עזריאלי מעניקה לשוכרים הקלות של 200 מיליון שקל - האם זה יספיק?
חברת עזריאלי קבוצה 1.51% פרסמה הבוקר את תכניתה לחזרה לשגרה, הכוללת סדרת הטבות והקלות לשוכרים בקניונים בהיקף של כ-200 מיליון שקל בדמות מתן פטור והנחות בדמי שכירות ודמי ניהול לבעלי העסקים בקניוני הקבוצה. תכנית ההקלות לא תחול על חלק מהעסקים אשר יקבלו מהקבוצה הודעה נפרדת - לא דווח מה התנאים לכך.
לקריאה נוספת:
> השוק מעריך הפחתה של כ-15% בשכ"ד בקניוני מליסרון
בעזריאלי התנו את מתן ההקלות, בפירעון מלא וסופי של כל חוב הקיים לשוכר על פי הסכמי השכירות והניהול עד ל-15 במארס 2020 וכן עמידה בכל ההתחייבויות על פי הסכמי השכירות והניהול. בנוסף, ככל שהעסק יהיה זכאי לכספים מתכניות סיוע ממשלתיות, יופחתו סכומי ההקלות בהתאם.
אמנם מדובר בצעד מתבקש לאור המשבר וסירובם של חלק מהשוכרים לשלם את דמי השכירות ודמי הניהול לחברות הקניונים, וייתכן שההקלות אף לא יספקו את בעלי העסקים. עם זאת, מדובר בהצהרה שמשמעותה שלפחות עבור חלק מהתקופה, לגביה ניתן לשוכרים פטור מלא מתשלום דמי שכירות ודמי ניהול, לא יהיה צורך בהליכים משפטיים.
- עזריאלי רוכשת את צמח המרמן - לפי שווי של 855 מיליון שקל
- עזריאלי רוכשת 50% מפרויקט רמת בקע של שו"ב אנרגיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי עיקרי התכנית, בגין התקופה שהחלה ב-15 במארס 2020 ועד ל-4 במאי 2020, תעניק החברה פטור מלא מתשלום דמי שכירות ודמי ניהול לשוכרים אשר היו סגורים בעקבות הנחיית הממשלה.
החל מהיום ה-5 במאי 2020 ועד ליום 14 במאי - מה שהוגדר כ"תקופת ההתארגנות", תעניק החברה פטור מלא לשוכרים מתשלום דמי שכירות והנחה של 75% בדמי הניהול.
בגין התקופה שמתום תקופת ההתארגנות ועד ל-31 במאי 2020, תעניק החברה הנחה של 75% בדמי השכירות והנחה של 50% בדמי הניהול.
בגין חודש יוני 2020 תינתן הנחה של 50% בדמי השכירות.
בנוסף להטבות ולהקלות שהעניקה הקבוצה לשוכריה, היא גם העמידה קרן לסיוע פיננסי בהיקף של 100 מיליון שקל אשר מעניקה הלוואות ומענקים לעסקים קטנים ובינוניים בקרב שוכריה על מנת לאפשר להם לעבור את המשבר. בחברה מציינים כי הקרן פעילה, מעניקה ובוחנת בקשות למתן הלוואות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
יו״ר קבוצת עזריאלי, דנה עזריאלי: "אנו ערוכים לפתיחה מיידית של קניוני הקבוצה על פי הנחיות הממשלה; גיבשנו תכנית הטבות נרחבת לטובת האצת החזרה לשגרה, כך שנוכל לסייע בהנעת גלגלי המשק ונאפשר למעסיקים הגדולים והקטנים לחזור לשגרת עסקים מהירה ובטוחה. יש לי אחריות כלפי השוכרים שלנו. כך אמרנו תמיד, וכך אנו נוהגים"
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
אייל חנקין, מנכ״ל קבוצת עזריאלי, ציין כי הוא רואה בתכנית החזרה לשגרה של הקבוצה, השקעה חשובה לטווח הארוך על מנת להניע במהירות את גלגל התנופה. ״השוכרים הם שותפים לדרך, יש לנו כלפיהם אחריות ואנו לא מתעלמים ממנה״, סיכם חנקין.
- 2.עזריאלי נבלה ורוב השוכרים טרפה - כמו למשל פוקס של הראל (ל"ת)ויזל - חזירים מגעילם 07/05/2020 00:16הגב לתגובה זו
- 1.ספרטקוס 05/05/2020 13:22הגב לתגובה זוולפקידות בקושי שכר רעב...איכס

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע
800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר.
על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית. בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".
עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
