איי.די.איי ביטוח: הרווח הנקי גדל ב-13% - 72 מיליון שקל

ההכנסות מפרמיות ברוטו של חברת הביטוח אמנם ירדו ב-7% ברבעון השני של 2020, אך עלייה ברווח החיתומי במרבית הענפים סידרה את השורה התחתונה; ההכנסות מהשקעות ומימון, גדלו ב-11% והסתכמו בכ-49.4 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת איידיאיי ביטוח -2.88%  המפעילה את המותג "ביטוח ישיר", דיווחה אמנם על ירידה של כ-9.6% בפרמיות ברוטו, אך הציגה גידול כ-13% ברווח הנקי, ברבעון השני של 2020. ההכנסות מהשקעות ומימון, גדלו ב-11% והסתכמו בכ-49.4 מיליון שקל.  הפרמיות ברוטו ברבעון השני, הסתכמו בכ-578.5 מיליון שקל, קיטון של כ-9.6% בהשוואה לכ-640.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי, נובע בעיקרו מירידה בביקושים ומתן הנחות, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. כמו גם, מפעולות יזומות של החברה לטיוב תיק הלקוחות וכן מהורדת תעריפים בענף רכב רכוש עקב השינויים בסביבה התחרותית. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם בכ-72.1 מיליון שקל, גידול של כ-13% לעומת כ-63.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול, מיוחס לעלייה ברווח החיתומי במרבית הענפים למעט חובה וחבויות. ההכנסות מהשקעות נטו והכנסות מימון, הסתכמו בכ-49.4 מיליוני שקל, עלייה של כ-10.7% לעומת כ-44.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2019. מנכ״ל ביטוח ישיר, קובי הבר: "ביטוח ישיר ממשיכה לשמור על יציבות ברווח מפעילויות הליבה של החברה, למרות הסערה מסביב והשפעות הקורונה. אנו דבקים באסטרטגיה שלנו וממשיכים להתמקד בצמיחה רווחית בלבד ובטיוב התיק. גם בתקופה זו, אנו פועלים לקידום פרויקטים ארוכי טווח ובמקביל, מנצלים את התקופה להאצת תהליכי החדשנות שלנו, תוך מתן מענה לתחרות בשוק באופן בלתי מתפשר, לצד ביצוע צעדי התייעלות". "המשק נמצא עדיין בעיצומו של המשבר. יחד עם זאת, במבט קדימה, ובמידה ולא יהיו זעזועים נוספים, אני מאמין ביכולתה של החברה לשמור על פסי הרווחיות אליהם אנו רגילים, ולהמשיך להציג יציבות ברווח החיתומי מפעילויות הליבה שלנו."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אורנה 18/08/2020 15:01
    הגב לתגובה זו
    נדפקו כמוני , כי אינכם משלמים למבוטח בעת מיקרה ביטוחי. התוכחה עימי עובדת חברה על פאקטא 1000 ש"ח על ביטוח דירה.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳