איתן יוחננוף מנכל יוחננוף
צילום: biztv
TV

מנכ"ל יוחננוף: "שהשלטון לא יפריע לאנשים לעשות את העבודה"

לכבוד יום העצמאות שאלנו את המנכ"לים של החברות הישראליות המוכרות מה היו הרגעים שהם זוכרים מהשנה האחרונה, מה הדברים המטורפים ביותר שעשו בחייהם ואיך הם הולכים לחגוג ביום העצמאות. והפעם: הבעלים והמנכ"ל של רשת יוחננוף
עדי ברזילי | (10)

לכבוד יום העצמאות, שאלנו את הבעלים של רשת יוחננוף, איתן יוחננוף, על השנה שהייתה לו ומה הוא מאחל לישראל לשנה הקרובה. יוחננוף מספר ששמח מאד לראות את המדינה חוזרת לעצמה אחרי משבר הקורונה, משבר שבמהלכו איבד את דודו לנגיף המדבק, הרגע הקשה ביותר מבחינתו בסיכום השנה. יוחננוף גם מספר על המקומות שבהם חשובה לו העצמאות בחיים האישיים כבן אדם שאוהב חופש. צפו בראיון החגיגי: 

יוחננוף נזכר ברגע אקסטרימי במיוחד בחייו ב-2008, בזמן שחצה עם עוד חברים את הסהרה הלבנה בגסול מצרים לוב על גבי אופנועים במשך 11 יום "רכיבה קשה ומתוחה" ולסיום מאמין שמה שיחזק את הכלכלה הישראלית זה צמצום הרגולציה "הרגולציה היא מקלות בגלגלים של המשק. האזרחים הם אלה שעושים את הכלכלה, התפקיד של השלטון זה רק לא להפריע"

חג עצמאות שמח לכולם!

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ואיך יגנבו את הציבור הפוליטיקאים המושחתים וביבי (ל"ת)
    רונן 16/04/2021 15:13
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    כובשי החרמון 16/04/2021 13:36
    הגב לתגובה זו
    קודם שידאג לעובדים שלו בלי תנאים מינימליים ללא הפסקה ושרותים בושה
  • 7.
    יוסי 16/04/2021 07:03
    הגב לתגובה זו
    חבל שמשמיעים ביקורת של אדם שלא חוסך מאיתנו יוקר מחיה ודואג יפה לכיסו. לא צריך לשמוע את כעסו.
  • 6.
    רות 16/04/2021 00:29
    הגב לתגובה זו
    רשת מצויינת נקיה, יש הרבה מוצרים כולל אוכל מוכן. רצוי קצת להתחשב ולהוריד מחירים לעשות יותר מבצעים, ולגוון את הסחורה במבצעיםובהוזלות. לקחת מידי פעם כמה מוצרים ולעשות עליהם מבצע הכוונה במוצרי יוקרה ולא במוצרים שיגרתיים.
  • 5.
    בתור מנכל רשת שמכר מזון ממוחזר ללקוחות הייתי מצפה 15/04/2021 20:53
    הגב לתגובה זו
    בתור מנכל רשת שמכר מזון ממוחזר ללקוחות הייתי מצפה ממנו לקצת צניעות
  • 4.
    מריה 15/04/2021 20:22
    הגב לתגובה זו
    איש ישר שלא מהסס למתוח ביקורת על מעשי השחיתות של הנאשם מבלפור ורעייתו העבריינית המורשעת שרה.
  • 3.
    יוחננוף בועה שתתפוצץ, עם נתונים כאלו זה בעצם הדרך ל (ל"ת)
    שחר 15/04/2021 19:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רשת שמרמה לקוחות רוצה שלא יפריעו לה (ל"ת)
    מוטי 15/04/2021 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יחיאל 15/04/2021 19:00
    הגב לתגובה זו
    זבלים
  • אלברט 16/04/2021 14:59
    הגב לתגובה זו
    רוצים נהגים עבדים
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.1%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מגמה מעורבת במדדים; פריים אנרג'י מזנקת 12% אוריון מוסיפה 3.1%

ההנפקה החדשה של ג'י סיטי - אוריון - ממשיכה להתחזק; על הפרישה של עמית בירק מאקוואריוס ואיזה דגלים אדומים היו לנו עוד לפני; על החלטת הריבית מחר בארה"ב שמשפיעה גם עלינו והאם הזינוקים בביטוח יימשכו?

מערכת ביזפורטל |

  


המסחר במדדים במגמה מעורבת לאחר נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.4% ת"א 90 יציב כעת בנטיה לירידות קלות.

במגזר הפיננסים התמונה דומה - הבנקים יורדים בכ-0.3%, בעוד ת"א ביטוח יציב בנטיה לירידות קלות. ת"א נדל"ן חיובי עם עליה של 0.1% בעוד ת"א נפט וגז יורד 0.2%.


אחד האירועים של השבוע שישפיע גם על הזווית המקומית היא החלטת הריבית בארה"ב שתיערך מחר ב-21:00 בערב. השווקים הפיננסיים רשמו הישג מרשים, אולי אפילו מפתיע בעוצמתו: תנועת V מלאה וחדה מאז הירידות של נובמבר, שמביאה את המדדים המובילים להתייצב כעת מעט מתחת לרמות שיא כל הזמנים. התאוששות זו אינה רק טכנית; היא משקפת את החוסן הפסיכולוגי של המשקיעים ואת האמונה העיקשת בנרטיב "הנחיתה הרכה". עם זאת, בימים האחרונים השוק שב לדשדש מעט, כשהוא לוקח אוויר לקראת החלטת הריבית הגורלית בהמשך השבוע. ועדת השוק הפתוח (FOMC) מתכנסת לישיבתה האחרונה והדרמטית לשנת 2025 בימי שלישי-רביעי, ותפרסם את החלטתה ביום רביעי בערב – החלטה שתקבע את הטון לשבועות האחרונים של 2025 ולפתיחת שנת 2026.

השבועות שחלפו מאז ההחלטה הקודמת היו תנודתיים מאוד מבחינת ציפיות השוק. ראינו את מדדי הסבירות להורדת ריבית עולים ויורדים בעשרות אחוזים, לעיתים בהפרש של ימים ספורים, בתגובה לכל שבב מידע או התבטאות של חבר פד'. אולם בישורת האחרונה לקראת ההחלטה, הקונצנזוס התקבע: השוק מצפה להורדת ריבית נוספת בפגישה השבוע, הורדה שככל הנראה תתרחש. אמנם הקונצנזוס מעט נמוך יותר מפעמים קודמות (קצת מתחת ל-90%), אך הוא עדיין כמעט מוחלט. חשוב להבין את הדינמיקה שבין הפד' לשוק: לעיתים נדירות ביותר הבנק המרכזי בוחר להצביע בניגוד לקונצנזוס כה מובהק ברגע האחרון, ולו רק כדי למנוע זעזוע מיותר במערכת הפיננסית. לכן, נראה שהורדת ריבית של רבע אחוז בפגישה הקרובה היא כמעט עובדה מוגמרת. השאלה האמיתית, אם כן, איננה "האם הריבית תרד", אלא מה יאמר הפד' לגבי העתיד, וכיצד הוא רואה את הסיכונים בטווח הבינוני - לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים