yes ו- וואלה! משתפות פעולה בתחום הווידיאו ברשת
שני מותגי התוכן המובילים בישראל, yes ו-וואלה!, משיקים היום (ה') את אתר הווידאו החדש yes.walla.co.il, שישמש גם כאתר הבית של חברת הלווין YES. במיזם המשותף השקיעו השתיים כ-10 מיליון שקל.
האתר המשותף מציג, בשלב ראשון, מגוון רחב של תכנים אטרקטיביים ובלעדיים המשודרים ב-yes, בחינם לכל גולשי האינטרנט, כמו: פרקים באורך מלא של סדרות מקור ורכש, סרטים מהארץ ומחו"ל, תוכניות, תקצירים, טריילרים ועוד. בסך הכל, יהיו באתר עד סוף השלב הראשון של שיתוף הפעולה כ-800 שעות שידור לצפייה ללא תשלום.
בנוסף, כולל האתר גם חומרים אינטרנטיים משלימים לתכנים הטלוויזיוניים: ראיונות עם הכוכבים וקטעים מאחורי הקלעים שצולמו במיוחד עבור האתר, גלריית תמונות, דפי יוצרים, פורומים ייעודיים, צ'טים ועוד.
במסגרת שלב הפיילוט שקדם להשקה שודרו עשרת הפרקים הראשונים של סדרת הדרמה המדוברת "מסכים" וזכו להצלחה רבה עם 40,000 צפיות תוך 12 שעות מהעלייה לאתר, ו-15 פרקים של סדרת המקור "הנפילים" מיד לאחר השידור הטלוויזיוני שלהם ובאורך מלא. כמו כן, עלו בוואלה! 2 העונות הראשונות ועשרת הפרקים של העונה החדשה של הסדרה "ראש גדול" אשר סחפה 100,000 צופים תוך 4 ימים, עשרה פרקים חדשים של "היפים והאמיצים" ועונה מיוחדת של "באטלסטאר גלקטיקה" שצולמה בלעדית לאינטרנט.
לכל אלו מצטרפות היום סדרות המקור: "השיר שלנו","אולי הפעם", "קרציה", "לא הבטחתי לך" ו"החיים עפ"י Y". עוד ניתן לצפות במבחר סדרות וסרטים דוקומנטריים מהארץ ומחו"ל אשר ייצרו את הספרייה הדוקומנטרית הגדולה ברשת.
תשלום פר צפייה
בשלב השני של הפרוייקט המשותף, יעלו לאתר עוד מאות שעות שידור ויכללו: עשרות תוכניות נוספות, סדרות מקור ורכש וסרטי קולנוע באורך מלא. במסגרת שלב זה, מתוכנן המיזם לעבור לפורמט של תשלום פר צפייה (pay per view) בחלק מן התכנים. לגולשים יוצעו מספר סוגי תשלום באמצעות וואלה!PAY, כרטיס אשראי, חיוב סלולרי או דרך מנוי yes.
ביציאה למיזם המשותף מכירות, למעשה, yes ו-וואלה!, בכוחם של תכני הוידיאו באינטרנט וכבפועל יוצא גם בכוחו של הפרסום בווידיאו. במקביל, יתבצע שילוב של תוכן שיווקי בסדרות מקור הנמצאות בשלבי ההפקה באופן שתואם את המדיום האינטרנטי.
רון אילון, מנכ"ל yes: "התוכן הוא המלך. yes היא ספק תוכן ולכן אנו משתמשים באמצעי ההפצה השונים הקיימים. אנו חלוצים בתחום זה, וכיום ניתן לראות את התוכן העשיר של yes באינטרנט, באמצעות המדיה סנטר, בסלולאר ועכשיו גם באמצעות האתר החדש, המעניק לצופים חוויה נוספת של תוכן חדש ומפתיע. בעצם יצרנו באופן אירוני חבילת "טריפל פליי".
לאחרונה, קיבלה YES אישור ממשרד התקשורת לשלב שירות VOD במסגרת שידורי הלווין, אולם בזק עדיין מתעכבת בשיפור התשתית לשידור VOD, עיכוב שמשפיע גם על התקדמות המהלך מבחינת YES. אולם אילון אינו מתרגש ואומר על המיזם המשותף, כי "לא מדובר בתחליף ל-VOD אלא בפלטפורמה נוספת של גישה ללקוחות".
ומוסיף: "זוהי הפעם הראשונה ש-yes תוכל ליהנות מהכנסות פרסום כטלוויזיה רב ערוצית ואנו שמחים על ההזדמנות לחבור לוואלה!, אתר האינטרנט המוביל בישראל".
נזכיר, כי בסקר TIM האחרון (יולי 2007) ממשיך פורטל וואלה! להתמקם במקום ה-2 בדרוג האתרים המובילים עם כ-70% חשיפה. אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!, מציין כי רק בחודש אוגוסט נרשמו כ-1.5 מיליון צפיות בווידיאו באתר וואלה!.
"יותר ויותר גולשים בעולם ובישראל צורכים ווידאו באינטרנט. וואלה! גאה בשיתוף הפעולה שלה עם yes ומתכננת להוביל את שוק האינטרנט הישראלי גם בתחום החשוב והצומח במהירות של תכני ווידאו ברשת. למפרסמים שלנו נציע מבחר מוצרי שיווק ופרסום בווידאו אשר יאפשרו להם לשלב את עוצמת החוויה בווידאו עם היתרונות הטכנולוגיים של האינטרנט, והכל במחירים אפקטיביים נמוכים משל הפרסום בטלוויזיה המסחרית", מסכם ישועה.