נציגי איגודי היוצרים יוזמנו לשימוע בועדת הטלוויזיה
ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה בראשותו של ד"ר דוד אלכסנדר החלה אתמול, (א') את דיוניה בערעורים שהגישו זכייני ערוץ 2, רשת וקשת, באשר לממצאי הדו"ח השנתי לשנת 2006.
במסגרת הדיונים, דנה הוועדה באריכות במסמכים שהציגו בפניה הזכיינים ובחוות הדעת של הנהלת הרשות. באשר לערעור של "קשת" בו ביקשה להכיר בתכנית "מה זה השטויות האלה?" כתכנית תעודה החליטה הוועדה שלא לקבל את עמדת הזכיין ולאשר את עמדת הנהלת הרשות ולהכיר בתכנית כז'אנר מיוחד בסוגה עילית.
גם ערעור נוסף של "קשת", בו ביקשה להכיר בתוכנית "ארץ נהדרת" כדרמה, לא צלח והוועדה החליטה שלא לקבל את עמדת קשת ולסווג את התכנית דווקא כז'אנר מיוחד בסוגה עילית.
באשר לערעור של "רשת" בדבר התכניות "גומרות הולכות" ו"קצרים" ובקשתה להכיר בתכניות הללו כדרמה, סרבה הוועדה לקבל את עמדת הזכיין ולאשר את עמדת הנהלת הרשות - להכיר בתכנית ז'אנר מיוחד בסוגה עילית.
בישיבתה הבאה של הוועדה היא תוסיף לדון בשאר הערות הזכיינים. כמו כן, החליטה הוועדה כי בישיבה הבאה ייפגשו חבריה עם נציגי איגודי היוצרים במידה ואלו יבקשו להשמיע עמדותיהם בפניה.
ד"ר דוד אלכסנדר, יו"ר ועדת טלוויזיה אמר: "אנו סבורים כי יתכן ויש מקום בחלק מהז'אנרים לבחון מחדש את ההגדרות המסורתיות, אבל לעת הזו אין לנו אלא את ההגדרות הקיימות ואת הפרמטרים שעמדו לנגד עיני הזכייניות במכרז, כמו גם את הסיווגים המקוריים שלהם. לפיכך נהיר לנו שלמרות שהתכניות האמורות הן מושקעות ואין ספק כי הן במסגרת הסוגה העילית- הן אינן יצירות דרמה ותעודה כפי שהאדם הסביר מבין אותן".

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?