
סאיק מנפצת שיא מהירות בן 25 שנים של סיטרואן במבחן התחמקות ממכשול
מבחן האייל מציג סדרה קצרה של תמרוני התחמקות ממכשול, ובעבר נכשלו בו יצרני רכב גדולים ומוכרים, כשהמקרה שהעלה את המבחן לתודעה היה הכישלון של מרצדס A Class המקורית בשנת 1997, דבר שהחזיר את היצרנית לשולחן השרטוט ולשיפור יציבות הדגם. גם בשנים האחרונות נכשלו מספר דגמים מוכרים במבחן, דוגמת מיצובישי אאוטלנדר החדש, וולוו XC40 וטויוטה ראב 4, חלקם עברו שיפורי תוכנה על מנת לאפשר למערכות הרכב להתמודד טוב יותר עם שינויי הכיוון, ולשמור על יציבות הרכב, ולהשאירו על ארבעת הגלגלים.
יצרנית הרכב הסינית IM הנמצאת בבעלות משותפת של סאיק (SAIC) וקבוצת אליבאבא הודיעה כי דגם ה-IM L6 רכב ספורט סדאן, שבר את שיא המהירות במבחן האייל, שיא בו החזיקה סיטרואן מאז שנת 1999 עם הסיטרואן קסנטיה אקטיבה V6. עד כמה שזה נשמע מופרך, אף רכב עד היום, לרבות רכבי ספורט ייעודיים לא הצליח לשבור את שיא המהירות שקבעה הקסנטיה, ואשר עמד על מהירות של 85 קמ"ש בתמרון ההתחמקות. IM פרסמה טיזר ובו ציינה בגדול 85+ על מנת להכריז על שבירת השיא ההיסטורי של סיטרואן.
צילום: אתר יצרן.
דגם ה-IM L6 הוא רכב חשמלי בתצורת ספורט סדאן באורך כולל של 4.93 מטר, עם בסיס גלגלים של 2.95 מטר. ל-IM L6 שלושה מארזי סוללות, 90Kwh עם טווח מוצהר של 700 ק"מ, 100Kwh עם טווח מוצהר של 770 ק"מ והדגם הבכיר עם סוללת מצב מוצק (Solid state battery) בקיבולת של 130Kwh וטווח מוצהר של כ-1,000 ק"מ.
ב-IM נערכים לשיווק באירופה של חלק מדגמי היצרן, ובכזה מקרה כלי הרכב ימותגו תחת מותג MG המוכר.
סאיק (SAIC – Shanghai Automotive Industry Corporation) הינו היצרן הסיני הגדול ביותר מתוך ארבעה יצרנים שבבעלות ממשלת סין, ויש לו שיתופי פעולה עם פולקסוואגן, ג'נרל מוטורס ועוד. בישראל נמכרים דגמי סאיק באמצעות מותג MG המיובא על ידי לובינסקי, וכן דגמי מקסוס המיובאים על ידי צ'יינה מוטורס.

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.
מלחמת מחירים כבר כאן.
אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.
דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury. המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.
הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.
בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.
את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלחמת מחירים
מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
ה MG HS הושק עם שלוש צורות הנעה - דגם עם מנוע טורבו בנזין, דגם היברידי ודגם פלאג אין. מההשקה ועד לפרסום המבחן הפחיתה לובינסקי היבואנית את מחיר הדגם באלפי שקלים, על מנת להתמודד טוב יותר בתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן.
אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, מחיר
פחות אהבנו: עיצוב, הססנות קלה של תיבת ההילוכים
ציון מסכם: 4.3 במדד פולס
את ה MG HS פגשנו לראשונה לפני מספר שבועות עם השקת הדגם בארץ. ה HS הושק במקביל עם שלוש אפשרויות הנעה לבחירת הלקוח – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין, ורמת גימור יחידה וגבוהה.
הלקוח למעשה יכול לבחון את השימושים האישיים שלו, את הקילומטראז' השנתי שהוא צפוי לנהוג ברכב, ואז לקבל החלטה מושכלת מה מתאים לו יותר.
אנחנו מתחילים את המסע לבחינת שלושת הדגמים עם דגם הטורבו בנזין, הזול מבין השלושה.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.655 /רוחב 1.89 /גובה 1.664 /בסיס גלגלים 2.767 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה ותיבת הילוכים | טורבו בנזין, קדמית. גיר רובוטי דו מצמדי
7 הילוכים |
הספק ומומנט | 170 כ"ס ו 28 קג"מ |
נפח מיכל דלק | 55 ליטר |
צריכת דלק (משולב) | 13.15 ק"מ לליטר. WLTP |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap |
מחיר | 167.0 אש"ח |
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- ללא תחרות - MG Cyberster הספורטיבית החל מ 349.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב החיצוני של ה HS נאה, אם כי גנרי משהו. בהרבה מכוניות אם תנהגו בהן, תכלו לדמיין את חזית הרכב או את החלק האחורי. בין אם ראיתן אותן הרבה על הכביש ובין אם יש להם הרבה שעות שימוש. ה HS לא אחת מהן. היא בהחלט נאה, מכל זוית, עם יחידות תאורה צרות משולבות לד, חזית מאוד מזוהה עם MG, וגם חלק אחורי נאה וזורם. אין בעיצוב החיצוני שום 'פאול' מחד, וגם אין דרמה מאידך. וזה לא שמעצבי MG לא יודעים לייצר עיצוב דרמטי, ע"ע סייברסטר המהממת. כאן ברור שהמטרה היא להיות מתאימה לכולם.