופרסל הגיעה למקום הרביעי עם 5% מהמשיבים, וחצי חינם חמישית עם 4%. שאר הרשתות כמעט ואינן מורגשות בסקר: קרפור עם 2%, ויקטורי, קשת טעמים, טיב טעם, מחסני השוק, יינות ביתן ודאבח, כולן עם שיעור של 1% בלבד. 


הסקר, שנערך בסוף אוגוסט 2025, מבוסס על מדגם ארצי מייצג של 500 נשאלים בני 18 ומעלה, ומציג גם פילוחים לפי רמות הכנסה ומאפיינים סוציו־דמוגרפיים נוספים. מבין בעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע במשק, 35% בחרו ברמי לוי, 27% באושר עד ו־7% ברשת יש חסד. בקרב בעלי הכנסה קבועה מעל הממוצע, שיעור הבוחרים ברמי לוי אף גבוה יותר,  46%, בעוד שאושר עד זוכה ל-28% ויש חסד ל-7%. 

גם בקרב הציבור הדתי והחרדי שומרת רמי לוי על המקום הראשון, עם 40% מהמשיבים, ואחריה אושר עד עם 37% ויש חסד עם 10%. התוצאות משקפות מגמה עקבית של השנים האחרונות: מיצוב חזק של רמי לוי כרשת דיסקאונט מובילה בקרב כלל האוכלוסייה, הן בקרב קהלים בעלי הכנסה גבוהה והן בקרב אוכלוסיות שמרניות או מסורתיות. הפער בין שתי הרשתות המובילות לאחר המקום השלישי גם הוא משמעותי, מה שמחזק את מעמדן בצמרת השוק.

לאחרונה הרחבנו על רמי לוי, לאור הנפקת חברת הנדל"ן שלו בבורסה. 

רמי לוי נולד ב-1955 בשכונת נחלאות בירושלים, אחת השכונות הוותיקות והצפופות של העיר. המשפחה התגוררה בדירה קטנה, וההורים התקשו לפרנס את הילדים הרבים. "גדלתי עם הפחד שיום אחד לא יהיה לחם בבית", סיפר לוי בראיון לפני יותר מעשור. "זה פחד שמלווה אותי עד היום. גם כשיש לי מיליארדים, אני עדיין זוכר את התחושה הזאת של חוסר ביטחון".