המטבעות הדיגיטליים מתאוששים אחרי הקריסה; הריפל מזנק 50%

שוק המטבעות הדיגיטליים רושם כעת תיקון חד מעלה לאחר שבוע מדמם. הביטקוין: 11,500 דולר
מערכת Bizportal | (7)

לאחר שבוע אדום בו המטבעות הדיגיטליים מחקו עד 180 מיליארד דולר, הבוקר נרשמת התאוששות בקרב כל המטבעות.  

BITCOIN -0.13% נסחר סביב 11,500 דולרים. זאת לאחר שאתמול נסחר מתחת לרמה של 10 אלף דולרים. הריפל מזנק 50% לרמה של 1,49 דולרים.  הטריגר לירידות שנרשמו השבוע הגיע על רקע התבטאותו של בכיר בבנק המרכזי בסין לפיו יש לאסור את המסחר במטבעות הדיגיטליים על רקע הסיכון ליציבות המערכת הפיננסית. האמרה גררה תנודות חדות מטה בכל המטבעות, אך אלו מתקנות כעת. רק נזכיר כי רק לפני חודש הביטקוין נשק לשיא קרוב ל-20 אלף דולרים. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שימי 22/01/2018 07:28
    הגב לתגובה זו
    כותבים פה רק באז וכתבות שמושכות קליקים..איפה קוריאה, איפה מה שקורה עכשיו בקוריאה בבנקים איפה המידע החם. חבל.. אחזור שיהיה פה כתבים רציניים וחם בתחום.
  • 4.
    שגב 18/01/2018 16:18
    הגב לתגובה זו
    הירשמו וקבלו 10$ מתנה https://legt.me/15345 המטבע החדש ברשת
  • 3.
    שט 18/01/2018 14:59
    הגב לתגובה זו
    קל לבצע מכירות מדומות והמכירות המדומות משפיעות על השער. המיבחן הוא ביכולת של מטבעות לפדות מהר. אם הן לא מסוגלות לפדות מהר המשמעות היא דחיית פדיון כדי להרוויח זמן.
  • 2.
    ב 18/01/2018 13:56
    הגב לתגובה זו
    כי אם כן אז אין לכם מושג....יבוא יום שבו הקריסה לא תיפסק ובכלל אי אפשר יהיה למכור.
  • למה זה כל כך מטריד אותך? קינאה? (ל"ת)
    שוחה במטבעות 18/01/2018 17:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    א.א.א 18/01/2018 13:44
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו להצביע ביבי, לצטט אותו ולחשוב שאתם מבינים משהו מהחיים שלכם. עד ההתפוצצות של הפעם הבאה, שתוכלו להגיד "אמרתי לכם" כשהביט ירד לתיקון, מ 40 אלף ל 31 אלף. מהההה. מההההההה.
  • ינאי 18/01/2018 16:08
    הגב לתגובה זו
    אילולא הניסיון שלך להתנשא והשפה היהירה שלך אולי היה כואב לי על כך שאתה עומד להפסיד המון כסף על ההימור הכושל בביטקוין. אז לכאוב לי לא יכאב. אבל קבל עצה: אם זה נראה כמו חרא, מריח כמו חרא ואתה רואה אותו באסלה כנראה שזה ביטקוין...סליחה..חרא. אבל מאחר שאנחנו
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"

בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קריפטו

ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings -1.73%   לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.

אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר' זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.

ונחזור להודעה שהקפיצה את החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.

אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה (וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.

 מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.