בטיב טעם לא מאמינים לרפי גינת: "המשטחים נועדו להשמדה"

אתמול שודרה תוכנית כלבוטק, תוכנית שעסקה במחדלים הקשורים לרשת טיב טעם. הרשת כמובן נשארה לא חייבת ופרסמה תגובה זריזה לקראת מסיבת העיתונאים שתכנס החברה הבוקר. המניה תרכז עניין
יוסי פינק |

אתמול, לאחר שבועות של המתנה ותוך ריכוז רייטינג גבוה במיוחד, שודרה תוכנית כלבוטק, תוכנית שעסקה במחדלי שימור הבשר בחברת טיב טעם. גינת הראה צילומים, לפיהם חתולי רחוב נוגסים בבשר המיועד למכירה בחנויות הרשת ובמעדניות בשר נוספות.

בטיב טעם מהרו לפרסם תגובה בעניין ועוד יכנסו הבוקר מסיבת עיתונאים בנידון. "שידור התוכנית חיזק עוד יותר את המידע שבידנו באשר לחשד לביום התחקיר על ידי עובדים בחברה. מבחינה ראשונית של החומר, על פי השידור עולה בבירור כי החתולים שהו באזורים של משטחים המיועדים להשמדה", כתבו בתגובה.

כמו כן, הוסיפו בטיב טעם, כי "המשטחים אשר נחזו כאילו הופקרו בחוץ גם הם משטחים המיועדים להשמדה. טיב טעם תלחם בממצאי התחקיר וצפויה להעמיד מחר את אמינותה של כלבוטק בסימן שאלה לאור מה ששודר הערב".

נזכיר, שתחילת הפרשה החלה עוד בינואר 2006 כאשר כלבוטק שידרה תחקיר על הרשת בו נאספו במסגרת צילומים באמצעות מצלמה נסתרת, צילומים על מוכרות בקצביות של שלושה סניפים שונים של טיב טעם, שנראות כיצד הן מעבדות בשר עוף ישן ומקולקל "בעל ריח מסריח", כהגדרתן. המצלמה צילמה אותן בעוד הן מנטרלות את הריח הרע והצבע הלא תקין, באמצעות תבלינים, ומוכרות את העוף כ"שווארמה מתובלת", ו"שיפודי עוף מתובלים".

התחקיר ששודר הכניס את רשת טיב טעם לסחרור תקשורתי בדרגה כזאת שמעולם לא היתה בו החברה, או כל רשת מזון אחרת. הרשת שכרה אז את יובל ארד, שנקט באסטרטגיה של התנצלות תוך ניסיון לשדר פתיחות מול קהל הצופים. הוא התנצל בפני הצופים וצרכני טיב טעם על אשר ראו עיניהם בתחקיר, תוך שהוא מקפיד להדגיש כי מדובר במקרים בודדים בלבד, ולא במדיניות הרשת.

השנה, הקדימו בטיב טעם לעשות כאשר שמעו שכלבוטק הולכת להוציא תחקיר המשך, שכאמור יראה חתולים נוגסים בבשר המיועד למכירה, והכינה קמפיין בתקציב של 500 אלף דולר אשר יגיב מראש לתחקיר כלבוטק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה