האם הסכם האשראי שלכם עם הבנק מתאים לכם?
הגיעה השעה שכל לקוח של בנק ידע האם הוא מקבל את התנאים שהובטחו לו בתחום האשראי, ולא פחות חשוב - האם מבנה האשראי שלו מתאים לצרכיו. כך אומר בראיון מצולם דורי איזנבנד, מנכ"ל משותף של חברת אסטורנו אשר מפתחת כלים לניהול תהליכי קבלת החלטות באשראי באמצעות עבודה בסביבה מקוונת.
אתר שהקימה החברה באינטרנט מאפשר כיום לכל בעל חשבון בנק, פרטי או עסקי, לבצע בקרה על חיובי הריבית בחשבון העו"ש, לבחון חלופות אשראי שונות ולהעצים את ההחלטות באשראי בנקאי בחשבון העו"ש.
ככשאלנו את איזנבנד אילו נתונים בעצם חסרים לנו, לקוחות הבנקים מכל הסוגים, כדי שנקבל באמת את מה שאנחנו צריכים לדעת לגבי מצב האשראי שלנו, הוא הסביר, כי אנו צריכים לבצע מעקב אחר דוחות האשראי המגיעים מהבנקים. כיום, אומר איזנבנד, אפשר להוריד את הדוחות מאתרי האינטרנט של הבנק ולהשתמש בהם על ידי העברתם בקצבים אל המחשב הפרטי של הלקוח. בתוך המערכת של אסטורנו אפשר לשתול את הקבצים ולבצע התאמה של מסגרות האשראי בו.
עוד הוא מסביר כי כל לקוח יכול וצריך לבצע בחינת חלופות אשראי בבנק בו מנוהל החשבון לאיתור חלופות טובות יותר, בחינת חלופות אשראי המוצעות על ידי הבנקים השונים, ביצוע סימולציות לאיתור מסגרת האשראי ההולמת את צרכיו. לצד שירותים בתחומים הללו - אומר איזנבנד כי אסטורנו מציעה גם הפעלת כלי אופטימיזציה לניהול הפקדות ומשיכות בחשבון.
המשמעות עבור המשתמשים היא כי כל בעל חשבון בנק יכול לנהל את מסגרות האשראי בחשבון העו"ש באופן אקטיבי, "בניגוד למצב הקיים אצל רוב רובם של הלקוחות, אשר מתנהלים מול הבנקים באופן פאסיבי בכל הנוגע לאפשרות לנצל את האשראי נכון יותר", אומר איזנבנד.
הוא מערקיך כי בשנים הקרובות, האפשרויות שיציצו בשוק הבנקאות ובסביבתו יאפשרו לכל לקוח בנק להיות מעורב הרבה יותר בהחלטה על צורת ניהול האשראי שלו, לאחר שיוכל לבחון את המידע הרלוונטי ולייצר את חלופות האשראי הטובות ביותר עבורו.
אינבנד מסביר, כי חידוש משמעותי של המערכת של החברה שלו, היא היכולת לבצע פעולות אלה על בסיס דפי חשבון הבנק, ולהחליט מהי ההצעה הטובה ביותר עבורו. לדוגמא: ניתן לבחון את התנאים המוצעים על ידי בנק מסוים על בסיס תנועות דפי החשבון המנוהלים בבנק אחר, וכל זאת בתוך מספר שניות באמצעות עבודה עם רשת האינטרנט.
על מה שקורה בתחום זה בעולם, אומר איזנבנד, כי מערכות אסטורנו מושקות ברקע המגמה ההולכת וגוברת בארץ ובעולם להגברת השליטה והשקיפות במערכות הבנקאיות. "מומחים בתחום צופים, כי בשנים הקרובות יתעצמו מגמות אלה וצרכני אשראי ידרשו עוד ועוד כלים לצורך שליטה על פעולותיהם הבנקאיות, בייחוד כלים בסביבת עבודה אינטרנטית", מספר איזנבנד.
בארץ, הא אומר, "בהתערבות בנק ישראל, הוגבלה לאחרונה משיכת היתר החריגה מחשבונות העו"ש, הגבלה שמטרתה בין היתר להגביר את מידת המודעות של צרכני האשראי לניהול חשבונם. הפתרונות שמציעה אסטורנו יאפשרו לראשונה לצרכני אשראי ליישם כלי ניהול בנקאיים מלאים ויאפשרו תמיכה טובה בתקנות בנק ישראל".
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
