טויוטה תשקיע 35 מיליארד ד' ברכב חשמלי עד 2030; "אתגר קשה לטסלה"
יצרנית הרכב TOYOTA MOTOR CORP (TM) תשקיע 4 טריליון ין (35.2 מיליארד דולר) ברכבים חשמליים מיצורה במטרה למכור 3.5 מיליון מכוניות כאלה כל שנה עד סוף העשור, כך אמר היום המנכ"ל אקיו טויודה. לדבריו 30 דגמים שונים יוצגו עד 2030, זאת בעוד היעד הקודם דיבר על 15 כאלה ב-2025.
בעוד שבשנים עברו בתאגיד היפני לא היו משוכנעים בחדירה של הרכב החשמלי לעולם, להוציא שוקי אירופה וארצות הברית. נראה כי כעת בשלה העת מבחינתם, והם מבינים שהמהלך מחויב המציאות, בטח כשהם מסתכלים על המתחרים בזרים הזו - הן יצרניות הרכב המסורתיות והן חברות שעבדו על רכבים חשמליים מדיי-וואן.
עוד 4 טריליון ין יושקעו בדגמים היברידיים ורכבים מבוססי תא דלק מימני. כך, סך ההשקעה ברכבים לא מבוססי דלקים מגיע ל-8 טריליון ין אם כן. טויוטה גם תשקיע לא רק ביצור רכבים, אלא גם ביצור סוללות עבורן - החברה הודיעה זה מכבר על מימון של 1.29 מיליארד דולר למפעל סוללות לרכב חשמלי בצפון קרוליינה. בסך הכל מתכוונת החברה להשקיע בכך 1.5 טריליון ין בעשור הקרוב (ייצור לצד מחקר ופיתוח). המתחרה היפנית ניסאן אמרה שתשקיע 2 טריליון ין ברכב חשמלי ופולקסווגן תשקיע בכך 52 מיליארד יורו - הסכום הגבוה ביותר עליו הוכרז.
"במקום לחזות את העתיד, אנו רוצים להיות מוכנים לכל שינוי שלא יהיה", אמרו בטויוטה. "עד שהאופק יעשה בהיר יותר, אנחנו רוצים לספק ללקוחות שלנו מגוון אפשרויות". עוד הם הוסיפו בהקשר לועידת גלזגו כי "בעוד המדיניות מתחדדת, חשבנו על המדיניות שלנו בטויוטה גם כן וגיבשנו יעדים חדשים".
- הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024
- טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טאטסוטו יושידה, אנליסט בבלומברג כתב על היעדים של טויוטה כי הם "יכולים להוות אתגר שלטסלה יהיה קשה להתמודד איתו. אנו סבורים כי גם השקעות אלה לא יפגעו באופן משמעותי ברווחיות החברה".
קודם לועידת גלזגו, בטויוטה דיברו על יעד מכירות של 8 מיליון רכבים חשמליים מדגם זה או אחר ב-2030. בתוך היעד הזה נכללו מכירות של 2 מיליון רכבים חשמליים לגמרי ורכבים מבוססים תאי דלק מימניים - כלומר כל יתר 6 מיליון הרכבים יהיו היברידיים. המכירות השנתיות בסך הכל של טויוטה נאמדות בכעשר מיליון מכוניות. החל ב-2035 תפסיק למכור באירופה רכבים המונעים על ידי דלק, ובאותה שנה כל הדגמים של המותג Lexus שלה יהיו חשמליים בלבד.
- 5.כישלון 25/01/2022 09:36הגב לתגובה זונרדם בשמירה.
- 4.שמעון 20/12/2021 16:58הגב לתגובה זוטויוטה מייצרת כלי רכב לעולם השלישי, לארצות שבכלל לא מחייבות תקן כל שהוא לזיהום אוויר. העולם לא נגמר בארצות הברית ואירופה, יש את דרום אמריקה, אפריקה, אוסטרליה וחלקים גדולים מאסיה, שם רכבי הבנזין והסולר ימשיכו לעבוד עוד המון שנים
- 3.אידיוט 14/12/2021 21:22הגב לתגובה זורק רכב ממונע מימן. רק שהמימן מתלקח בקלות.
- לא בטכנולוגיית רכבים. אפס סיכון. (ל"ת)כישלון 25/01/2022 09:37הגב לתגובה זו
- 2.אנני 14/12/2021 17:40הגב לתגובה זומעט מדי ומאוחר מדי
- אלישע 29/01/2022 11:04הגב לתגובה זוניתנה לשוטים!
- שמואל 14/12/2021 20:00הגב לתגובה זוכל הזמן עושים השוואה מול טסלה התחרות היא מול רכבי הבעירה
- 1.ארז 14/12/2021 17:36הגב לתגובה זולמכור רכבים הייברידיים עם מנוע בנזין ב 2030 זה כמו למכור סוס ועגלה ב 2021. חוץ מזה עד 2030 טסלה תמכור מליון רכבים בשנה עם מערכת נהיגה אוטונומית והטכנלוגיה של הרכבים שלה יהיו 20 רמות יותר מהטסלות של היום
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפהבלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי
החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.
במסגרת המבצע,
עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן
תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.
החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026.
אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MG3 בנזין. צילום יואב פולסה MG3 בגרסת בנזין - סופר מיני נוחה ומרווחת
ה MG3 היא הסופר מיני של מותג MG, המשווקת עם גירסאות היברידיות ובנזין. גרסת הבנזין הפתיעה מאוד לטובה, ובעסקאות 0 ק"מ היא עסקה מצוינת.
אהבנו: נוחות, מרווח פנימי, צריכת דלק
פחות אהבנו: רעש תחת עומס, בטיחות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
ה MG3 נשוא מבחן זה היתה מבחינתי 'מתחת לרדאר'. סופר מיני, בנזין, סינית. נו טוב, בסדר כזה. רמת עניין 'כשיהיה זמן מתישהו נתאם אותה למבחן' ועם הציפיות האלה נפלה לידי MG3 תמימה שבכלל לא התכוונה לזה. כגודל העדר הציפיות כך גודל ההפתעה הטובה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | סופר מיני |
| מימדים (מטר) | אורך 4.113 /רוחב 1.797
/גובה 1.502 /בסיס גלגלים 2.564 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה ותיבת הילוכים | 1.5 ליטר, אוטומטית רציפה, הנעה קדמית |
| הספק ומומנט | 115 כ"ס, 14.4 קג"מ |
| נפח מיכל דלק | 45 ליטר |
| צריכת דלק (משולב) | 15.6 ק"מ לליטר. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 2, ארבעה כוכבים EuroNcap |
| מחיר | 120.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
ה MG3 היא סופר מיני תוצרת SAIC הסינית (אחת מענקיות הרכב הסיניות) תחת המיתוג של MG. העיצוב נאה למדי, עם מכסה מנוע שנראה ארוך ממה שהוא באמת, יחידות תאורה גדולות, סמל MG בחזית וסבכה קדמית גדולה. מכסה המנוע מנופח מעט במרכז ומשתפל קדימה בחדות משהו. חישוקי ''16 נאים (מסתבר שלא חייבים להרכיב תמיד חישוקי ''19 או ''20), קורות צד מושחרות וכך גם החלונות האחוריים. גם מאחור העיצוב נאה עם יחידות תאורה גדולות וללא הצטעצעות יתרה של פסי לד אדום לרוחב כל הרכב. התוצאה כולה היא של רכב נאה וחביב. לא ירגיז אף אחד ולא יכנס לספרי היסטוריית תעשיית הרכב.
פנים הרכב מודרני, נאה ומזמין. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''7.0 הגה עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, צג מולטימדיה בגודל ''10.25, ומתחתיו מספר מתגים להפשרת אדים, כיוון עוצמת השמע ופתחי מיזוג גדולים ויעילים. קונסולה לא רחבה בין הנהג לנוסע עם מוט הילוכים, מתג למעצור היד, ומחזיקי כוסות מקדימה. ניהול בקרת האקלים דרך המסך הראשי. מושב הנהג מפתיע בנוחות גבוהה ממה שהיית מצפה. כיוון המושב ידני לרבות כיוון לגובה.
מאחור המרווח סביר, עדיין יש לזכור שמדובר בסופר מיני עם בסיס גלגלים של 2.56 ס"מ. יאכלס בשמחה שני מבוגרים או שלושה ילדים צעירים.
