
טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
משרד התחבורה מקדם הקלה לציבור בביצוע מבחני רישוי לרכב שגילם לא עולה על שבע שנים, שתפחית את התדירות מפעם בשנה ולפעם בשנתיים במקום מדי שנה; השרה רגב: "פחות בירוקרטיה - יותר שירות לאזרח"
טסט לרכב הוא אירוע קטן בחיינו, ועם זאת הוא עולה לנו כמה מאות שקלים ועלול לגזול לנו חצי יום עבודה. כעת, משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב מקדם תיקון לתקנות התעבורה, שיקל על הציבור ויפחית את התדירות בביצוע מבחני רישוי לרכב עד "גיל 7" מפעם בשנה לאחת בשנתיים. התיקון יהיה עבור רכב נוסעים פרטי ולגרורים קלים עד 750 ק"ג, זאת בין היתר, בדומה לרגולציה הנהוגה במדינות האיחוד האירופי. השינוי צפוי לחסוך לציבור הנהגים בירוקרטיה, זמן וכסף, כל זאת תוך שמירה על בטיחות הרכבים ובהתאם לרמת הטכנולוגיה המתקדמת ברכבים המודרניים הכוללים מערכות בטיחות אקטיביות.
התיקון החדש לתקנות התעבורה, שגובש במשרד התחבורה לאחר עבודת מטה מקצועית ורגולטורית, יביא להקלה דרמטית על ציבור הנהגים. רכב נוסעים פרטי חדש, שנרשם לראשונה משנת 2022 ואילך, יעבור מבחן רישוי ראשון בתום שלוש שנים, ולאחר מכן אחת לשנתיים בלבד עד לשנה השביעית. מדובר בשינוי משמעותי שצפוי להפחית את כמות מבחני הרישוי שמבצעים בעלי רכב פרטי לאורך חיי הרכב, ללא פגיעה בבטיחות.
גם גרורים קלים במשקל של עד 750 ק"ג יעברו מבחן רישוי אחת לשנתיים במקום בכל שנה, בהתאם לאותם עקרונות. עוד מוצע לשנות את הגדרת "רכב מיושן" כך שתחול על רכב שחלפו 20 שנה ממועד רישומו לראשונה (במקום 19 כיום), ובכך לצמצם את מספר הרכבים שבגינם נדרש תהליך רישוי אחת לחצי שנה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לשנות את שיטת העבודה- יותר שירות לאזרח ופחות בירוקרטיה. אנחנו מנגישים שירות, מפחיתים עלויות, מקצרים תורים והכל תוך שמירה מלאה על בטיחות. זו רגולציה חכמה שנותנת כבוד לזמן של האזרח, מפחיתה יוקר מחיה ומשפרת את השירות שמגיע לכל בעל רכב בישראל".
- אגרות הרישוי עולות: כמה תשלמו השנה על הרכב שלכם?
- אגרת רישוי לרכב שוב עולה – מה זה אומר ולמה זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "מדובר בצעד אסטרטגי חשוב שמובילה השרה רגב. המהלך החדש מביא לידי ביטוי איזון ראוי בין יעילות רגולטורית לבין שמירה על בטיחות כל משתמשי הדרך. משרד התחבורה בחן לעומק את הנתונים, קיים שיח עם כל הגורמים
הרלוונטיים, ומביא בשורה אמיתית לציבור. נמשיך לפעול להפחתת חסמים נוספים ונשפר את השירות לאזרח".
מה הנורמה בעולם?
במדינות רבות בעולם כבר הונהגו הקלות דומות בבדיקות הרישוי התקופתיות לרכב, מתוך הבנה שטכנולוגיות הרכב המודרניות והמערכות האקטיביות מקטינות את הסיכון לתקלות בטיחות חמורות. בארצות הברית, למשל, חובת הטסט משתנה ממדינה למדינה, ובחלק מהמדינות כלל אין חובה למבחן רישוי שנתי אלא בדיקות בטיחות נקודתיות או בדיקות פליטה בלבד, בעוד שבאחרות נדרש מבחן כל שנתיים בדומה למתווה שמציע משרד התחבורה בישראל.
באיחוד האירופי קיימת אחידות רגולטורית רחבה יותר: כלי רכב פרטיים חדשים נדרשים לעבור בדיקת רישוי ראשונה לאחר ארבע שנים, ולאחר מכן אחת לשנתיים. כך, ישראל למעשה מצטרפת למגמה בינלאומית של הפחתת תדירות הבדיקות, תוך איזון בין הורדת נטל בירוקרטי ועלויות לציבור
לבין המשך שמירה על רמת בטיחות גבוהה.

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק
מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.
הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.
המחקר של איתוראן
המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.
מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
- "מסתכלים עלינו כחברת ערך בלבד ואנחנו גם חברת צמיחה"
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.

ג'נסיס G90: הגעתם לפסגת העיצוב
ספינת הדגל החדשה של מותג רכבי היוקרה ג'נסיס גאה להציג את פסגת העיצוב. הנה כל מה שצריך לדעת עליה ועל מאפייני העיצוב הייחודיים שלה
כשקונצרן יונדאי ייסד את מותג היוקרה ג'נסיס בשנת 2015, השאיפה של אנשיו הייתה ליצור מבראשית זן חדש של רכבי יוקרה שיעלו על ציפיות הלקוחות בכל היבט. בג'נסיס רצו לבחון ולהגדיר מחדש מהי יוקרה מוטורית, לברוא
תפיסה חדשה ופורצת גבולות ורכבים שיספקו חוויית נהיגה וחוויית לקוח שטרם נראתה.
כעת, ג'נסיס מציגה את הדור החדש של ספינת הדגל G90 – רכב יוקרה שמגלם את כל השאיפות הללו ומציג רמות חדשות וגבוהות במיוחד של עיצוב ושל טכנולוגיה – הנה כל מה שצריך לדעת על העיצוב הייחודי של הרכב מבחוץ ומבפנים.
פסגת העיצוב: נוכחות עוצמתית מכל זווית
ג'נסיס G90 החדשה משדרת אתלטיות אלגנטית עם עיצוב המבוסס על שלושה עקרונות מרכזיים שקיימים בכל דגמי ג'נסיס: נועזות, עיצוב פרוגרסיבי והשראה מהתרבות הקוריאנית. המקוריות, החדשנות והאיכויות של העיצוב גם שהקנו ל- G90 את פרס העיצוב הנחשב RED Dot Award. הנה כמה מהמאפיינים העיצוביים הבולטים שבזכותם ה- G90 מותיר רושם ראשוני אדיר עם נוכחות עוצמתית ואלגנטית מכל זווית:

גריל Crest
הגריל הקדמי המרשים בצורת Crest עוצב בהשראת סמל המותג ומורכב משתי שכבות של דוגמת G-MATRIX בסגנון ארכיטקטוני מתוחכם. פנסי ה- MLA המתקדמים והמפוצלים נראים נהדר ומעצימים את המראה היוקרתי.
קווי Power Lines פרבוליים