אלקטריאון השלימה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית דינאמית
חברת אלקטריאון 0.58% העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם", מדווחת כי סיימה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית דינאמית בשוודיה. במסגרתו הועברה אנרגיה בהספק של 100 קילו-ואט מהכביש החשמלי האלחוטי שפיתחה, למצבר שהותקן במשאית חשמלית שצוידה בארבעה מקלטים שלה. לקריאה נוספת: > אלקטריאון שווה 2.8 מיליארד שקל - למה? ככה > הבוננזה של דן - אחרי תשואה של אלפי אחוזים מוכרת אלקטריאון ב-40 מיליון שקל > שת"פ עם חברת יורוביה לקידום פרויקטים באירופה הניסוי, נערך במתקן הניסויים שהקימה החברה בסמוך לעיר שטוקהולם, שוודיה, כאשר המשאית החשמלית הוטענה תוך כדי נסיעה במהירות של כ-20 קמ"ש. המקלטים, העבירו למצבר אנרגיה בהספק של כ-25 קילו-ואט למקלט בודד. לדברי החברה, תוצאות הניסוי משביעות רצון ומהוות עמידה ביעד החברה להספק של 20 קילו-ואט עבור מקלט בודד. לאחר הצלחת הניסוי, בכוונתה לבחון את טעינת המשאית תוך כדי נסיעה במהירות של עד 80 קמ"ש, שהינה מהירות הנסיעה המרבית של המשאית, בכביש הניסוי של החברה בגוטלנד, שוודיה. התקדמות בפרויקטים בתל אביב ובשוודיה לצד הדיווח, מעדכנת החברה על ההתקדמות הפרויקטים אותם היא מקדמת בתל אביב ובשוודיה. החברה, נמצאת בעיצומו של תהליך פריסת יתר תשתית הכביש החשמלי האלחוטי בכביש הציבורי המחבר בין שדה התעופה לעיר ויסבי, כחלק מפיילוט החברה להדגמת טכנולוגיית הכביש החשמלי האלחוטי בשבדיה. בשבוע האחרון פרסה אלקטריאון AB תשתית כביש חשמלי אלחוטי באורך של כ-200 מטר מתוך מקטעים כוללים באורך של כ-1.55 ק"מ, ובכוונתה להמשיך בפריסת הכביש החשמלי האלחוטי בכפוף לתנאי מזג האוויר. בנוסף, מעדכנת החברה כי בשבועות האחרונים החלה בהתקנת מקטעי כביש חשמלי אלחוטי בתל-אביב באורך כולל של כ-600 מטר, על גבי כביש באורך של כ-2 ק"מ המחבר בין מסוף האוטובוס תל-אביב אוניברסיטה, לבין רחוב קלצ'קי. בסיום ההתקנה, תשתית הכביש החשמלי האלחוטי תכלול גם עמדת טעינה סטטית שתוקם במסוף האוניברסיטה.
- 1.לא ברורה המוטיבציה. נראה כמו טחינת מיים (ל"ת)עם כל הכבוד 14/10/2020 13:36הגב לתגובה זו
תותח ה"רועם", צילום מתוך את"צהתותחים החדשים של צה"ל והאם ארית תספק להם את המרעומים
צה"ל נמצא בעיצומו של מעבר לדור חדש של תותחים, ובמקביל לכך מתגבשת גם שרשרת האספקה שתלווה את המערכת החדשה לשנים ארוכות. על פי מידע שהגיע לידנו ממקורבים לחברה, ארית תעשיות ארית תעשיות 0% , באמצעות חברת הבת רשף טכנולוגיות, כבר קיבלה הזמנות ראשוניות למרעומים עבור התותח החדש, וצפויה להיות ספקית בלעדית של מרעומי הארטילריה למערכת.
רשף קיבלה הזמנה ראשונה כבר בשנת 2022, עם תחילת שלבי ההצטיידות והבחינה של המערכת, והזמנה נוספת נחתמה במהלך 2025, לקראת כניסת התותח לשירות מבצעי.
מדובר במוצר חדש עבור רשף, שמרחיב את פעילותה מעבר לליבת הפעילות ההיסטורית שלה בצה"ל, שהתמקדה בעיקר במרעומי מרגמות, עם נגיעה מצומצמת יחסית לעולם הארטילריה. כעת, החברה צפויה לספק מרעומי תותחים בהיקפים גדולים.
ה"רועם" - מערכת טעינה וירי ממוחשבת
התותח החדש, שמוכר בצה"ל בשם "רועם", כבר הגיע לידי חיל התותחנים ונמצא בימים אלה בשלב ההטמעה המבצעית. מדובר בתותח הוביצר 155 מ"מ מתקדם שאלביט מערכות אלביט מערכות -0.45% גם שותפה מרכזית בייצורו. התותח המבוסס על פלטפורמה גלגלית עם מערכת טעינה וירי אוטומטית, שנועד לשמש את החיל בעשורים הקרובים. הכלי פותח במשך כשש שנים באלביט מערכות, מאפס, תוך התאמה ייעודית לצורכי צה"ל, והוא כולל מערכות שליטה ובקרה מתקדמות, קצב אש של עד שמונה פגזים בדקה, טווחי ירי של עשרות קילומטרים ויכולת ירי מתוזמן לעבר כמה מטרות במקביל.
בשבוע האחרון נמסר התותח הראשון לצה"ל בטקס סמלי במפעל אלביט ביקנעם, ומשם הועבר לבסיס צאלים לצורך קליטה, אימונים ובדיקות. בימים הקרובים צפוי להתבצע ירי צה"לי ראשון מתוך תהליך ההטמעה, ובצה"ל מעריכים כי ירי מבצעי ראשון עשוי להתבצע כבר בשבועות הקרובים, בהתאם לצרכים המבצעיים. במקביל, ייצור הכלים הבאים נמשך, והמסירות לצה"ל צפויות להתבצע בהדרגה החל מהקיץ.
ה"רועם" מופעל על ידי צוות מצומצם של שלושה לוחמים בלבד - מפקד משימה, תותחן ונהג - בין היתר בזכות המעבר לטעינה אוטומטית מלאה. הכלי
נושא על גביו עשרות פגזים, והמערכת מאפשרת קצב אש גבוה ודיוק משופר, לצד ניידות גבוהה על גלגלים ויכולת מעבר מהירה בין אזורי ירי. בחיל התותחנים רואים בתותח החדש פלטפורמה שתמשיך להתפתח ולהשתפר לאורך השנים, עם שדרוגים עתידיים בקצב האש, בדיוק ובמערכות התפעול.
תותח ה"רועם", צילום מתוך את"צהתותחים החדשים של צה"ל והאם ארית תספק להם את המרעומים
צה"ל נמצא בעיצומו של מעבר לדור חדש של תותחים, ובמקביל לכך מתגבשת גם שרשרת האספקה שתלווה את המערכת החדשה לשנים ארוכות. על פי מידע שהגיע לידנו ממקורבים לחברה, ארית תעשיות ארית תעשיות 0% , באמצעות חברת הבת רשף טכנולוגיות, כבר קיבלה הזמנות ראשוניות למרעומים עבור התותח החדש, וצפויה להיות ספקית בלעדית של מרעומי הארטילריה למערכת.
רשף קיבלה הזמנה ראשונה כבר בשנת 2022, עם תחילת שלבי ההצטיידות והבחינה של המערכת, והזמנה נוספת נחתמה במהלך 2025, לקראת כניסת התותח לשירות מבצעי.
מדובר במוצר חדש עבור רשף, שמרחיב את פעילותה מעבר לליבת הפעילות ההיסטורית שלה בצה"ל, שהתמקדה בעיקר במרעומי מרגמות, עם נגיעה מצומצמת יחסית לעולם הארטילריה. כעת, החברה צפויה לספק מרעומי תותחים בהיקפים גדולים.
ה"רועם" - מערכת טעינה וירי ממוחשבת
התותח החדש, שמוכר בצה"ל בשם "רועם", כבר הגיע לידי חיל התותחנים ונמצא בימים אלה בשלב ההטמעה המבצעית. מדובר בתותח הוביצר 155 מ"מ מתקדם שאלביט מערכות אלביט מערכות -0.45% גם שותפה מרכזית בייצורו. התותח המבוסס על פלטפורמה גלגלית עם מערכת טעינה וירי אוטומטית, שנועד לשמש את החיל בעשורים הקרובים. הכלי פותח במשך כשש שנים באלביט מערכות, מאפס, תוך התאמה ייעודית לצורכי צה"ל, והוא כולל מערכות שליטה ובקרה מתקדמות, קצב אש של עד שמונה פגזים בדקה, טווחי ירי של עשרות קילומטרים ויכולת ירי מתוזמן לעבר כמה מטרות במקביל.
בשבוע האחרון נמסר התותח הראשון לצה"ל בטקס סמלי במפעל אלביט ביקנעם, ומשם הועבר לבסיס צאלים לצורך קליטה, אימונים ובדיקות. בימים הקרובים צפוי להתבצע ירי צה"לי ראשון מתוך תהליך ההטמעה, ובצה"ל מעריכים כי ירי מבצעי ראשון עשוי להתבצע כבר בשבועות הקרובים, בהתאם לצרכים המבצעיים. במקביל, ייצור הכלים הבאים נמשך, והמסירות לצה"ל צפויות להתבצע בהדרגה החל מהקיץ.
ה"רועם" מופעל על ידי צוות מצומצם של שלושה לוחמים בלבד - מפקד משימה, תותחן ונהג - בין היתר בזכות המעבר לטעינה אוטומטית מלאה. הכלי
נושא על גביו עשרות פגזים, והמערכת מאפשרת קצב אש גבוה ודיוק משופר, לצד ניידות גבוהה על גלגלים ויכולת מעבר מהירה בין אזורי ירי. בחיל התותחנים רואים בתותח החדש פלטפורמה שתמשיך להתפתח ולהשתפר לאורך השנים, עם שדרוגים עתידיים בקצב האש, בדיוק ובמערכות התפעול.
.jpg)