פולקסוואגן
צילום: צילום מסך, אתר החברה

עלייה של 2.8% במכירות רכבים חדשים באירופה

מכירות הרכבים החשמליים מפצות על ירידה בבעירה הפנימית המסורתית. פולקסווגן סוף סוף עוקפת את טסלה בדגמים החשמליים


רן קידר | (1)
נושאים בכתבה רכב חשמלי

המכירות של רכבים חדשים באירופה עלו ב-2.8% בעקבות עליות של שתי ספרות בבריטניה ובספרד. ע"פ הנתונים של איגוד יצרני הרכב האירופאיים, העלייה נובעת גם מגדילה בסקטור הרכבים החשמליים (26.3%) ומפצה על ירידה בבנזין ודיזל.

היצרנים נאבקים בהורדת העלויות הגבוהות בשווקים המקומיים ומנסים להתמודד עם התחרות הגואה מסין. תוך כדי, מנסים יצרני הרכב האירופאים להתמודד עם ההשלכות של גזירות המכס של 25% על ייבוא רכבים. המכסים בשיעור 145% על ייבוא סיני, והתגובה הסינית למכסים האלה, גם הם דחפו את התחזיות למטה והציבו את חברות הרכב מול סיכונים חדשים.

פולקסווגן סוף סוף עוקפת את טסלה

מכירות טסלה יורדות כבר חודש שלישי ברציפות, והם נפלו ב-28.2% לעומת השנה שעברה. נתח השוק שלה ירד מ-2.9% ל-2%. ועדיין, היא המותג החשמלי במרץ 2025, למרות הירידה. הירידה במרץ מותנה יחסית לחודשים הקודמים, כך שיש פה שביב של  בשורה טובה עבור מאסק.

עם זאת, סך המכירות לרבעון הראשון של 2025 מציב את פולקסווגן במקום הראשון, עם צמיחה מדהימה של 157% במכירות. וזה עוד לפני שה-ID1 נכנס לשוק (הצפי הוא 2027). אפילו BMW מתחילה לסגור על טסלה, עם צמיחה של 21% ברבעון. יצרנים נוספים, כמו אודי ורנו, סוגרים את חמשת המקומות הראשונים, עם צמיחה  של 51% ו-89% בהתאמה.

מבחינת הדגמים עצמם, מודל 3 ומודל Y של טסלה תופסים את המקומות הראשונים ברבעון הראשון, אם כי העדכון של מודל Y ג'וניפר לא הביא לעלייה משמעותית במכירות. לעומתה, לפולקסווגן יש 3 דגמים בעשירייה הראשונה, ID4 (מקום 3), ID7 (מקום 4) ו-ID3 (מקום 6). קיה נמצאת במקום החמישי עם ה-EV3 ועוד מצטרפים חדשים לרשימה היו רנו 5 (מקום 8) וסיטרואן C3 (מקום 10). האניאק של סקודה במקום השביעי וה-iX1 של BMW במקום התשיעי.

מגמה חשמלית ברורה

כלל שוק הרכב באיחוד האירופי ירד ב-0.2% בהשוואה לשנה שעברה, וגם זו מגמה של חודש שלישי ברציפות, אם כי המכירות של כל סוגי הרכבים החשמליים עלו. רכבים חשמליים על סוללה עלו ב-17.1%, היברידיים ב-23.9% ופלאג אין ב-12.4%. נתח השוק של כל סוגי הרכבים החשמליים עלה מ-49.1% בשנה שעברה ל-59.2%.

סך המכירות באירופה ובריטניה ואיגוד הסחר החופשי האירופי (איסלנד, נורבגיה, שוויץ וליכטנשטיין) עמד על 1.42 מליון רכבים במרץ, ועלה אחרי חודשיים של ירידות. פולקסווגן ורנו צמחו ב10.3% ו-13% בהתאמה, בעוד תאגיד סטלנטיס ירד ב-5.9%. ואם נסתכל על נתונים בתוך אירופה עצמה, נראה שהמכירות עלו בספרד, באיטליה ובבריטניה בעוד שירדו בצרפת ובגרמניה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מומחי שוק טוענים שהעניין הגובר ברכבים חשמליים באירופה, שהוא שוק הרכבים החשמליים השני בגודלו בעולם, הוא בעקבות יעדי זיהום חדשים ומחמירים יותר של האיחוד האירופי וכן של השקה של דגמים חשמליים זולים יותר. ואכן, השוואה לשנה שעברה מראה ירידה של 20.7% ברכבי בנזין ו-25.5% בדיזל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה באיזור של טעות המדידה למה לעשות כתבה סתם (ל"ת)
    אנונימי 25/04/2025 17:22
    הגב לתגובה זו