מאזדה
צילום: Bizportal

דלק רכב השלימה את רכישת השליטה בקבוצת ורידיס ב-992 מיליון שקל

החברה תחזיק 70% ממניות ורידיס, קבוצת הראל תחזיק 10% מהמניות וקרן תשתיות ישראל תחזיק את ה-20% הנותרים
ערן סוקול |

יבואנית רכבי מאזדה ופורד בישראל, חברת דלק רכב -0.86% , דיווחה אתמול לאחר נעילת המסחר בבורסה על השלמת העסקה לרכישת השליטה (70%) בקבוצת ורידיס הפועלת בתחום איכות הסביבה והתשתיות תמורת כ-992 מיליון שקל, ביחד עם קבוצת הראל אשר תחזיק 10% מקבוצת ורידיס וקרן תשתיות ישראל (תש"י) אשר תחזיק 20%.

פעילותה של ורידיס מתרכזת בתחום הסביבה והתשתיות וכוללת  איסוף, טיפול ומחזור פסולת עירונית, טיפול בחומרים מסוכנים, התפלת מים, ייצור חשמל ופתרונות אנרגיה.

דלק רכב תממן את הרכישה באמצעות אשראי מבנקים ומגופים מוסדיים, בנוסף להלוואת מכר של 100 מיליון שקל אשר תועמד על ידי ורידיס בריבית שנתית של 3%. ההלוואה תיפרע במלואה אחרי כשנה ממועד השלמת רכישה. במקרה של אי החזר ההלוואה דלק רכב תשלם 7% כריבית פיגורים.

תמצית נתונים כספיים של ורידיס

במסגרת הדיווח נחשפים נותנים כספיים של ורידיס לסוף שנת 2017 (על בסיס Israeli GAAP), עם סך נכסים של כ-1.98 מיליארד שקל, סך התחייבויות של כ-1.62 מיליארד שקל הכולל כ-235 מיליון שקל בהלוואות בעלים. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-983 מיליון שקל. הכנסות ורידיס בשנת 2017 הסתכמו בכ-117 מיליון שקל, עם שולי EBITDA של 25.3% מההכנסות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ת"א 90 מאבד 1%; נפילות במניות השבבים, אר פי אופטיקל מתחזקת ב-5%

אר פי אופטיקל עם מכתב כוונות להזמנה של עד 21.5 מיליון דולר; ישראייר עם מזכר הבנות לרכישת מטוסים חדשים; מימושי נכסים בחו״ל בנופר אנרג׳י ובאלקטרה נדל״ן; וגם: מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית

מערכת ביזפורטל |



   


התנועות במדדים: מדד ת"א 35 -0.89%    מדד ת"א 90 -1.11%      מדד ת"א 125 -0.95%   

דולר שקל רציף