טויוטה חשמלית
צילום: טויוטה

טויוטה תשקיע 35 מיליארד ד' ברכב חשמלי עד 2030; "אתגר קשה לטסלה"

כך חשף היום מנכ"ל תאגיד הרכב מיפן. אחרי שב-2025 יהיו לה 15 דגמים חשמליים, 5 שנים לאחר מכן יתווספו עוד 15. ואולם, מתוך יעד מכירות של 8 מ' רכבים לא מזהמים ב-2030, רובם אמורים להיות עדיין היברידיים. בבלומברג סבורים שההשקעה לא תפגע מדי ברווחיות
איתי פת-יה | (8)
נושאים בכתבה טויוטה רכב חשמלי

יצרנית הרכב  TOYOTA MOTOR CORP (TM) תשקיע 4 טריליון ין (35.2 מיליארד דולר) ברכבים חשמליים מיצורה במטרה למכור 3.5 מיליון מכוניות כאלה כל שנה עד סוף העשור, כך אמר היום המנכ"ל אקיו טויודה. לדבריו 30 דגמים שונים יוצגו עד 2030, זאת בעוד היעד הקודם דיבר על 15 כאלה ב-2025.

בעוד שבשנים עברו בתאגיד היפני לא היו משוכנעים בחדירה של הרכב החשמלי לעולם, להוציא שוקי אירופה וארצות הברית. נראה כי כעת בשלה העת מבחינתם, והם מבינים שהמהלך מחויב המציאות, בטח כשהם מסתכלים על המתחרים בזרים הזו - הן יצרניות הרכב המסורתיות והן חברות שעבדו על רכבים חשמליים מדיי-וואן.

עוד 4 טריליון ין יושקעו בדגמים היברידיים ורכבים מבוססי תא דלק מימני. כך, סך ההשקעה ברכבים לא מבוססי דלקים מגיע ל-8 טריליון ין אם כן. טויוטה גם תשקיע לא רק ביצור רכבים, אלא גם ביצור סוללות עבורן - החברה הודיעה זה מכבר על מימון של 1.29 מיליארד דולר למפעל סוללות לרכב חשמלי בצפון קרוליינה. בסך הכל מתכוונת החברה להשקיע בכך 1.5 טריליון ין בעשור הקרוב (ייצור לצד מחקר ופיתוח). המתחרה היפנית ניסאן אמרה שתשקיע 2 טריליון ין ברכב חשמלי ופולקסווגן תשקיע בכך 52 מיליארד יורו - הסכום הגבוה ביותר עליו הוכרז.

"במקום לחזות את העתיד, אנו רוצים להיות מוכנים לכל שינוי שלא יהיה", אמרו בטויוטה. "עד שהאופק יעשה בהיר יותר, אנחנו רוצים לספק ללקוחות שלנו מגוון אפשרויות". עוד הם הוסיפו בהקשר לועידת גלזגו כי "בעוד המדיניות מתחדדת, חשבנו על המדיניות שלנו בטויוטה גם כן וגיבשנו יעדים חדשים".

טאטסוטו יושידה, אנליסט בבלומברג כתב על היעדים של טויוטה כי הם "יכולים להוות אתגר שלטסלה יהיה קשה להתמודד איתו. אנו סבורים כי גם השקעות אלה לא יפגעו באופן משמעותי ברווחיות החברה".

קודם לועידת גלזגו, בטויוטה דיברו על יעד מכירות של 8 מיליון רכבים חשמליים מדגם זה או אחר ב-2030. בתוך היעד הזה נכללו מכירות של 2 מיליון רכבים חשמליים לגמרי ורכבים מבוססים תאי דלק מימניים - כלומר כל יתר 6 מיליון הרכבים יהיו היברידיים. המכירות השנתיות בסך הכל של טויוטה נאמדות בכעשר מיליון מכוניות. החל ב-2035 תפסיק למכור באירופה רכבים המונעים על ידי דלק, ובאותה שנה כל הדגמים של המותג Lexus שלה יהיו חשמליים בלבד.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כישלון 25/01/2022 09:36
    הגב לתגובה זו
    נרדם בשמירה.
  • 4.
    שמעון 20/12/2021 16:58
    הגב לתגובה זו
    טויוטה מייצרת כלי רכב לעולם השלישי, לארצות שבכלל לא מחייבות תקן כל שהוא לזיהום אוויר. העולם לא נגמר בארצות הברית ואירופה, יש את דרום אמריקה, אפריקה, אוסטרליה וחלקים גדולים מאסיה, שם רכבי הבנזין והסולר ימשיכו לעבוד עוד המון שנים
  • 3.
    אידיוט 14/12/2021 21:22
    הגב לתגובה זו
    רק רכב ממונע מימן. רק שהמימן מתלקח בקלות.
  • לא בטכנולוגיית רכבים. אפס סיכון. (ל"ת)
    כישלון 25/01/2022 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנני 14/12/2021 17:40
    הגב לתגובה זו
    מעט מדי ומאוחר מדי
  • אלישע 29/01/2022 11:04
    הגב לתגובה זו
    ניתנה לשוטים!
  • שמואל 14/12/2021 20:00
    הגב לתגובה זו
    כל הזמן עושים השוואה מול טסלה התחרות היא מול רכבי הבעירה
  • 1.
    ארז 14/12/2021 17:36
    הגב לתגובה זו
    למכור רכבים הייברידיים עם מנוע בנזין ב 2030 זה כמו למכור סוס ועגלה ב 2021. חוץ מזה עד 2030 טסלה תמכור מליון רכבים בשנה עם מערכת נהיגה אוטונומית והטכנלוגיה של הרכבים שלה יהיו 20 רמות יותר מהטסלות של היום
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר

עסקת רכישת רכב '0 ק"מ' היא עסקה בה מוצע רכב עם הנחה גדולה ומפתה. מדובר לרוב ברכב שעברה למעלה משנה מיום ייצורו ועל פי החוק היבואן מחויב לרשום אותו עם בעלים כלשהו. חברה או אדם פרטי.  הלקוחות צריכים לבחון את העסקה בעיניים ביקורתיות. העסקה דומה יותר לעסקת רכב משומש 'יד שניה' מאשר רכישת רכב חדש אצל היבואן. 'מדריך ביזפורטל לעסקת ס ק"מ' כדי שהעסקה תהיה טובה ונכונה עבורכם

יואב פולס |

ענף הרכב רותח. כמה רותח? רותח כך שמתחילת השנה עד סוף נובמבר יירשמו בארץ בין 285,000 ל 290,000 כלי רכב חדשים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, כשיש עוד שלושה ימים לסוף נובמבר, השוק עומד על 284,000 כלי רכב, וקצב הרישום היומי עומד על מעל ל 1000 כלי רכב ביום (!!!).

בתוך כלי הרכב שנרשמו נמצאים גם כמה עשרות אלפי כלי רכב שעברו 'גיול', ומשווקים בעסקאות '0 ק"מ'. נזכיר כי 'גיול' רכב הוא שם לרכב שעברה שנה מיום ייצורו והחוק בארץ מחייב כי בתום שנה מיום הייצור הרכב חייב להירשם על שם אדם או חברה, ולא ניתן להחזיק אותו ללא רישומו המסודר.

היבואנים נאלצים לרשום את כלי הרכב או על הח.פ. של היבואן, או חברת הליסינג שלו, או למכור את הרכב לחברות ליסינג אחרות. לכם כלקוחות זה לא ממש משנה, והרכב יוצע לכם בעסקת '0 ק"מ' במחיר זול יותר מאשר היה כאשר נמכר כחדש באולם התצוגה של היבואן.

לכאורה מדובר בעסקה מושלמת, גם מקבלים רכב חדש לחלוטין, שכן אף אחד לא נסע בו, וגם נהנים ממחיר מוזל, כאשר הרכב עדיין חדש.

עם זאת, לאור מספר מקרים שהגיעו למערכת ביזפורטל, הבנו שהעסקאות האלה מחייבות יותר הבנה והתייחסות, ולשם כך פנינו לסיגל עוז, מנכ"ל 'גלגלים' (פלטפורמת מסחר בתחום טיפולי רכב וחלפים) שלאחרונה השיקה פעילות גם בתחום עסקאות רכב, והכנו עבורכם את 'המדריך לרכישת רכב בעסקת 0 ק"מ'. "ראשית" מציינת סיגל, "הלקוח חייב להבין שהוא רוכש רכב יד שניה, וצריך להפעיל את מכלול השיקולים כמו ברכישת רכב יד שניה משומש, לרבות האפשרות לקחת את הרכב למכון בדיקה מטעמו".

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר

עסקת רכישת רכב '0 ק"מ' היא עסקה בה מוצע רכב עם הנחה גדולה ומפתה. מדובר לרוב ברכב שעברה למעלה משנה מיום ייצורו ועל פי החוק היבואן מחויב לרשום אותו עם בעלים כלשהו. חברה או אדם פרטי.  הלקוחות צריכים לבחון את העסקה בעיניים ביקורתיות. העסקה דומה יותר לעסקת רכב משומש 'יד שניה' מאשר רכישת רכב חדש אצל היבואן. 'מדריך ביזפורטל לעסקת ס ק"מ' כדי שהעסקה תהיה טובה ונכונה עבורכם

יואב פולס |

ענף הרכב רותח. כמה רותח? רותח כך שמתחילת השנה עד סוף נובמבר יירשמו בארץ בין 285,000 ל 290,000 כלי רכב חדשים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, כשיש עוד שלושה ימים לסוף נובמבר, השוק עומד על 284,000 כלי רכב, וקצב הרישום היומי עומד על מעל ל 1000 כלי רכב ביום (!!!).

בתוך כלי הרכב שנרשמו נמצאים גם כמה עשרות אלפי כלי רכב שעברו 'גיול', ומשווקים בעסקאות '0 ק"מ'. נזכיר כי 'גיול' רכב הוא שם לרכב שעברה שנה מיום ייצורו והחוק בארץ מחייב כי בתום שנה מיום הייצור הרכב חייב להירשם על שם אדם או חברה, ולא ניתן להחזיק אותו ללא רישומו המסודר.

היבואנים נאלצים לרשום את כלי הרכב או על הח.פ. של היבואן, או חברת הליסינג שלו, או למכור את הרכב לחברות ליסינג אחרות. לכם כלקוחות זה לא ממש משנה, והרכב יוצע לכם בעסקת '0 ק"מ' במחיר זול יותר מאשר היה כאשר נמכר כחדש באולם התצוגה של היבואן.

לכאורה מדובר בעסקה מושלמת, גם מקבלים רכב חדש לחלוטין, שכן אף אחד לא נסע בו, וגם נהנים ממחיר מוזל, כאשר הרכב עדיין חדש.

עם זאת, לאור מספר מקרים שהגיעו למערכת ביזפורטל, הבנו שהעסקאות האלה מחייבות יותר הבנה והתייחסות, ולשם כך פנינו לסיגל עוז, מנכ"ל 'גלגלים' (פלטפורמת מסחר בתחום טיפולי רכב וחלפים) שלאחרונה השיקה פעילות גם בתחום עסקאות רכב, והכנו עבורכם את 'המדריך לרכישת רכב בעסקת 0 ק"מ'. "ראשית" מציינת סיגל, "הלקוח חייב להבין שהוא רוכש רכב יד שניה, וצריך להפעיל את מכלול השיקולים כמו ברכישת רכב יד שניה משומש, לרבות האפשרות לקחת את הרכב למכון בדיקה מטעמו".