סאיק מנפצת שיא מהירות בן 25 שנים של סיטרואן במבחן התחמקות ממכשול
מבחן האייל מציג סדרה קצרה של תמרוני התחמקות ממכשול, ובעבר נכשלו בו יצרני רכב גדולים ומוכרים, כשהמקרה שהעלה את המבחן לתודעה היה הכישלון של מרצדס A Class המקורית בשנת 1997, דבר שהחזיר את היצרנית לשולחן השרטוט ולשיפור יציבות הדגם. גם בשנים האחרונות נכשלו מספר דגמים מוכרים במבחן, דוגמת מיצובישי אאוטלנדר החדש, וולוו XC40 וטויוטה ראב 4, חלקם עברו שיפורי תוכנה על מנת לאפשר למערכות הרכב להתמודד טוב יותר עם שינויי הכיוון, ולשמור על יציבות הרכב, ולהשאירו על ארבעת הגלגלים.
יצרנית הרכב הסינית IM הנמצאת בבעלות משותפת של סאיק (SAIC) וקבוצת אליבאבא הודיעה כי דגם ה-IM L6 רכב ספורט סדאן, שבר את שיא המהירות במבחן האייל, שיא בו החזיקה סיטרואן מאז שנת 1999 עם הסיטרואן קסנטיה אקטיבה V6. עד כמה שזה נשמע מופרך, אף רכב עד היום, לרבות רכבי ספורט ייעודיים לא הצליח לשבור את שיא המהירות שקבעה הקסנטיה, ואשר עמד על מהירות של 85 קמ"ש בתמרון ההתחמקות. IM פרסמה טיזר ובו ציינה בגדול 85+ על מנת להכריז על שבירת השיא ההיסטורי של סיטרואן.
צילום: אתר יצרן.
דגם ה-IM L6 הוא רכב חשמלי בתצורת ספורט סדאן באורך כולל של 4.93 מטר, עם בסיס גלגלים של 2.95 מטר. ל-IM L6 שלושה מארזי סוללות, 90Kwh עם טווח מוצהר של 700 ק"מ, 100Kwh עם טווח מוצהר של 770 ק"מ והדגם הבכיר עם סוללת מצב מוצק (Solid state battery) בקיבולת של 130Kwh וטווח מוצהר של כ-1,000 ק"מ.
ב-IM נערכים לשיווק באירופה של חלק מדגמי היצרן, ובכזה מקרה כלי הרכב ימותגו תחת מותג MG המוכר.
סאיק (SAIC – Shanghai Automotive Industry Corporation) הינו היצרן הסיני הגדול ביותר מתוך ארבעה יצרנים שבבעלות ממשלת סין, ויש לו שיתופי פעולה עם פולקסוואגן, ג'נרל מוטורס ועוד. בישראל נמכרים דגמי סאיק באמצעות מותג MG המיובא על ידי לובינסקי, וכן דגמי מקסוס המיובאים על ידי צ'יינה מוטורס.

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל
חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.
לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.
מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.
בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.