חוזה חדש למוביילאקסס עם חברת הנדל"ן אקרידג'

אקרידג' בחרה במערכת של מוביילאקסס לאספקת שירותי תקשורת אלחוטית בבנייני משרדים
יוסי פינק |

חברת מוביילאקסס נטוורקס, ספקית פתרונות חדשניים לתקשורת אלחוטית, הודיעה היום כי טכנולוגיית ה- Universal Wireless Network נבחרה על ידי חברת הנדל"ן האמריקאית אקרידג', על מנת לספק מבחר רחב של שירותי תקשורת אלחוטית בבניין הומר - מבנה מרכזי הממוקם במרכז המסחרי של העיר וושינגטון. באימוץ הטכנולוגיה של מוביילאקסס הציבה אקרידג' סטנדרט טכנולוגי חדש בבנייני משרדים.

טכנולוגיית ה- Universal Wireless Network מאפשרת תמיכה בו זמנית בכל תמהיל של שירותי תקשורת אלחוטית, על גבי תקשורת אחת. המערכת שהותקנה בבניין הומר, מאפשרת לאקרידג' לממש את הפוטנציאל העסקי הרב הטמון בשירותי תקשורת המוצעים במתחם בשטח של כ-500 אלף רגל רבוע, ולהציע לשוכרים כיסוי יציב ואמין לכל המכשירים והיישומים בהם הם משתמשים - בכלל זה טלפונים סלולריים, מחשבי כף יד, תקשורת Wi-Fi, מערכות אוטומציה למבנים ותדרי חירום.

בנוסף לקישוריות האלחוטית בכל 12 הקומות בבניין הומר, הרחיבה מוביילאקסס את הכיסוי האלחוטי גם לחנייה התת-קרקעית, למעליות ולמתחמי המשרדים. מערכת זו, המספקת כיסוי מוגבר לסביבת מבנים, מגדילה את הפרודוקטיביות של החברות בבניין, משפרת את מערכות הבטיחות, ואף עשויה להביא להורדת פרמיות הביטוח והמס.

מעבר לנוחות לשוכרי המשרדים בבניין, משפר ה-Universal Wireless Network משמעותית את מערכות הבטיחות באמצעות מערכת תקשורת אמינה לצוותי חירום. המערכת מאפשרת למנהלי ומהנדסי אקרידג' להשתמש במחשבי כף יד ובשירותי Wi-Fi כדי להיות מחוברים וזמינים ללקוחותיהם. מבחינה תפעולית, אקרידג' תיהנה מהיתרונות העסקיים של תשתית תקשורת אחת התומכת במגוון שירותי תקשורת אלחוטית, ומהחסכון בעלויות הכרוכות בהתקנת תשתית קווית - כגון התקנים חדשים, או שיפוץ הבניין והתאמתו לתשתית זו. אקרידג', ובעלי בניין הומר, כגון ING Clarion, צופים החזר השקעה מהיר בשל חידוש חוזי שכירות, שיפור בשירות ובשביעות רצון הלקוח, והעלאת הפרודוקטיביות.

"בין אם מדובר בשדרוג או במערכת חדשה, תקשורת אלחוטית הינה מוצר חיוני בתעשיית הנדל"ן", אמר מת'יו ג. קליין, נשיא אקרידג'. "מערכת ה- Universal Wireless Network של מוביילאקסס מאפשרת לנו להקטין את ההוצאות התפעוליות, לצד אספקת שירות נוח ללקוחותינו. חשוב לנו להקדים את השוק בכל הנוגע לאימוץ טכנולוגיות, על מנת להגדיל את הפרודוקטיביות, ועל מנת לספק שירות טוב יותר ללקוחותינו".

מנהלים ואנשי טכנולוגיה באקרידג', בוחנים כעת את האפשרות להתקין מערכות תקשורת אלחוטית לסביבת מבנים בכל הנכסים והפרויקטים המנוהלים כיום על ידם. פרויקט קארול סקוור, הנמצא כעת בבנייה בעיר וושינגטון, צפוי להיות המבנה הבא של אקרידג' בו תותקן טכנולוגיה זו.

"אקרידג' זיהתה את היתרונות הכספיים והתפעוליים הנובעים מהתקנת תשתית תקשורת לאספקת שירותים אלחוטיים בבנייני משרדים", אמר יהודה הולצמן, מנכ"ל מוביילאקסס ישראל. "בניין הומר מהווה דוגמה מצוינת לחזון זה, ואנו צופים כי חברות נדל"ן רבות נוספות, יבואו בעקבות אקרידג'".

אודות אקרידג'

אקרידג' עוסקת במתן שירותי רכישה, פיתוח, ניהול נכסים, חכירה וייעוץ בתחום הנדל"ן. במהלך שש השנים האחרונות, דורגה אקרידג' במקום הראשון בקרב חברות הנדל"ן במדינה, במדד שביעות רצון הלקוחות, בסקר שנערך על ידי חברת CEL & Associates and BOMA. החברה מנהלת מאז 1974 פרויקטים על שטח כולל של למעלה מ-10 מיליון רגל רבוע (כ-1 מיליון מ"ר) באזור וושינגטון.

אודות מוביילאקסס נטוורקס

מוביילאקסס נטוורקס (www.mobileaccess.com) מפתחת מייצרת ומשווקת פלטפורמת תקשורת המחברת בין אנשים ויישומים המניעים עסקים. תשתית התקשורת החכמה שפיתחה החברה הינה אבן יסוד לסביבת העבודה האלחוטית, המתפתחת בקצב מהיר ביותר. למוביילאקסס טכנולוגיה ומומחיות המובילה בתחומה, המסירה את הסיכון הכרוך בהסבת מערכות לתקשורת אלחוטית. מערכת ה- MobileAccess Universal Wireless Network, אשר הוטמעה ביותר מ-1000 בתי חולים, חברות, מבני ציבור, ומתקנים גדולים אחרים, מספקת רמת ביצועים גבוהה, עם יכולות שדרוג, אבטחת מידע ואמינות. מערכת זו אף מאפשרת ללקוחות למנף את יכולותיהם של מכשיריהם האלחוטיים (כגון טלפונים סלולריים, מחשבי כף יד, בלקברי, מחשבים ניידים ומכשירי תקשורת דו-כיווניים) באופן המייעל משמעותית את פעולתם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".