
טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
משרד התחבורה מקדם הקלה לציבור בביצוע מבחני רישוי לרכב שגילם לא עולה על שבע שנים, שתפחית את התדירות מפעם בשנה ולפעם בשנתיים במקום מדי שנה; השרה רגב: "פחות בירוקרטיה - יותר שירות לאזרח"
טסט לרכב הוא אירוע קטן בחיינו, ועם זאת הוא עולה לנו כמה מאות שקלים ועלול לגזול לנו חצי יום עבודה. כעת, משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב מקדם תיקון לתקנות התעבורה, שיקל על הציבור ויפחית את התדירות בביצוע מבחני רישוי לרכב עד "גיל 7" מפעם בשנה לאחת בשנתיים. התיקון יהיה עבור רכב נוסעים פרטי ולגרורים קלים עד 750 ק"ג, זאת בין היתר, בדומה לרגולציה הנהוגה במדינות האיחוד האירופי. השינוי צפוי לחסוך לציבור הנהגים בירוקרטיה, זמן וכסף, כל זאת תוך שמירה על בטיחות הרכבים ובהתאם לרמת הטכנולוגיה המתקדמת ברכבים המודרניים הכוללים מערכות בטיחות אקטיביות.
התיקון החדש לתקנות התעבורה, שגובש במשרד התחבורה לאחר עבודת מטה מקצועית ורגולטורית, יביא להקלה דרמטית על ציבור הנהגים. רכב נוסעים פרטי חדש, שנרשם לראשונה משנת 2022 ואילך, יעבור מבחן רישוי ראשון בתום שלוש שנים, ולאחר מכן אחת לשנתיים בלבד עד לשנה השביעית. מדובר בשינוי משמעותי שצפוי להפחית את כמות מבחני הרישוי שמבצעים בעלי רכב פרטי לאורך חיי הרכב, ללא פגיעה בבטיחות.
גם גרורים קלים במשקל של עד 750 ק"ג יעברו מבחן רישוי אחת לשנתיים במקום בכל שנה, בהתאם לאותם עקרונות. עוד מוצע לשנות את הגדרת "רכב מיושן" כך שתחול על רכב שחלפו 20 שנה ממועד רישומו לראשונה (במקום 19 כיום), ובכך לצמצם את מספר הרכבים שבגינם נדרש תהליך רישוי אחת לחצי שנה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לשנות את שיטת העבודה- יותר שירות לאזרח ופחות בירוקרטיה. אנחנו מנגישים שירות, מפחיתים עלויות, מקצרים תורים והכל תוך שמירה מלאה על בטיחות. זו רגולציה חכמה שנותנת כבוד לזמן של האזרח, מפחיתה יוקר מחיה ומשפרת את השירות שמגיע לכל בעל רכב בישראל".
- אגרות הרישוי עולות: כמה תשלמו השנה על הרכב שלכם?
- אגרת רישוי לרכב שוב עולה – מה זה אומר ולמה זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "מדובר בצעד אסטרטגי חשוב שמובילה השרה רגב. המהלך החדש מביא לידי ביטוי איזון ראוי בין יעילות רגולטורית לבין שמירה על בטיחות כל משתמשי הדרך. משרד התחבורה בחן לעומק את הנתונים, קיים שיח עם כל הגורמים
הרלוונטיים, ומביא בשורה אמיתית לציבור. נמשיך לפעול להפחתת חסמים נוספים ונשפר את השירות לאזרח".
מה הנורמה בעולם?
במדינות רבות בעולם כבר הונהגו הקלות דומות בבדיקות הרישוי התקופתיות לרכב, מתוך הבנה שטכנולוגיות הרכב המודרניות והמערכות האקטיביות מקטינות את הסיכון לתקלות בטיחות חמורות. בארצות הברית, למשל, חובת הטסט משתנה ממדינה למדינה, ובחלק מהמדינות כלל אין חובה למבחן רישוי שנתי אלא בדיקות בטיחות נקודתיות או בדיקות פליטה בלבד, בעוד שבאחרות נדרש מבחן כל שנתיים בדומה למתווה שמציע משרד התחבורה בישראל.
באיחוד האירופי קיימת אחידות רגולטורית רחבה יותר: כלי רכב פרטיים חדשים נדרשים לעבור בדיקת רישוי ראשונה לאחר ארבע שנים, ולאחר מכן אחת לשנתיים. כך, ישראל למעשה מצטרפת למגמה בינלאומית של הפחתת תדירות הבדיקות, תוך איזון בין הורדת נטל בירוקרטי ועלויות לציבור
לבין המשך שמירה על רמת בטיחות גבוהה.
- 6.עידן נוריק 05/10/2025 14:06הגב לתגובה זוזה רק מסבך מערכת מסובכת גם ככה של תמחור רכב. תשאירי כבר את הדברים כמו שהם במקום לעשות טלאי על טלאי על טלאי. במיוחד ברכבים חשמליים.
- 5.נחמן 05/10/2025 02:16הגב לתגובה זומספר הרכבים ללא בטיחות שייסעו בכבישים יגדל בגלל שרכבים כאלו ייבדקו יהיה פעם בשנתיים ולא בשנה כפי שזה היום
- 4.הקלה במבחן אך לא באגרה (ל"ת)ישראל חי 01/10/2025 09:09הגב לתגובה זו
- 3.בואו נעשה פחות ונתפלל ליותר... תודה מירי (ל"ת)שניצאל 30/09/2025 18:26הגב לתגובה זו
- 2.למה רק עד גיל 7 צריך לכלול בחוק רכב עד גיל 30 (ל"ת)אנונימי 29/09/2025 15:03הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 29/09/2025 14:10הגב לתגובה זווואו.איזה הקלה.איזה שרה.הכבישים מפוצצים מכוניות.
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק
פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – B-SUV מימדים (מטר) אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653
/בסיס גלגלים 2.61 מספר מושבים חמישה הנעה
ותיבת הילוכים היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה) הספק ומומנט משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ נפח מיכל דלק 51 ליטר צריכת
דלק משולבת 18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים במבחן ה NCAP האוסטרלי מחיר 136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי
עיצוב חיצוני ופנימי
הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.
בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.
מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
