אלקטריאון שווה 2.8 מיליארד שקל - למה? ככה
חברת הטכנולוגיה, אלקטריאון -1.94% , עוסקת בפיתוח טכנולוגיית ״כביש חכם״, ומתמקדת בשירותי תחבורה ומפעילי צי רכבים. מתחילת השנה, המניה זינקה בכ-260% ונסחרת בשווי שוק של 2.7 מיליארד שקל, זה יותר מפי 10 ממחירה לפני שנה וחצי וכעת מקבלת הערכת שווי שנותנת לה פרמיה של נוספת לשווי של 2.8 מיליארד שקל - למה? ככה.
שלוש הערכות שווי התפרסמו בשנה האחרונה על ידי חברת הייעוץ והמחקר ״פורסט אנד סאליבן״. כולם מלווים בהעלאת מחיר היעד. בהערכת השווי שפורסמה בחודש מרץ הוענק מחיר יעד של 153 שקל למניה, בהערכת השווי האחרונה מחיר היעד הוא 293 שקל. מתרחשים דברים בחברה - גיוס פרטי, התקדמות בפעילות העסקית בעיקר לצורך בחינת היתכנות. סוג של פיילוט עם חברה פרטית ולא מוסד ממשלתי או גוף ציבורי - ממש בזמן האחרון. ועדיין - נראה שהאנליסטים עוקבים אחרי המניה וזורקים פרמיה. אין להם באמת דרך להעריך ולבחון את שווי החברה. אין להם יכולת לקבוע מחיר יעד.
אלקטריאון היא עדיין סטארט-אפ. ההכנסות הן באזור האפס. עיקר פעילותה היא מחקר ופיתוח. בדוחות הרבעון השני החברה דיווחה על כ-10 מיליון שקל הוצאות מחקר ופיתוח, בניכוי של 8.5 מיליון שקל השתתפות בהוצאות. ההפסד הכולל הסתכם ב-5.1 מיליון שקל. הונה עצמי מוערך בכ-174 מיליון שקל, אחרי שורה של גיוסים פרטיים גם מגופים מוסדיים.
על בסיס מה נקבעה הערכת השווי של החברה? ״הטכנולוגיה של אלקטריאון נכללת בתחום המוערך על ידי פרוסט אנד סאליבן בסכום העולה על 35 מיליארד דולר. תחום זה נקרא (ERS (ELectric Rad Eyste. לפחות 17 חברות נמצאות כעת בתחום זה בשלבי פיתוח ובדיקות שונים של פתרונות ברחבי העולם״ - כך נכתב בהערכת השווי של פורסט אנד סאליבן במרץ האחרון. העלאת השווי במרץ נבעה בעיקר ממעבר לבדיקות שונות במספר אתרים, לצד צפי על עסקה עתידית מול ממשלת שוודיה. הערכת השווי ביוני לא כוללת פרטים חדשים, ומעלה את מחיר היעד מ-155 שקל, ל-181 שקל. לא דווח עד כה כי העסקה מול שוודיה נחתמה.
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- אלקטריאון מגייסת ברקע המצב הביטחוני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הערכת השווי האחרונה - מלפני מספר ימים - מעלה את מחיר היעד ל-293 שקל ולשווי שוק של 2.8 מיליארד שקל. במהלך התקופה דיווחה החברה על הסכם עם EnBW, בסכום שאינו פורסם, לפרויקט עוד שני שלבים נוספים המותנים באישור החברה עד לתום השנה. למעשה זהו הפעם הראשונה שהחברה מוכרת את המוצר שלה.
עיקר העלייה בהערכת השווי, נובע מהמעבר למודל של מכירת מערכות, כלומר מעבר משלב הסטארט-אפ, לצד קיטון הריביות בעולם, שהורידו את שיעור הריבית להיוון מ-16.9% ל-14%, ויש לכך השלכות דרמטיות לשווי החברה. הערכת השווי צופה הכנסות של 1.2 מיליארד דולר בשנת 2026, והכנסות של 2.2 מיליארד דולר בשנת 2027. הרווח הנקי צפוי להיות כ-178 מיליון דולר בשנת 2026, וכ-330.1 מיליון דולר עד שנת 2027. וזאת מתוך שוק צפוי של 14.6 מיליארד דולר בשנת 2016, וכ-18.2 מיליארד דולר בשנת 2027.
כלומר הצפי הוא שהחברה תחזיק נתח שוק עולמי ממוצע של 10%. כשברקע, עשרות חברות מתחרות בשוק הספציפי, וענקיות הרכב מוול סטריט מתחרות בשוק מקביל תחרותי, טכנולוגי ורחב יותר. אופטימי מדי ? ככל הנראה כן.
- קרעי עם היתר שליטה מתוקן שיאפשר לסרצ'לייט 10% נוספים ממניות בזק
- סולרום מכפילה פי 6 את הרוווח התפעולי ברבעון
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- החברה שזינקה פי 9 ורוצה עכשיו להיות בנק
השוק בו פועלת החברה דורש משאבים רבים ובניהם בניית תשתית וחיבור פלטות חשמל לרכב. המטרה העיקרית היא הגברת התחבורה ציבורית, ככל מהטרנד להוריד את השימוש ברכב, חברות בולטות אחרות המציעות פלטפורמה בעלת משמעות דומה ובטכנולוגיה שונה הם אובר, פלאג פאוור, ניקולה וטסלה, אשר מציעות פתרון טכנולוגי יותר ללא צורך בתשתיות.
פורסט אנד סאליבן היא אחת משתי חברות האנליזה שנבחרו ע״י הבורסה לניירות ערך לסקור את מניות הטכנולוגיה והביומד, על מנת להנגיש את הסקטור המתפתח והמורכב לבדיקה לכלל הציבור. הרעיון הוא טוב, אבל היישום כושל - ההערכות האלו לרוב היו אופטימיות מדי. מי שהסתמך עליהן, הרוויח בחברות האנרגיה המתחדשת - אנלייט ואנרג'קס אבל הפסיד הרבה ברוב החברות האחרות.
ובחזרה לאלקטריאון. החברה פועלת בשוק שאכן יכול לייצר הכנסות משמעותיות, אבל היא עדיין רחוקה מלהגיע לשם, כשבדרך היא תיתקל בתחרות. אז אולי תהיה שם השבחה - הצלחה עסקית או אקזיט, אבל בשלב הזה להעריך את החברה זה סוג של ירייה באפלה. כל מספר זוכה. הבעייתיות בהערכות השווי היא בשינוי מתמיד בשווי בפרקי זמן קצרים. הרי הערכת השווי במרץ אמורה לכלול את הצפי של העסקה הגרמנית וגם את העסקה שתבוא אחריה, שכן התחזית לוקחת בחשבון הכנסות של 2 מיליארד דולר בעוד כמה שנים.
מחברת פורסט אנד סאליבן נמסר, כי למרות שהדבר נראה תמוה בעיני המתבונן, החברה אכן עשתה צעדים משמעותיים במהלך החצי השנה האחרונה.
- 33.בזן 03/09/2020 15:34הגב לתגובה זוזה נראה לכם נורמלי שהסטארט-אפ אלקטריאון נסחר יותר יקר מחברת בזן???
- 32.הבעיה היא האופציות 03/09/2020 15:29הגב לתגובה זוהתגובות כאילו לכתב יש איזה סיפור בשורט מטןפשות, הוא כתב כתבה נכונה וכולם מבינים שבעלי האופציות רוצים לדחוף ולדחוף
- 31.כתבה רצינית 03/09/2020 15:17הגב לתגובה זוהיי כתבות בעוד אתרים יש סימנים אדומים בוהקים של סכנה ממשית
- 30.זה כספינו שלא יהמרו עליו (ל"ת)שייזהרו המוסדיים 03/09/2020 15:12הגב לתגובה זו
- 29.מהוון 03/09/2020 15:12הגב לתגובה זואם תמר ולוויתן מהוונים לפי 10%? זה לא יכול להיות שסטארט-אפ מהוון איפושהו בליגה של שדות גז מניבים, שמייצרים מזמונים מדי שנה בשנה. אז אם את תמר מהוונים לפי 10% אז שיעור היוון ריאלי יותר לאלקטריאון צריך להיות 30%.
- 28.כלל ביטוח 03/09/2020 15:06הגב לתגובה זוזה נראה לכם נורמלי???
- 27.שוק בועה בהפרעה 03/09/2020 14:56הגב לתגובה זוכל פיפס שעשו, איזה טרנספורמטור שהותקן ובום הודעה כאילו המציאו מכונית מעופפת שנוסעת על אויר ומכינה מטבוחה חריפה במקביל סימנים של שוק מנופח ובועה מסוכנת אס זוכה מלך בוכה
- 26.חכם חנוכה 03/09/2020 12:49הגב לתגובה זוהגרמנים לא מוכנים להגיד מה שווי העיסקה נו באמת, איזה תירוץ. החברה חייבת לפרסם את זה. הכל מוזר ונראה לא סטרייט
- 25.תוך שנה המניה נסחרת כשלד.הרעיון לסלול כביש שמטעין 03/09/2020 11:34הגב לתגובה זותוך שנה המניה נסחרת כשלד.הרעיון לסלול כביש שמטעין אוטובוס חשמלי מופרך ומגוכך.יותר מטופש מהסוללה הנשלפת של בטר פלייס.לא יצליחו לגייס שקל
- 24.אבי 03/09/2020 11:14הגב לתגובה זוהרמה של הכתבות שלכם כמו הרמה של הממשלה, רדוד וחסר דימיון ספר לנו כמה פעמים היית בחברה וניפשת עם המנכל?
- 23.מכרתי מרסדס שמתי בטסלה אני קונה בברלי חילס (ל"ת)סמבוק 03/09/2020 10:30הגב לתגובה זו
- 22.מימון המונים 03/09/2020 09:29הגב לתגובה זוטכנולוגיה כזו, אחרת, מה חשוב. העיקר שקונים את המניה בשיגעון ומגינים עליה בתגובות, בזה הם כבר הצליחו מעל ומעבר
- 21.קנה בשמועה מכור.... 03/09/2020 09:05הגב לתגובה זושומר נפשו יירחק
- 20.תלק 03/09/2020 06:24הגב לתגובה זועסק על קרעי תרנגולת ומכפיל מיל 90
- 19.המגיב 02/09/2020 22:40הגב לתגובה זוכמה שגיאות בכתבה אחת. והגדולה מכולן, ניקולה, טסלה או אובר מפתחות רכב חשמלי שלא דורש תשתיות, מאיפה יקבלו חשמל? ללא תשתית טעינה? לפחות אתה משווה את אלקטריאון לטסלה, כבר התקדמות. מה לגבי מתחרים, אולי תשתף מי המתחרים או שטסלה המתחרה. מציע שתלמד קצת לפני שאתה עוקץ חברות. רדוד ביותר
- 18.דניאל 02/09/2020 22:17הגב לתגובה זוזמן למכור אלקטריאון לממש רוחים הקניה הבאה לדעתי אירודרום קבוצה פוטנציאל ענק לחברה בתחום סופר מוביל נסחרת בשווי שוק נמוך
- 17.כלכלן 02/09/2020 17:32הגב לתגובה זוהפוטנציאל עצום. גם טסלה נסחרת בפי 1000 טירוף . הכל פוטנציאל. בורסה זה פוטנציאל לטווח ארוך.. הכל בצפי .
- צודק וכל מי שבחוץ שימשיך לבכות (ל"ת)ביבי 02/09/2020 22:26הגב לתגובה זו
- 16.צגצבצ 02/09/2020 17:20הגב לתגובה זו15% ב650bcm...שווה 1.2 בקושי....ואלקטריון
- 15.אותם רמאים מפרוטליקס 02/09/2020 17:18הגב לתגובה זואותם רמאים מפרוטליקס הריצו את פרוטליקס ומכרו בגבוה
- 14.אנונימי 02/09/2020 17:14הגב לתגובה זוקנאים!!!!!!
- 13.אנונימי 02/09/2020 17:13הגב לתגובה זוכמה משלמים לכם כדי לעבוד עם שורטיסטים אה? חצופים!!!! לא להאמין לכלום פה!!!!
- 12.הכתב צודק (ל"ת)בני 02/09/2020 17:03הגב לתגובה זו
- 11.יעקב 02/09/2020 16:51הגב לתגובה זועושים הכל בשביל לעוף מהבורסה פה ישר לוולסטריט, בושה!
- 10.קרוקים 02/09/2020 16:45הגב לתגובה זוכמעט כל דיווח בחברה הזו אופטימי אש אין כמעט הכנסות אבל הכל וורוד אין סיכונים אין איומים אין סקירה מסודרת של המכשולים הקשים בדרך. ואין נתונים על העסק בגרמניה כי אולי זה סכום מצחיק. חושבת שזה לא יגמר טוב
- 9.חבל שלא עוקבים אחרי הקשר של ביזפורטל עם שורטיסטים (ל"ת)אנונימי 02/09/2020 16:30הגב לתגובה זו
- 8.אהרון 02/09/2020 16:12הגב לתגובה זואיזה כתבה מצחיקה, כל הכבוד על השתפ, מאחל שתפסידו את כל מה שיש לכם
- 7.אבי 02/09/2020 16:07הגב לתגובה זומאחל לכם שתסיימו כמו ביבי, ואנחנו עם טסלה
- 6.אבי 02/09/2020 15:53הגב לתגובה זובגלל כאלה כתבים שונאים את העם שלנו בעולם..
- 5.אבי 02/09/2020 15:50הגב לתגובה זוולא בטעות רשמתם 2.7 מליארד דולר ולא שקל ..אבל תקבלו טסלה בפנים.
- 4.כולם יודעים איך זה יגמר אבל ממדיים המעוותים משחק ע 02/09/2020 15:48הגב לתגובה זוכולם יודעים איך זה יגמר אבל ממדיים המעוותים משחק על ידי מני מור הנוכל וויקטור תשובה
- 3.קופג והפנסיה כמו עדר מסוממים קונים מניות בועה!!!!!!!! (ל"ת)בדיחה עצובה 02/09/2020 15:37הגב לתגובה זו
- 2.ברונכזאורוס 02/09/2020 15:36הגב לתגובה זואבל מה זה משנה אלה שהרויחו בביומדיקס ירויחו גם הפעם כל השאר ילמדו את הלקח עד לפריירים הבאים. חלומות של אתמול.....
- 1.אנונימי 02/09/2020 15:33הגב לתגובה זורוצים למכור?

דלק: עלייה בהכנסות לכ-3.5 מיליארד שקל, תחלק דיבידנד של 250 מיליון
דלק קבוצה מציגה רבעון חיובי עם זינוק ב-EBITDAX ל-2.1 מיליארד שקל והמשך עלייה חדה בהפקה של איתקה, לצד עסקת הענק של ניו-מד להרחבת יצוא הגז למצרים; במקביל, חילקו והכריזו החברות הבנות דיבידנדים בהיקף של כ-547 מיליון דולר, מתוכם כ-290 מיליון דולר (כמיליארד
שקל) זרמו לדלק, והקבוצה עצמה הכריזה על חלוקה נוספת של 250 מיליון שקל, מה שמציב את תשואת הדיבידנד שלה סביב 10%
דלק קבוצה דלק קבוצה 2.86% מסכמת רבעון שני חזק עם עלייה של כ-40% בהכנסות ועלייה ב-EBITDAX, לצד המשך הצמיחה בהפקה של איתקה
וחתימת עסקת ייצוא היסטורית של ניו-מד למצרים.
הכנסות הקבוצה ברבעון השני של 2025 עמדו על כ-3.5 מיליארד שקל, עלייה של כ-40% לעומת הכנסות של כ-2.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-7.4 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% לעומת כ-5.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-176 מיליון שקל, לעומת 382 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפער בין הרבעונים נבע בעיקר כתוצאה מקיטון ברווח של ניו-מד ברבעון השני של השנה, בעקבות הפסקת הפעילות של מאגר לוויתן במהלך מבצע "עם כלביא" ולצורך ביצוע עבודת תחזוקה להנחת הצינור השלישי, ירידה במחירי האנרגיה, וכן כתוצאה משינוי בשיעור ההחזקה של הקבוצה באיתקה, מכ-88.5% ברבעון המקביל, לכ-52.2% ברבעון הנוכחי, כתוצאה מהשלמת העסקה האסטרטגית לכניסתה של Eni UK לתוך איתקה, כמו גם משערוך תמורות מותנות, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם של הקבוצה, בנטרול הפרשה חשבונאית חד-פעמית (לא תזרימית), בגין התאמות למיסים נדחים בים הצפוני, הסתכם בחציון הראשון של 2025 בכ-491 מיליון שקל לעומת רווח בסך של כ-651 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. בשקלול ההפרשה החשבונאית, הרווח הנקי המדווח בחציון הראשון של 2025 עמד על כ-186 מיליון שקל.
ה-EBITDAX של הקבוצה זינק ברבעון השני והסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה זינק ה-EBITDAX לכ-5.3 מיליארד שקל, לעומת כ-3.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
- דלק רוכשת החזקה בחברת נפט קנדית
- דלק ברווח של 400 מיליון שקל על ישראכרט; מדרוג מעלה את הדירוג לקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי של הקבוצה ברבעון השני הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-34% לעומת כ-831 מיליון שקל ברבעון השני של 2024. במחצית הראשונה של השנה הסתכם הרווח התפעולי בכ-3.4 מיליארד שקל, גידול של כ-60% לעומת כ-2.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
קרעי עם היתר שליטה מתוקן שיאפשר לסרצ'לייט 10% נוספים ממניות בזק
שר התקשורת, שלמה קרעי, השלים את שלב האישור מצד המשרד ומסר היתר שליטה מעודכן לחתימת ראש הממשלה ולשר הביטחון, בקידום שינוי הבעלות בבזק
המהלך שמוביל משרד התקשורת לקראת שינוי הבעלות בבזק מתקרב לשלב ההכרעה. שר התקשורת, שלמה קרעי, השלים את שלב האישור מצד משרדו ומסר היתר שליטה מעודכן לחתימת ראש הממשלה ולשר הביטחון. ההיתר החדש יאפשר לקרן סרצ'לייט, המחזיקה כיום במניות באמצעות ביקום, לרדת
מתחת לסף ה-5% ולסיים את הקשר הפורמלי עם החברה כגורם שולט.
על פי גורמים בשוק, ההתקדמות בהליך הרגולטורי פותחת את הדלת למכירה משמעותית נוספת של מניות בזק על ידי סרצ'לייט, עד כדי שתרד במהירות מתחת לרף השליטה. בשלב זה, ביקום, החברה שדרכה פועלת סרצ'לייט,
מחזיקה בכ-15.9% ממניות בזק. ההסכמים כבר הגדירו כי החזקה הנמוכה מ-15% לא תיחשב עוד כשליטה, כך שמהלך נוסף של מכירת כ-10% מהמניות יוריד את סרצ'לייט למעמד של מחזיקה טכנית בלבד, ללא השפעה מהותית.
המכירה האחרונה שבוצעה על ידי ביקום בשבוע שעבר מחוץ לבורסה כללה 160 מיליון מניות בזק, כ-5.77% מהון החברה, למוסדיים זרים וישראלים. המחיר בעסקה נקבע על 6.03 שקלים למניה, דיסקאונט של כ-5% על מחיר השוק, בתמורת כוללת של כ-965 מיליון שקל. העסקה מצטרפת למימוש שביצעה במרץ השנה, אז מכרה כ-5% ממניות בזק בכ-950 מיליון שקל וירדה להחזקה של כ-22.5%. שתי העסקאות יחד מהוות מכירה של כ-10.8% ממניות בזק בתמורה כוללת של כמעט 2 מיליארד שקל והובילו לירידה דרמטית באחזקות תוך פרק זמן קצר יחסית: מ-27% ל-15.9%.
באופן חריג להסכמי הפצה מהסוג הזה, הפעם הוסכם מראש על אפשרות להמשך
מכירת מניות גם במהלך תקופת חסימה רגילה של 90 יום, בכפוף לאישור מהחתמים. האפשרות הזו, ככל שתופעל, צפויה לשמש את הקרן למכירת יתרת אחזקותיה מוקדם מהרגיל, ולא להמתין לתום תקופת החסימה. המוטיבציה לכך ברורה: אחזקה בשיעור כזה מעניקה משקל מוגבל בלבד בהצבעות, והמשך
השהייה בעמדה שאינה שליטה בפועל ואינה ניתנת למימוש מיידי, נתפסת על ידי הקרן כבלתי אטרקטיבית.
- בי-קום ממשיכה לממש מניות, מה זה מעיד על בזק?
- בזק: "הדיבידנד גדל כל שנה ואנחנו מצפים שימשיך לצמוח"; וכמה הרוויחה סרצ'לייט בהשקעה בבזק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרישה סופית של סרצ'לייט מהשליטה צפויה גם לשנות את הרכב הדירקטוריון של בזק. הדירקטורים שנחשבים כנציגיה, דארן גלאט ורן פורר, צפויים לעזוב את תפקידם, כפי
שנדרש במקרה בו גורם מאבד את מעמדו כבעל שליטה. המשמעות היא שדירקטוריון החברה יתאזן מחדש, ויידרש לפעול על פי עקרונות ממשל תאגידי של חברה ללא גרעין שליטה.