עלייה של 2.8% במכירות רכבים חדשים באירופה
מכירות הרכבים החשמליים מפצות על ירידה בבעירה הפנימית המסורתית. פולקסווגן סוף סוף עוקפת את טסלה בדגמים החשמליים
המכירות של רכבים חדשים באירופה עלו ב-2.8% בעקבות עליות של שתי ספרות בבריטניה ובספרד. ע"פ הנתונים של איגוד יצרני הרכב האירופאיים, העלייה נובעת גם מגדילה בסקטור הרכבים החשמליים (26.3%) ומפצה על ירידה בבנזין ודיזל.
היצרנים נאבקים בהורדת העלויות הגבוהות בשווקים המקומיים ומנסים להתמודד עם התחרות הגואה מסין. תוך כדי, מנסים יצרני הרכב האירופאים להתמודד עם ההשלכות של גזירות המכס של 25% על ייבוא רכבים. המכסים בשיעור 145% על ייבוא סיני, והתגובה הסינית למכסים האלה, גם הם דחפו את התחזיות למטה והציבו את חברות הרכב מול סיכונים חדשים.
פולקסווגן סוף סוף עוקפת את טסלה
מכירות טסלה יורדות כבר חודש שלישי ברציפות, והם נפלו ב-28.2% לעומת השנה שעברה. נתח השוק שלה ירד מ-2.9% ל-2%. ועדיין, היא המותג החשמלי במרץ 2025, למרות הירידה. הירידה במרץ מותנה יחסית לחודשים הקודמים, כך שיש פה שביב של בשורה טובה עבור מאסק.
עם זאת, סך המכירות לרבעון הראשון של 2025 מציב את פולקסווגן במקום הראשון, עם צמיחה מדהימה של 157% במכירות. וזה עוד לפני שה-ID1 נכנס לשוק (הצפי הוא 2027). אפילו BMW מתחילה לסגור על טסלה, עם צמיחה של 21% ברבעון. יצרנים נוספים, כמו אודי ורנו, סוגרים את חמשת המקומות הראשונים, עם צמיחה של 51% ו-89% בהתאמה.
- דאצ’יה מנסה להחזיר את החשמלית אל העם
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת הדגמים עצמם, מודל 3 ומודל Y של טסלה תופסים את המקומות הראשונים ברבעון
הראשון, אם כי העדכון של מודל Y ג'וניפר לא הביא לעלייה משמעותית במכירות. לעומתה, לפולקסווגן יש 3 דגמים בעשירייה הראשונה, ID4 (מקום 3), ID7 (מקום 4) ו-ID3 (מקום 6). קיה נמצאת במקום החמישי עם ה-EV3 ועוד מצטרפים חדשים לרשימה היו רנו 5 (מקום 8) וסיטרואן C3 (מקום
10). האניאק של סקודה במקום השביעי וה-iX1 של BMW במקום התשיעי.
מגמה חשמלית ברורה
כלל שוק הרכב באיחוד האירופי ירד ב-0.2% בהשוואה לשנה שעברה, וגם זו מגמה של חודש שלישי ברציפות, אם כי המכירות של כל סוגי הרכבים החשמליים עלו. רכבים חשמליים על סוללה עלו ב-17.1%, היברידיים ב-23.9% ופלאג אין ב-12.4%. נתח השוק של כל סוגי הרכבים החשמליים עלה מ-49.1% בשנה שעברה ל-59.2%.
סך המכירות באירופה ובריטניה ואיגוד הסחר החופשי האירופי (איסלנד, נורבגיה, שוויץ וליכטנשטיין) עמד על 1.42 מליון רכבים במרץ, ועלה אחרי חודשיים של ירידות. פולקסווגן ורנו צמחו ב10.3% ו-13% בהתאמה, בעוד תאגיד סטלנטיס ירד ב-5.9%. ואם נסתכל על נתונים בתוך אירופה עצמה, נראה שהמכירות עלו בספרד, באיטליה ובבריטניה בעוד שירדו בצרפת ובגרמניה.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מומחי שוק טוענים שהעניין הגובר ברכבים חשמליים באירופה, שהוא שוק הרכבים החשמליים השני בגודלו בעולם, הוא בעקבות יעדי זיהום חדשים ומחמירים יותר של האיחוד האירופי וכן של השקה של דגמים חשמליים זולים יותר. ואכן, השוואה לשנה שעברה מראה ירידה של 20.7% ברכבי בנזין ו-25.5% בדיזל.
- 1.זה באיזור של טעות המדידה למה לעשות כתבה סתם (ל"ת)אנונימי 25/04/2025 17:22הגב לתגובה זו
- זה נתוני מכירות מדויקים איזה טעות מדידה (ל"ת)אנונימי 27/04/2025 16:00הגב לתגובה זו

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
