שופרסל מתמודדת עם המיתון: גידול של 19.4% ברווח ל-86 מ' ש' ברבעון
רשת שופרסל, הנמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי, הציגה הבוקר תוצאות טובות לרבעון הראשון של 2009. בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של כ-2% במכירות לרמה של כ-2.63 מיליארד שקל.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-86 מיליון שקל, גידול של 19.4% לעומת רווח של 72 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכם ב-107 מיליון שקל, לעומת 131 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיעור הרווח התפעולי מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2009 הינו 4.1%.
הגידול במכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון זה וברבעון המקביל אשתקד הינו 1.4%. יצוין כי מכירות בגין חג הפסח קיבלו ביטוי ברבעון זה יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד ומנגד חודש פברואר השנה היה קצר יותר מחודש פברואר המקביל אשתקד.
הוצאות מכירה, הנהלה ואחרות בחברה ברבעון הראשון של שנת 2009 הסתכמו ב-573 מיליון שקל בהשוואה ל-567 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות נבע בעיקר מעליה בהוצאות הפרסום והשיווק. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 21.8% בהשוואה ל- 21.9% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת לפני הכנסות והוצאות אחרות ברבעון הראשון של שנת 2009 הסתכם ב- 107 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי בסך 130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 23 מיליון שקל (כ-18%). הקיטון ברווח התפעולי נבע מהקיטון ברווח הגולמי. שיעור הרווח התפעולי ברבעון לפני הכנסות והוצאות אחרות היה 4.1% בהשוואה ל- 5.1% ברבעון המקביל אשתקד.
רפי ביסקר ושולם פישר, יו"רים משותפים של שופרסל, אמרו היום: "עוצמתה של רשת שופרסל באה לידי ביטוי ביישום אסטרטגיה ברורה, ממוקדת וארוכת טווח תוך התאמת פעילותה למצב הכלכלי ולשינויים בתנאי השוק. כפועל יוצא מכך שומרת הרשת על נתחי השוק ומובילות לאורך זמן. שופרסל ממשיכה להרחיב את הפורמט החדש "יש" ולפנות לקהלים הרחבים ביותר בישראל. גם ברבעון זה מציגה שופרסל עליה בהכנסות בחנויות הזהות בשיעור של 1.4% ורווח נקי רבעוני בין הגבוהים בשנים האחרונות".
אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, אמר היום: "למרות השינויים במצב הכלכלי והתגברות התחרות, ממשיכה החברה להציג תוצאות טובות. שופרסל היא הרשת היחידה בעלת מבנה הפורמטים הרחב העונה על כל צרכי הלקוחות בארץ בתקופה זו, שופרסל דיל, שופרסל ביג, שופרסל שלי ופורמט "יש". רוזנהויז ציין כי בתקופה זו באות לידי ביטוי התשתיות הייחודיות שיש לחברה, המותג הפרטי עם מגוון רחב של מוצרים, מועדון לקוחות שופרסל המונה מעל מליון לקוחות, וכרטיס האשראי שופרסל עם כ- 242 אלף לקוחות נאמנים לרשת".