משאית חשמלית, אלקטריאון
צילום: יח"צ

אלקטריאון: שת"פ עם חברת יורוביה לקידום פרויקטים באירופה

החברה חתמה על מזכר הבנות לשיוף פעולה עם חברת הבת של קונצרן הבנייה VINCI; יקדמו פרויקטים משותפים לבניית כבישים חשמליים בגרמניה, צרפת ובלגיה
איתן גרסטנפלד | (8)

חברת אלקטריאון -4.98%  העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם" מדווחת על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת יורוביה, חברת-בת של קונצרן הבנייה VINCI. במסגרתו, יקדמו פרויקטים לבניית כבישים חשמליים ברחבי גרמניה, צרפת ובלגיה. לקריאה נוספת: > אלקטריאון שווה 2.8 מיליארד שקל - למה? ככה > הבוננזה של דן - אחרי תשואה של אלפי אחוזים מוכרת אלקטריאון ב-40 מיליון שקל על פי מזכר ההבנות, יורוביה תשלב את הטכנולוגיה של אלקטריאון כחלק ממגוון מוצריה ותתמוך בבנייה, תכנון ותחזוקת הכבישים החשמליים החכמים. בנוסף, אלקטריאון תספק את הטכנולוגיה הכוללת התקנה, הפעלה ותחזוקה וכן תסייע בניתוח הזדמנויות עסקיות שונות. כמו כן, הצדדים ישתפו פעולה בשיפור ההיבטים הטכניים של סלילת והתקנת הכביש החשמלי האלחוטי, לרבות ניהול משותף של משא ומתן וקשרים עם מפעילות ציי רכב ומפעילות רשתות חשמל בקשר לביצוע פרויקטים משותפים.  אורן עזר, מייסד שותף ומנכ"ל, חברת אלקטריאון: "אחרי שהוכחה הטכנולוגיה בהטמעות הראשונות של תשתית כביש חשמלי בעולם, אנו נערכים לביצועים נרחבים ופרויקטים מסחריים גדולים. החיבור עם יורוביה הכרחי ומהווה אבן דרך חשובה והבעת אמון בטכנולוגיה ובפוטנציאל העסקי שלנו. עבודה לצד חברה בסדר גודל משמעותי שכזה, תספק גם את הביטחון הדרוש לממשלות ולשותפים אפשריים אחרים, לקדם טכנולוגיות חדשניות ואת פתרון הכביש החשמלי החכם". דידייה דשאנל, מנהל החדשנות, יורוביה: "יורוביה ואלקטריאון מאחדים כוחות כעת כדי לסלול את הדרך לתשתיות כבישים חדשניות. הטכנולוגיה של אלקטריאון לטעינה אלחוטית דינמית מאפשרת לכל רכב, בין אם הוא פרטי או ציבורי, לנסוע ללא הגבלה, היא מסירה את החסמים העיקריים להרחבת פתרונות התחבורה החשמלית לתחום התחבורה הכבדה ובכלל".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    גיל1 06/10/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    עוד עשור רק רכבים חשמליים - פוטנציאל מטורף
  • 5.
    לרון 06/10/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
    מהסוג הזה נהדרות לסיבובים בבקשה כמה מהן jmia wkhs solo ויש עוד
  • 4.
    מר בועה 06/10/2020 14:21
    הגב לתגובה זו
    בועה ..זה רק עוזר לה להכפיל את עצמה
  • 3.
    אמנון 06/10/2020 13:57
    הגב לתגובה זו
    נראה לכם שירשתו אלפי קילומטרים של של כבישים במטענים האלו חוסר כדאיות כלכלית עדיף כבר להטעין את המכוניות בבית
  • גיל1 06/10/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
    סבלנות
  • 2.
    אבי 06/10/2020 12:04
    הגב לתגובה זו
    עכשיו הזמן להיתנצל, לא בפני החברה או בפני פרוסט אנד סאליבן אלה בפני קוראיך להם גרמת נזק רב
  • בועה שתתפוצץ מחוסר כדאיות כלכלית (ל"ת)
    אמנון 06/10/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יורוביה לא מבינה מהחיים שלה ..שימו את התמונה עם הבועה (ל"ת)
    זהבי 06/10/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."