מזנקת 6% בתוך 3 ימים: "כיל יכולה להתקדם אפילו עד כמעט 70 שקל"

לאחר מהלך ירידות של כ-10%, כיל תיקנה מעלה בין השאר בשל שיפור האווירה בשוק הדשנים ועליית מחירי הסחורות. גלעד אפלר ממיטב רואה במניה פוטנציאל נוסף של כ-15%

פורסם לראשונה: 14:29; עדכון אחרון: 16:30

מניית כיל נסחרת בימים האחרונים בעליות שערים ומרכזת עניין במסחר, כאשר בשלושת ימי המסחר האחרונים היא הוסיפה לערכה כ-6%, זאת על אף האירועים במצרים.

מניית כיל טיפסה היום במסחר בתל אביב ב-1.5% וריכזה את מחזור המסחר הגדול בבורסה, לאחר שגם אתמול המניה בלטה בזינוק של 3.3%. תאגיד שיווק האשלג הקנדי העלה אתמול הודיעה על העלאת מחירים, אשר ממנה נהנתה גם חברת כיל הישראלית.

"המניה סבלה קצת בגלל מצרים והשביתה במפעלי החברה, וגם בימים האחרונים המצב בשוק של כיל משתפר", אמר ל-Bizportal האנליסט גלעד אלפר מבית ההשקעות מיטב. אלפר ציין כי מחירי הסחורות עולים לאחרונה וכי מחירי התירס והסויה נמצאים בשיא של כ-30 חודשים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אברהם 02/02/2011 17:40
    הגב לתגובה זו
    השביתה כבר נמשכם מעל חודש ימים ויש נזקים במאות מליוני שקלים לא מובנת לי הכתבה הזו אלא אם כן אלפר מנסה להריץ את המנייה תיזהרו זה מוקש שיתפוצץ מהר כאשר יפורסמו נזקי השביתה
  • 5.
    יוני 02/02/2011 16:17
    הגב לתגובה זו
    עובדי המפעל פתחו בשביתה כבר יותר 30 ימים איו יצור של אשלג כול המפעל דוממ ולכן מנית כיל תיפגה קשות כבר בדוחות
  • 4.
    אבי 02/02/2011 15:58
    הגב לתגובה זו
    אל דאגה הוא ימכור לכם ביוקר ואחרי זה יפיל אותה. לא לשכוח לפני שנה וחצי היתה בשער 20 שקלים והיום בשער 60.10 שקלים זה כמעט 200% אז לך תספר סיפורים לפריירים. התיקון למטה בוא יבוא ובגדוללללללללללל
  • 3.
    ספיידרמן 02/02/2011 15:39
    הגב לתגובה זו
    תיזהרו ממנה.לדעתי נראה אותה שוב ב 5700,ח" ל 415000..היחידה ששווה היא בז" ן
  • 2.
    מניות הדשנים בחו" ל אתמול גם עלו חזק (ל"ת)
    יוסי 02/02/2011 15:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה מניה כיל (ל"ת)
    שלמה 02/02/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".