אלעזרא חייך: הכשרה ביטוח - רבעון ברווח של 15 מ' ש'

לעומת רווח של 200 אלף שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה הרווח התסכם ב-47.5 מ' ש' מול 6.9 מ' בלבד במקבילה אשתקד
שי פאוזנר |

חברת הביטוח 'הכשרה ביטוח' מקבוצת אלעזרא, ממשיכה את מגמת הגידול החד ברווחיות ומציגה ברבעון השני של 2007 גידול ברווח הנקי, העומד על 15 מיליון שקל, לעומת 200 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחצי הראשון של 2007 הכשרה ביטוח מציגה גידול חד ברווח הנקי, העומד על 47.5 מיליון שקל, לעומת 6.9 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.

הרווח מפעילות נמשכת של 'הכשרה ביטוח' ליום 30 ביוני 2007 הינו כ-22 מיליון שקל לעומת כ-7 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של כ-220%.

בחברה מציינים, כי בתקופה זו רשמה החברה בנוסף, רווח מפריט מיוחד בסך 25.4 מיליון שקל נטו, בעקבות מחיקת העתודה לסיכונים יוצאים מהכלל בביטוח חיים. יש לציין כי תיק ביטוח החיים של 'הכשרה ביטוח' גדל בכ 6% בנטרול ביטול יזום של קולקטיבים הפסדים שהיו מבוטחים בחברה.

מגמת הגידול ברווח מעסקי ביטוח נמשכת גם בחציון הראשון של שנת 2007.

הרווח מעסקי ביטוח עומד על 26.7 מיליון שקל בחציון הראשון של שנת 2007 לעומת 13.4 מיליון שקל בחציון המקביל: גידול בשיעור של 99.1%. הרווח מעסקי ביטוח ברבעון השני של שנת 2007 עומד על 14.7 מיליון שקל לעומת 4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד- גידול משמעותי בשיעור של 241.5%

ההון העצמי גדל ב-34.4% 'הכשרה ביטוח' מציגה גם גידול משמעותי בשיעור של 34.4% בהון העצמי: ההון העצמי של החברה ליום 30 ליוני 2007 עומד על 233.7 מיליון שקל, לעומת 174.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

שיפור ניכר ברווחיות ביטוח החיים והאלמנטרי: מדיווחי 'הכשרה ביטוח' עולה כי מגמת השיפור ברווחיות הן בביטוח חיים והן בביטוח אלמנטרי, שהחלה בסוף שנה שעברה, נמשכה ברבעון הראשון של 2007, והמשיכה בעקביות גם ברבעון השני של 2007. את מגמת השיפור המתמשך ברווחיות ניתן לראות

בביטוח אלמנטרי: הרווח ברבעון השני של 2007 הינו 8.7 מיליון שקל לעומת 5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 51.6%. הרווח בחציון הראשון של שנת 2007 הינו 17.1 מיליון שקל לעומת 12.8 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד - גידול של 33.5%. בביטוח חיים: החברה רושמת שיפור חד ברווחיות ביטוח חיים, הן ברמה הרבעונית והן ברמה החציונית. החברה עברה מהפסד של 1.4 מיליון שקל ברבעון השני של 2006 לרווח של 6.1 מיליון שקל ברבעון השני של 2007 ומרווח של 0.6 מיליון שקל בחציון הראשון של שנת 2006 לרווח של 9.6 מיליון שקל בחציון הראשון של שנת 2007.

תיק ביטוח החיים של החברה גדל ב-6% בנטרול ביטול יזום של קולקטיבים הפסדיים, שהיו מבוטחים בחברה. אלי אלעזרא יו"ר קבוצת 'אלעזרא', ויו"ר הכשרה ביטוח אמר בהתייחס לתוצאות הדרמטיות: "כשרכשתי את "הכשרה ביטוח", לפני פחות משנה, ראיתי בה פוטנציאל עצום לרווח. אני שמח שהחברה בניהול המנכ"ל החדש עופר טרמצ'י, עומדת בציפיות וצועדת לקראת המימוש של יעדי הרווח המצופים".

בהתייחס לתחומי הפעילות ולחשיבות שהוא מייחס לפעילות בתחום הביטוח אמר אלעזרא: "הכניסה לתחום הביטוח באמצעות רכישת "הכשרה ביטוח" הייתה צעד אסטרטגי חשוב של קבוצת 'אלעזרא' לטובת סינרגיה בתחומים רבים אחרים, אותם מאפשרת הפעילות בתחום ענף הביטוח לאחר חקיקת בכר. מבחינת החזון שלי לחברה אנו נמצאים בתחילת הדרך. הציפייה היא שבעוד שנתיים שלוש, תחומי והיקפי הפעילות של החברה יהיו שונים לחלוטין מההיקפים שהיו עם רכישת החברה ב-2006".

לדברי עופר טרמצ'י, מנכ"ל 'הכשרה ביטוח' מקבוצת אלעזרא: "התוצאות המרשימות הן תוצאה של הצעדים בהם התחלנו בשנת 2006 ואותם אנו ממשיכים בשנת 2007 : חיזוק תשתיות הביטוח, טיוב הפעילות והתיק הביטוחי הן ברמת הסוכנים והן ברמת המוצרים ואיתור נישות מניבות מקורות הכנסה ורווחיות נוספים לחברה ולסוכניה".

טרמצ'י המנכ"ל הוסיף: "בין פעולות החברה לטיוב ולשיפור הרווחיות פעלנו: לשינוי מבנה תעריף הרכב, לשיפור רווחיות הסוכנים, לצמצום פעילות סוכנים הפסדיים והרחבת הפעילות עם סוכנים איכותיים. זאת יחד עם צמצום פעילות ענפים הפסדיים והרחבת פעילות ענפים רווחיים, הגברת בקרת חיתום, סלקטיביות בקבלת עסקים ועוד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?

כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס? 

רן קידר |

עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.

ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך. 

עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות.  בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.

עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו. 

ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.  

מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו. 


מטוס אמריקן איירליינס
צילום: יח"צ, באדיבות החברה

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?

מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים 

רן קידר |
נושאים בכתבה אמריקן איירליינס

אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.

ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים. 


החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה


לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה

לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב


מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.