תוצאות טובות לאסם ברבעון: גידול של 8.6% במכירות ועליה של 12.8% ברווח התפעולי
יצרנית מוצרי המזון אסם הציגה הבוקר (ד') תוצאות טובות לרבעון הראשון של השנה. מחזור המכירות בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2009 הסתכם בכ-847 מיליון שקל לעומת סך של כ-780 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 8.6%.
הגידול במכירות בא לידי ביטוי הן בפעילות המזון בטמפרטורת החדר עם גידול של 6.7% , והן בפעילות המזון הקפוא והמצונן עם גידול של 11.7%.
המכירות לשוק המקומי ברבעון הסתכמו לסך של כ-676.8 מיליון שקל, בהשוואה לסך כ-667.1 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 1.5%. מכירות הקבוצה בחו"ל בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו לסך של כ-170.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-112.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 50.7%. הגידול המשמעותי במכירות לחו"ל נובע מהתרחבות בפעילות של טבעול באירופה, יצוא מוצרי אסם וכן מהרכישות בארה"ב.
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות של הקבוצה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-108.2 מיליון שקל, לעומת 95.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 12.8%. השיפור ברווח התפעולי הושג בעקבות תהליכי התיעלות ששיפרו את הרווחיות ומקורן ממיזוג שישה מרכזי הפצה לאתר מרכזי חדש, מיזוג מפעל הרטבים מפ"ת לשדרות וכן התייעלות הנובעת מהנהגת שיטות עבודה חדשות וביניהן גם פרי המתודולוגיה של נסטלה. יש לציין שתהליכי ההתיעלות הנובעים ממרכז ההפצה החדש וממיזוג מפעל הרטבים מקורם מהתקדמות על עקומת הלימוד.
שיעור הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, כאחוז מהמחזור עלה מרמה של 12.3% ל-12.8% .
בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם לסך של כ-77.1 מיליון שקל לעומת כ-70.86 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 8.8%. באסם אומרים כי "שיפורים אלה ברווח הנקי הם בעיקר תוצאות מדיניות החברה בשנים האחרונות הבאה לידי ביטוי בהרחבת הפעילות תוך החדרה מתמדת של מוצרי נסטלה, חדירה לתחומי פעילות חדשים בקפואים ובמצוננים, השקת מוצרים חדשים וזאת בנוסף לתהליכי מיזוג והתיעלות הבאים לידי ביטוי בירידה בעלויות התפעוליות כאחוז מהמחזור".