אחרי העליות האחרונות: "מחירי התחב"צ לא יתייקרו עוד השנה"
אחרי עלייה של 63% בשנה וחצי האחרונות, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת התחבורה מירי רגב מבטלים את העלייה שהייתה אמורה להיכנס לתוקף השבוע ומבטיחים כי לא יהיו עוד עליות השנה
אחרי שמחירי התחבורה הציבורית זינקו בשנה וחצי האחרונות, וכרטיס נסיעה עירונית באוטובוס היה צפוי לעלות בימים הקרובים שוב ל-8.5 או 9 שקלים, מעדכנים משרד התחבורה ומשרד האוצר כי העלייה הקרובה מבוטלת וכי עד סוף 2025 לא צפויות עוד העלאות נוספות.
בשל מצב המלחמה ולאור עליית המחירים של התחבורה הציבורית שהתרחשה בחודש אפריל האחרון, סיכמו שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת התחבורה מירי רגב שעליית המחירים הצפויה ביום רביעי הקרוב לא תתרחש, כך שלא תהיה עלייה נוספת של מחירי התחבורה הציבורית בשנת 2025. לצד
זאת, פועלים משרדי האוצר והתחבורה על מנת לשפר את איכות ואמינות התחבורה הציבורית באופן שיביא להגדלת השימוש בתחבורה הציבורית ולצמצום הגודש בכבישים.
עליית המחירים האחרונה התרחשה בחודש אפריל, אז זינק מחיר נסיעה עירונית בודדת באוטבוס מ-6 ל-8 שקל, ומחיר נסיעה בודדת ברכבת כבדה עלה מ-9.5 שקל ל-11.5 שקל. המחיר של חופשי יומי עלה מ-19 שקל ל-23 שקל, ומחיר חופשי חודשי עלה מ-267 שקל ל-323 שקל.
מדובר בעליות מחירים של כ-63% בשנה וחצי, כשהשבוע היו צפויות להיכנס לתוקף עליות נוספות, כף שמחיר נסיעה עירונית בודדת באוטובוס היה צפוי לעלות לכ-8.5-9 שקל.
- משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההצדקה לעליות המחירים לפי הרשויות הייתה שיפור השירות, אך בשטח לא נראה שיפור כזה. למעשה, חלק גדול מהתקציב שיועד למטרה זו הוסט לטובת תוכנית צדק תחבורתי שכולל מערך של הנחות לאוכלוסיות מוחלשות ולאזורים בפרירפיה. מתוך אותו תקציב שיפור השירות נותרו כ-250 מיליון שקל שלא נעשה בהם שימוש.
ההתייקרות הקרובה הייתה אמורה להתבצע לפי החוק שקובע כי אחת לשנה יתעדכנו המחירים לפי ממוצע מדד תשומות התחבורה לחודשים מרץ-מאי שכוללים שכר נהגים, דלק ותחזוקה. לפי החוק, גם עלייה קטנה במדד מעוגלת לצי השקל הקרוב כלפי מעלה, כך שבפועל כמעט תמיד מורגשת עלייה מצד הצרכן.
בינתיים
כאמור מה שהנוסעים כן קיבלו זו את רפורמת צדק תחבורתי - תכנית שמעניקה הנחות שונות לפי קריטריונים כמו גיל, שירות צבאי ואזור מגורים. ההנחה יכולה להגיע גם לעד 50% ובגלל החלוקה שלה לאזורים נוצר מצב שמעל 90% מהאוכלוסיה החרדית זכאית להנחה, ואילו בקרב האוכלוסיה החילונית
זכאים רק כ-30%.
- 3.גקי 24/06/2025 14:01הגב לתגובה זוהכול רקוב ומסריח מפוליטיקה מושחתת תלוי מיקומה בצמרת הליכוד וליקוק התחת של ביבי. אישה מושחתת שקרנית ועלובה .
- 2.ויקטור 22/06/2025 17:42הגב לתגובה זושהיא ביוב
- 1.באמת תודה מירילהתראות בבחירות (ל"ת)אנונימי 22/06/2025 17:09הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH
בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.
הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.
ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.
המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
