האם לקנות את מנית דלק רכב?

במבט אל 2008 נראה כי הנהלת החברה אכן נלחמת על כל רכב וההקצאה לשוק הישראלי צפויה לגדול. אנו מעריכים כי החברה נמצאת במומנטום עסקי מצוין ובפתחה של שנת 2008 נראה כי המגמה תמשך

שנה מצוינת עברה על שוק הרכב בישראל ובמיוחד על חברת דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד. צמיחה כלכלית, עליה ברמת החיים וירידה בשיעורי המיסוי סיכמו את הביקוש המצרפי לסך של כ-190 אלף כלי רכב המשקף גידול שנתי של כ-27%.

כפי שהצהירה במהלך השנה, דלק רכב עתידה לסיים את שנת 2007 עם סך מסירות של 41,000-42,000 כלי רכב, זאת למרות מחסור באספקות מצד היצרן היפני, שלרוב העדיף לנתב את המסירות לשוק האירופי עקב שערי יין- אירו מצוינים עבורו וקשיים בהובלה ימית לישראל.

במבט אל 2008 נראה כי הנהלת החברה אכן נלחמת על כל רכב וההקצאה לשוק הישראלי צפויה לגדול. יתרה מכך, מסתמן כי בעיית ההובלה מיפן לישראל נפתרה.

אנו מעריכים כי החברה נמצאת במומנטום עסקי מצוין ובפתחה של שנת 2008 נראה כי המגמה תמשך. שנת 2008 טומנת בחובה מספר אירועים שהחשוב ביניהם הוא השקת הדגם פורד אדג' שמיובא בדולר אמריקאי, עדכונים קוסמטיים למאזדה 5 ולפורד פוקוס והשקת ג'מבו טרנזיט שממנו צפויות להימכר כמה מאות יחידות. מעבר לכך, סביר שאפקט ההשקה המוצלחת של מאזדה 6 בנובמבר השנה, יורגש גם במהלך 2008. בשורה התחתונה, אנו מצפים לגידול של כ- 10% במסירות 2008.

מספר גורמים נוספים עשויים להטיב עם החברה ביניהם ירידה במיסי הקניה, ביטול שנת הדגם ועדכון קבוצות שווי השימוש בשיעור נמוך מהמצופה. יחד עם זאת, קיים סיכון כי באם תמשך ההאטה שנרשמת בארה"ב היא עלולה להגיע גם לישראל ולפגוע במידה מסוימת בביקוש החזק לכלי רכב. בנוסף, השקות מוצלחות של המתחרים, שינויי טעמים ועליית שערי המטבע הם איומים תמידיים שרובצים על החברה. מחיר יעד: 59.2 שקל עם המלצת תשואת יתר.

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף* לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה