תוצאות טובות לחלל תקשורת: קפיצה של 90% בהכנסות לגידול של 66% ברווח התפעולי ברבעון הראשון
חברת חלל תקשורת הציגה היום תוצאות טובות לרבעון הראשון של השנה. הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו לסך של 17.9 מיליון דולר, עליה של 90% לעומת הכנסות של 9.4 מיליון דולר שרשמה ברבעון המקביל בשנת 2008. הגידול במכירות נובע בעיקרו מהתחלת הפעלתו המסחרית של הלוויין עמוס-3 במהלך הרבעון השלישי של שנת 2008.
הרווח התפעולי לרבעון הראשון לשנת 2009 גדיל לכ-7.0 מיליון דולר לעומת 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד וה- EBITDA (הרווח לפני מימון מיסים ופחת) לרבעון הסתכמה לסך של 13.9 לעומת 7.3 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2008.
על בסיס Non-GAAP (לא כולל שיערוך מרכיב האופציות באג"ח להמרה) הסתכם הרווח הנקי לרבעון הראשון השנה לסך של כ- 11.2 מיליון דולר. הכנסות משערוך האופציות הסתכמו לסך של כ- 3.2 מיליון דולר והעמידה את הרווח הנקי על 14.3 מיליון דולר.
עוד נמסר מחברת חלל-תקשורת כי תוכניות לוויני עמוס-4 ועמוס-5 מתקדמות כמתוכנן, כאשר לוויין עמוס-5 מתוכנן לשיגור ב- 2010, ועמוס-4 ישוגר במהלך 2012. שני הלוויינים ישוגרו לראשונה למיקומי שמיים חדשים בחלל שיתווספו לנקודה °W4 בה פועלים כיום לוויני עמוס-2 ועמוס-3 : עמוס-5 ישוגר לנקודהE °17 הממוקמת מעל אפריקה ויספק שירותים בכל רחבי היבשת האפריקאית; ואילו עמוס-4 ישוגר לנקודה נוספת בחלל הממוקמת מעל אסיה ויספק שירותים בעיקר באזור דרום ומזרח אסיה והמזה"ת וכן יתגבר את שירות עמוס-5 באפריקה.
חלל-תקשורת צופה כי עם הפעלתו המסחרית של עמוס-5 יגדל היקף המכירות של החברה באופן דרמטי עקב הכפלת היקף שירותי התקשורת-הלווייניים שיהיה ביכולתה לספק, וזאת היות והיקף שירותי התקשורת של עמוס-5 גדול מיכולת אספקת השירותים שמעניקים כיום לווייני עמוס-2 ועמוס-3 גם יחד.
דוד פולק, מנכ"ל חלל- תקשורת ציין היום כי: "חלל-תקשורת ממשיכה להוביל בתוצאות חיוביות מאוד וביצעה קפיצת מדרגה כבר במהלך הרבעון השלישי של שנת 2008 כשלוויין עמוס-3 הופעל מסחרית והיקף שרותי התקשורת הלווייניים שהחברה מספקת כמעט והוכפל".
פולק הוסיף כי, "נקודת הפתיחה המתוכננת של הלוויין עמוס-5 צפויה להיות אופטימאלית במונחים של תנאי השוק הגלובאלי בכלל, והשוק האפריקאי המתפתח בו יתמקדו שירותי עמוס-5, בפרט. לוויין עמוס-5 ישוגר בתנאי שוק המתאפיינים בביקושים הולכים וגדלים מול היצע שנמצא בחסר. מגמה זו, יחד עם התפתחות החברה, הביאה להקדמת מימוש התוכניות העסקיות של חברת חלל-תקשורת, תוך ביסוסה של החברה כאחת מחברות תקשורת הלוויינית המשמעותיות בעולם".