פיג'ו 2008: מבחן דרכים השקה
פיג'ו 2008מאז הסתער בחוצפה הג'וק של ניסאן על מערב אירופה הייתה זו רק שאלה של זמן מתי יופיעו המתחרים. כמעט שנתיים לקח להם, אבל כעת נראה שתחום הפנאי מתרומם בכל פלח, מידה ושוק. וכך מעט אחרי תחילת שיווק אופל מוקה באירופה, וכמעט במקביל להשקת רנו קאפצ'ר (בה נהגנו לאחרונה במסגרת החשיפה הבינלאומית), יוצאת לדרך ה-2008 – מכונית פנאי קטנה שמסמנת שהפעם פיג'ו מגיבה בזריזות. המכונית הזו מחליפה כרגע גם את גרסת הסטיישן הקטנה והמסוגננת שהייתה ל-207 כי פיג'ו טוענת שהמכירות בפלח זה נעצרו. היא גם מעריכה שהן ייסוגו בגלל גדילת ההיצע בתחום הפנאי ועל כן בחרה להתמקד בפן אחר.

פנים
מבפנים הזיקה ל-208 ברורה אפילו יותר, עם קווים דומים למדי וסביבת נהג כמעט זהה. יש כאן תחושה מודרנית בזכות מסך המגע המוכר, ויותר שימוש בגוונים בפאנל הרוחבי ובדלתות, שמאירים את תא הנוסעים. עם זאת איכות הפלסטיקה גם כאן אינה מרנינה. כמו שראינו ב-208GTI, גם כאן מוקפים המחוונים במסגרת מוארת, אלא שכאן הגוון כחול. נחמד.
ה-208 הורישה לאחות הגדולה גם את הסידור הייחודי מול עיני הנהג – עם גלגל הגה קטן שמוצב בגובה נמוך כדי שהמחוונים יראו מעליו. זה מעט מקשה לייצר תנוחת נהיגה שטחית, כלומר כזו שהיא מאוד גבוהה, ועדיין תנוחת הנהיגה מרגישה מיוחדת וגבוהה מספיק. מאחורי ההגה, הרכב הזה מרגיש גדול משמעותית מה-208.
בזכות הגבהת הגג, המרחב מאחור מפתיע לטובה וגם שם התחושה גדולה יותר משמעותית מב-208. גם תא המטען מציע מבנה שימושי ונפח טוב עם 360 ליטר.
בתנועה


התנהגות, נוחות
למרות המראה המגודל והגובה, ה-2008 מפתיעה על הכבישים המפותלים שעל הגבול הגרמני עם ניהוג נחוש ומדויק. היא נענית להפניית ההגה בזריזות ומסוגלת לצלוח רצף פניות חדות באופן מרשים עם אחיזה גבוהה והתנהגות טובה שמשרה ביטחון בנהג. לתחושת הביטחון מסייע גם ריסון תנודות המרכב הטוב של הרכב.

סיכום
לפחות כרגע סמנו בפיג'ו את ה-2008 גם כיורשת לסטיישן, ולכן מדובר בבשורה טובה ליבואנית. בעוד הסטיישן לא ממש יובאה מסיבות מסחריות, ל-2008, בזכות המראה והשימושיות, יש פוטנציאל מכירות גדול בשוק המקומי (כמו שהראו הג'וק והייטי המעט גדול יותר). כמובן שהנעלם הגדול והמכריע במשוואה הוא המחיר, פרט חשוב ביותר בפלח שכזה. זה ייוודע כשינחת הרכב בארץ באזור אוקטובר.
הרבה יותר על פיג'ו 2008 החדש, תוכלו לקרוא בגליון 329 של מגזין אוטו.