משאית חשמלית, אלקטריאון
צילום: יח"צ

אלקטריאון: שת"פ עם חברת יורוביה לקידום פרויקטים באירופה

החברה חתמה על מזכר הבנות לשיוף פעולה עם חברת הבת של קונצרן הבנייה VINCI; יקדמו פרויקטים משותפים לבניית כבישים חשמליים בגרמניה, צרפת ובלגיה
איתן גרסטנפלד | (8)

חברת אלקטריאון -0.41%  העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם" מדווחת על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת יורוביה, חברת-בת של קונצרן הבנייה VINCI. במסגרתו, יקדמו פרויקטים לבניית כבישים חשמליים ברחבי גרמניה, צרפת ובלגיה. לקריאה נוספת: > אלקטריאון שווה 2.8 מיליארד שקל - למה? ככה > הבוננזה של דן - אחרי תשואה של אלפי אחוזים מוכרת אלקטריאון ב-40 מיליון שקל על פי מזכר ההבנות, יורוביה תשלב את הטכנולוגיה של אלקטריאון כחלק ממגוון מוצריה ותתמוך בבנייה, תכנון ותחזוקת הכבישים החשמליים החכמים. בנוסף, אלקטריאון תספק את הטכנולוגיה הכוללת התקנה, הפעלה ותחזוקה וכן תסייע בניתוח הזדמנויות עסקיות שונות. כמו כן, הצדדים ישתפו פעולה בשיפור ההיבטים הטכניים של סלילת והתקנת הכביש החשמלי האלחוטי, לרבות ניהול משותף של משא ומתן וקשרים עם מפעילות ציי רכב ומפעילות רשתות חשמל בקשר לביצוע פרויקטים משותפים.  אורן עזר, מייסד שותף ומנכ"ל, חברת אלקטריאון: "אחרי שהוכחה הטכנולוגיה בהטמעות הראשונות של תשתית כביש חשמלי בעולם, אנו נערכים לביצועים נרחבים ופרויקטים מסחריים גדולים. החיבור עם יורוביה הכרחי ומהווה אבן דרך חשובה והבעת אמון בטכנולוגיה ובפוטנציאל העסקי שלנו. עבודה לצד חברה בסדר גודל משמעותי שכזה, תספק גם את הביטחון הדרוש לממשלות ולשותפים אפשריים אחרים, לקדם טכנולוגיות חדשניות ואת פתרון הכביש החשמלי החכם". דידייה דשאנל, מנהל החדשנות, יורוביה: "יורוביה ואלקטריאון מאחדים כוחות כעת כדי לסלול את הדרך לתשתיות כבישים חדשניות. הטכנולוגיה של אלקטריאון לטעינה אלחוטית דינמית מאפשרת לכל רכב, בין אם הוא פרטי או ציבורי, לנסוע ללא הגבלה, היא מסירה את החסמים העיקריים להרחבת פתרונות התחבורה החשמלית לתחום התחבורה הכבדה ובכלל".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    גיל1 06/10/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    עוד עשור רק רכבים חשמליים - פוטנציאל מטורף
  • 5.
    לרון 06/10/2020 15:26
    הגב לתגובה זו
    מהסוג הזה נהדרות לסיבובים בבקשה כמה מהן jmia wkhs solo ויש עוד
  • 4.
    מר בועה 06/10/2020 14:21
    הגב לתגובה זו
    בועה ..זה רק עוזר לה להכפיל את עצמה
  • 3.
    אמנון 06/10/2020 13:57
    הגב לתגובה זו
    נראה לכם שירשתו אלפי קילומטרים של של כבישים במטענים האלו חוסר כדאיות כלכלית עדיף כבר להטעין את המכוניות בבית
  • גיל1 06/10/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
    סבלנות
  • 2.
    אבי 06/10/2020 12:04
    הגב לתגובה זו
    עכשיו הזמן להיתנצל, לא בפני החברה או בפני פרוסט אנד סאליבן אלה בפני קוראיך להם גרמת נזק רב
  • בועה שתתפוצץ מחוסר כדאיות כלכלית (ל"ת)
    אמנון 06/10/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יורוביה לא מבינה מהחיים שלה ..שימו את התמונה עם הבועה (ל"ת)
    זהבי 06/10/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
דוחות

פי 7.5 ב-3 שנים - נאוויטס עוברת להפקה מלאה בשננדואה: הכנסות של כ-98 מיליון דולר ו-EBITDA של כ-67.6 מיליון דולר

פי 7.5 ב-3 שנים והכתובת היתה על הקיר ( האם נאוויטס היא מציאה? );  החלטת ההשקעה הסופית (FID) לפיתוח השלב הראשון של SEA LION צפויה להתקבל עד סוף שנת 2025
מנדי הניג |

לפני שלוש שנים ניתחנו את נאוויטס וקיבלנו שיש שם סיכוי גדול. עם סיכון, תמיד יש סיכון, אבל המחיר של השותפות נראה לנו נמוך בהינתן החלום - כתבנו על זה ועל שותפויות אחרות  - האם מניות הגז והנפט אטרקטיביות? והאם נאוויטס היא מציאה? נאוויטס עלתה מאז פי 7.5 - 650%.  התוצאות ברבעונים האחרונים מספקים את הסיבה. האם אפשר היה לדעת זאת בעבר? זה היה החלום של גדעון תדמור ולהבדיל מחולמים אחרים הוא קיבל על החלום שלו מימון משורה ארוכה של בנקאים בארה"ב. אלה לא נכנסים כשהן חושבים שהסיכון גדול מדי. כלומר, זה היה חלום שראו אותו כבר מתגבש במציאות. היו גם סיכונים כמו מחירי הנפט שעלולים לרדת ובעיקר בעיות שעלולות להיות בתפעול וקידוח בשלבים המאוחרים.

משקיעים לקחו את הסיכון הזה כענק והוא היה בינוני. כשזה קורה, יש לפעמים הזדמנות. משקיעים גם נדבקו בסנטימנט השלילי של תחום הגז והתרחקו מנאוויטס. תדמור ידע לנצל את הסנטימנט בשוק הנפט בצורה מושלמת. הסנטימנט השלילי שנבע בעיקר מהקולות הרבים והחזקים שקראו להפסקת השימוש בדלקים פוסילים גרם לגופי הענק בתחום לעצור את התקדמות הקידוחים למרות שהושקעו בהם מיליארדים. זה היה עניין של תדמית והם חיפשו ועדיין מחפשים להיראות פחות פוגעים בסביבה. מעבר לכך, הם העריכו שמחירי הנפט יפלו.

אחרי שהשקיעו מעל מיליארד דולר בקידוח  מכרו אותו במחיר של דירת 5 חדרים יקרה בת"א. תדמור סגר מימון, השקיע, הנפיק והצליח לייצר ברבעון האחרון Ebitda  של 68 מיליון דולר כשנאוויטס נסחרת ב-14.4 מיליארד שקל. הצפת ערך עצומה. יש לטענת תדמור הזדמנויות נוספות והוא קודח בהם, אבל שוב נזכיר שהתחום לא חף מסיכונים. הסיכון הגדול ביותר הוא מחיר הנפט. טראמפ אמר בנאום כניסתו לבית הלבן Drill Baby Drill ושינה שוב את כללי המשחק, אבל המגמה ארוכת הטווח היא ירידה במחיר הנפט ושימוש מופחת. רק שזה לא עניין של שנתיים-שלוש, זה עניין של טווח ארוך.

בינתיים, הביקושים לנפט מתגברים. זה התחיל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה שגרם למחירי הנפט לעלות, נמשך במתיחות אצלנו במזרח התיכון ועכשיו מפנימים שהביקוש לאנרגיה מכל הסוגים יזנק כדי לתמוך במהפכת ה-AI. אז הנפט ישאר כאן עד תקופה ארוכה. 



נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש  מסכמת רבעון שבו פעילות פרויקט שננדואה נכנסה להפקה מלאה ומקבלת ביטוי משמעותי בדוחות. השותפות, הפועלת בתחום הפקת הנפט והגז במים עמוקים בארצות הברית, עברה במהלך הרבעון מתהליך הרצה מדורג של הבארות לכיוון הפקה יציבה, והשינוי ניכר בתוצאות הכספיות. מאגר שננדואה, שנכנס לשלב ה-Ramp-Up החל מיולי, הפך למנוע העיקרי של העלייה בהכנסות ובתוצאות התפעוליות.

חנן פרידמן צילום אורן דאיחנן פרידמן צילום אורן דאי
דוחות

לאומי מסכם רבעון חיובי, התשואה להון 16.3%

הבנק סיכם רבעון עם עלייה של 18% ברווח הנקי לכ-2.7 מיליארד שקל, לצד צמיחה מתונה באשראי ושמירה על איכות תיק גבוהה; יחלק 1.5 מיליארד שקל דיבידנד, 75% מהרווח הנקי

תמיר חכמוף |

בנק לאומי לאומי -1.17%   מציג ברבעון השלישי של 2025 תוצאות פיננסיות חזקות, עם עלייה של 18% ברווח הנקי שהגיע ל-2.7 מיליארד שקל. בכך, הבנק ממשיך להציג רווחיות גבוהה ושמרנות ניהולית גם על רקע תנודתיות בשווקים, התאוששות איטית של המשק הישראלי ושורה של הקלות ללקוחות שניתנו בעקבות המלחמה.

סביבת הריבית לא השתנתה משמעותית מהרבעון המקביל, וההכנסות מריבית נותרו יציבות אם כי רשמו ירידה קלה לכ-4,471 מיליון שקל. ההפרשות להפסדי אשראי צנחו ל-32 מיליון שקל בלבד, לעומת 312 ברבעון המקביל.

לאומי נהנה מהתאוששות הדרגתית בפעילות העסקית ומהמשך יציבות בביקוש לאשראי. לצד זאת, ההכנסות שאינן מריבית זינקו בחדות לכ־1.49 מיליארד שקל לעומת 984 מיליון שקל ברבעון המקביל, תוצאה של חזרה לשגרה בשוקי ההון ועלייה בפעילות הלקוחות.

עם זאת, השיפור המשמעותי היה ביחס היעילות שעמד על 27% בלבד, לעומת מעל 31% אשתקד, וממשיך להראות כמה התייעלו הבנקים בשנים האחרונות. זהו נתון שמצביע על מבנה תפעולי רזה יחסית ועל יעילות גבוהה בניהול ההוצאות.

הבנק ממשיך לשמור על איכות אשראי גבוהה. יחס ה־NPL עומד על 0.41% בלבד, מהנמוכים במערכת גם לאחר תקופה של אי־ודאות גיאופוליטית ופגיעה בפעילות חלק מהענפים. הוצאות ההפרשה לאשראי נותרו ברמה נמוכה במיוחד, 0.41% מהאשראי לציבור, לעומת 0.28% ברבעון המקביל.