אורן עזר מנכל אלקטריאון
צילום: יח"צ

אלקטריאון: אפס הכנסות, הפסד של 13 מיליון ש' - שווי של מיליארד ש'

החברה מסכמת את שנת 2019 עם מזומנים ושווי מזונים בהיקף של כ-12.6 מיליון שקל; החברה לא נפגעה מהתפשטות הקורונה, אך להמשך ההגבלות עשויות להיות השלכות באשר ללוחות הזמנים של החברה
איתן גרסטנפלד | (8)

חברת אלקטריאון -2.18%  העוסקת בפיתוח "כביש חכם", מפרסמת את תוצאותיה לשנת 2019.  אין הכנסות, יש הוצאות, אבל יש חלום וזה מספיק כדי שהמשקיעים יעניקו לחברה שווי פנומנלי של 1 מיליארד שקל. מהדוחות עולה כי המזומנים ושווי מזומנים של החברה נכון לסוף 2019 מסתכמים בהיקף כולל של כ-12.6 מיליון שקל. בשנת 2019 החברה הפסידה 13 מיליון שקל. בשלב זה, החברה מוסרת כי לא נפגעה באופן מהותי מהתפשטות נגיף הקורונה, אך החמרת ההגבלות עשויות לגרור דחייה בלוחות הזמנים שלה. לחברה אין בשלב זה הכנסות. היא מדווחת על מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-12.6 מיליון שקל, גידול של כ-34%, לעומת כ-9.4 מיליון שקל אשתקד. עיקר הגידול מיוחס לפעילות שוטפת וכן מהשקעת חברת דן בחברה.  בסיכום שנת 2019 החברה רשמה הפסד נקי של כ-13 מיליון שקל, בהשוואה לכ-67.2, זאת בעקבות הוצאות רישום למסחר בגובה של כ-51 מיליון שקל אותם רשמה במהלך 2018. החברה נדרשת למימון פעילותה השוטפת דרך השקעות ותמיכות (שת"פים ותמיכות מו"פ מגופים שונים). אפשרות נוספת היא גיוס בבורסה, שווי החברה הוא 1 מיליארד שקל. השפעות התפשטות נגיף הקורונה לדברי החברה, פעילות הקבוצה וחוסנה הכלכלי לא נפגעו באופן מהותי והיא צופה כי תוכל לעמוד בהמשך פעילות המחקר והפיתוח של הקבוצה, ובהתחייבויותיה לצורך המשך ביצוע הפרויקטים בהם היא נוטלת חלק. מנגד, להערכת הקבוצה, במידה ויוחמרו ההגבלות או תחול הרעה משמעותית במצב הכללי בשוק, אלו עשויים לגרור דחייה מסוימת בלוחות הזמנים המתוכננים לתהליכי המחקר והפיתוח של מוצריה. יחד עם זאת, חוסנה הכלכלי של הקבוצה ומדיניות ניהול הסיכונים שלה, מאפשרים, לה לצמצם את הסיכונים כתוצאה מכך.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לרון 28/04/2020 13:12
    הגב לתגובה זו
    ככה מרוויחים על אלקטריאון!
  • 5.
    בועה 27/04/2020 12:58
    הגב לתגובה זו
    ואחרי הצניחה במחירי הבנזין יש עוד פחות סיבה להשקיע מילארדים כרגע בסיפור הזה שאולי אולי אולי יראה הכנסה רצינית שנים רבות קדימה
  • 4.
    בדרך למיליארד דולר 27/04/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    לא מנתחים חברה כזאת לפי הכנסות, אלא לפי חוזים ופוטנציאל... היא זולה.
  • 3.
    נורמן 27/04/2020 12:10
    הגב לתגובה זו
    החברה הזו היא פלופ המאה... כל הרעיון לא מעשי ולא יצמח ממנו כלום.
  • הטכנולוגיה המתקדמת ביותר תמיד זוכה להערות פרימיטביות (ל"ת)
    אנונימי 27/04/2020 12:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רפי 27/04/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    אצלנו אחרי הפסד של 1.5 מיליון(אחרי שנתיים מצויינות). ההנהלה פתחה ב"דיאטה". כל הבעסה בפיננסים...
  • 1.
    אחת החברות המלהיבות בעולם (ל"ת)
    אבי 27/04/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
  • היא תעלה מאות אחוזים בקרוב (ל"ת)
    אנונימי 27/04/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים