BDI: גידול של 50% בהיקף השכרות סרטים לקראת כיפור

זאת בהשוואה להיקף ההשכרות בשבוע רגיל. עוד עולה מבדיקת כלכלני BDI, כי מספר הסרטים הנמכרים לפני יום כיפור עולה ב-25% וקטגוריית הסרטים הנצפית ביותר היא סרטי מתח
אפרת אדיר |

לקראת יום כיפור, עולה מספר השכרות הסרטים בספריות הווידיאו וה-DVD בישראל באופן ניכר. מבדיקה מיוחדת שערכו כלכלני BDI-COFACE נרשם גידול של כ-50% במספר הסרטים המושכרים לעומת שבוע רגיל וגידול של כ-25% במספר הסרטים הנמכרים באותו שבוע. הסיבה העיקרית לכך היא ההשבתה של רוב שידורי הטלוויזיה והכבלים ושירות הזמנת הסרטים (V.O.D) ביום זה. עוד עולה מן המחקר, כי גם לקראת ראש השנה ופסח נרשם גידול בקצב השכרת הסרטים ובעיקר סרטי ילדים וזאת בשל החופשה במוסדות החינוך. בחינת נתוני השוק מראה כי קטגוריית הסרטים המבוקשת בקרב הסרטים המושכרים הינה קטגוריית סרטי המתח (22%) ואחריה ממוקמות קטגוריית הדרמה והקומדיה, האוחזות בכ-17% ו-13% מסך הסרטים המושכרים, בהתאמה. קטגוריית האימה והסרט הבדיוני גורפת 9%, כמו גם קטגוריית סרטי ילדים ומשפחה, בעוד ש-4% מעדיפים לצפות בסרטים ישראלים. עוד מצאו כלכלני BDI-COFACE, כי בשנים האחרונות ניכר גידול של כ-10% (בכל שנה, על פני כל השנה) במספר הסרטים הנמכרים (קלטות וידאו ו-DVD). בין הקטגוריות הבולטות בשוק מכירת הסרטים: סרטי ילדים ונוער, מארזים לאספנים (אוספי סרטים, סדרות טלוויזיה פופולאריות כמו הסדרה "חברים") וסרטים בעלי תכנים נוסטלגיים (שירי זמרים ותיקים, תכניות ילדים ישנות). נתונים נוספים שעלו מהמחקר הצביעו על כך ששיעור ניכר מן הסרטים הנמכרים משמשים למתנות. מרבית המכירות של סרטים, כ-80%, מתבצעות ברשתות הקמעונאיות (רשתות מזון, פארמים, חנויות צעצועים), וכ-20% בלבד מן הסרטים נמכרים בחנויות הפרטיות. רשת "בלוקבסטר" צופה, כי למעלה מ-100 אלף מבקרים ישכרו למעלה מ-350,000 סרטים בשלושת הימים שלפני יום כיפור. הרשת מתגברת מידי שנה, לקראת יום כיפור, את סניפיה ב-12,000 עותקים חדשים ומרחיבה את שעות הפעילות של הסניפים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה