אלקטריאון
צילום: יחצ

הבוננזה של דן - אחרי תשואה של אלפי אחוזים מוכרת אלקטריאון ב-40 מלש"ח

לאחר זינוק של יותר מ-1000% מאז הכניסה לבורסה, חברת התחבורה הציבורית מכרה כ-2.15% ממניות אלקטריאון לפי מחיר השוק; החברה הגיעה לשווי שוק של 2.14 מיליארד שקל, לפני תחילת פעילות מסחרית
ערן סוקול | (6)
נושאים בכתבה אנרגיה מתחדשת

לאחר זינוק של יותר מ-1,000% מאז הכניסה לבורסה במניית אלקטריאון -2.33%  מדווחת החברה כי אחת מבעלי המניות הגדולים - חברת התחבורה הציבורית "דן" - מכרה כ-2.15% ממניות אלקטריאון בכ-40 מיליון שקל. המכירה בוצעה ביום חמישי (ט' באב) במסגרת עסקה מחוץ לבורסה, לפי מחיר של 202 שקלים למניה (מחיר שוק) ולאחר העסקה, נותרה חברת דן עם כ-10.45% ממניות החברה.

לקריאה נוספת:

> אפקון: הסכם שיתוף פעולה והשקעה באלקטריאון

> המוסדיים מאמינים באלקטריאון - מגייסת 123 מיליון שקל בהנפקה פרטית

> אלקטריאון: אפס הכנסות, הפסד של 13 מיליון ש' - שווי של מיליארד ש'

> אלקטריאון: הצלחה בניסוי טעינה אלחוטית של משאית חשמלית בשוודיה

אלקטריאון הפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם", היא אחת המניות החמות ביותר בבורסה - היא הניבה תשואה של כ-220% מתחילת השנה לרמת שיא של כ-222 שקל למניה, שווי של כ-2.14 מיליארד שקל - זאת, למרות שהחברה עדיין לא החלה בפעילות מסחרית.

התפתחות מחיר מניית אלקטריאון - תשואה של כ-1,060% מאז השלמת יציקת הפעילות לשלד הבורסאי (ביומדיקס)

מניית אלקטריאון קיבלה מחיר יעד של 181 שקלים מחברת פרוסט&סאליבן באמצע יוני, אולם נסחרת כרגע במחיר גבוה בכ-23% ממחיר זה. לאחרונה נכנסו מספר משקיעים מוסדיים למניה, בהשקעה של 123 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-1.3 מיליארד שקל, המניה זינקה מאז בכ-25% נוספים. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה הוקמה לפני 7 שנים על ידי המנכ"ל אורן עזר וסמנכ"ל הטכנולוגיה חנן רומבק,  שניהם יוצאי חברת אלביט מערכות. כל אחד מהנם מחזיק ב-15.9% ממניות החברה. חברת דן נכנסה להשקעה בתחילת הדרך.

אלקטריאון פיתחה תשתית סלילים שמוטמנת מתחת לפני השטח של נתיב הנסיעה ומאפשרת העברת אנרגיה לכלי הרכב כדי להאריך את טווח הנסיעה של כלי הרכב החשמליים ולחסוך זמן בטעינת הרכבים.

הפיתוח של החברה מיושם במקטע כביש חשמלי בשבדיה כסוג של פיילוט כשבינתיים על פי דיווחי החברה התוצאות משביעות רצון. בשלב הראשון השימוש יהיה בעיקר לתחבורה ציבורית ומשאיות שנוסעות בנתיבים קבועים.

פיילוט חשוב נוסף יהיה בתל אביב. עיריית תל אביב תפעיל קו תחבורה ציבורית באמצעות קו של חברת דן, שיפעל על תשתית כביש חשמלי. הפרויקט, על פי הערכת החברה יופעל במחצית השנייה של 2020.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יונה 03/08/2020 03:54
    הגב לתגובה זו
    החלה לפני חודשיים, איפה זה קורה בת"א?
  • 5.
    מישהו כנראה הולך לדפוק קופה (ל"ת)
    גידי 02/08/2020 16:49
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רוי 02/08/2020 16:20
    הגב לתגובה זו
    אין כמו מנוע בעירה פנימית
  • 3.
    קובי 02/08/2020 12:32
    הגב לתגובה זו
    לא מכרו הכל.
  • 2.
    עד כה הניסוים שלה מוצלחים מאוד, יש עוד לאן לשאוף בהחלט (ל"ת)
    דניאל שמו 02/08/2020 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איתן 02/08/2020 10:37
    הגב לתגובה זו
    איך פרויקט שאין לו הצדקה כלכלית תופח לממדים כאלה? תחשבו על זה...
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים
דוחות

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%

בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.13%   מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.

הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.

שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?