וונטייז מסירה רכיבים מההסכם עם טריפל סי לאחר עיכובי תשלום
רק לפני כמה ימים דיווחה חברת וונטייז על הסכם חדש שנחתם עם חברת LG ונדמה היה שהעסקים מתקתקים אצל ספקית התוכן, אך כנראה שלא הכל כך כך ורוד. מדיווח שהוציאה אתמול החברה עולה כי החליטה להסיר שני מרכיבים מתוך הארבעה אותם היא מספקת לטריפל סי, הלקוח המרכזי שלה, כחלק מההסכם הפעילות בין השתיים שנחתם בתחילת השנה. על פי הודעת החברה, הסרת הרכיבים נובעת ממחלוקות מקצועיות וכספיות בין הצדדים, ובעיקרן עיכוב בתשלום של טריפל-סי כלפי החברה, וכן מרצונה לעשות שימוש בזכותה לפי ההסכם ולהקטין את חשיפתה לעיכובים נוספים בתשלום.
הרכיבים שיוסרו הם רכיב הערוצים הלינאריים ורכיב ערוצי עידן , כאשר טריפל-סי מצידה, תוכל לבחור אם להמשיך לקיים את ההסכם תוך הפחתת עלות הרכיבים שהוסרו, או לבטל לגמרי את ההסכם עם ווננטייז ללא תשלום פיצוי לחברה.
בהסכם אשר נחתם בינואר 2017, סוכם כי וונטייז תספק את שירות ה SmartVOD שלה ללקוחות ספקית האינטרנט טריפל סי, אשר בתמורה תשלם סכום מינימילי של כ-17 מיליון שקל בשלוש השנים הקרובות מיום חתימת ההסכם. נציין כי לטריפל סי קיימת אפשרות לצאת מההסכם לאחר שנתיים, כשבמקרה כזה וונטייז תכניס כ-11.3 מיליון שקל בלבד.
נזכיר כי, על פי דו"ח החציון הראשון לשנת 2017, הכנסות Vonetize הסתכמו בכ-600 אלף דולר ביחס ל-390 אלף דולר בחציון המקביל בשנה שעברה וביחס לכ-728 אלף דולר בשנת 2016 כולה, זאת בעיקר בעקבות ההסכם עם טריפל סי וגידול בהכנסות ברזיל מול התקופה המקבילה ב-2016, כאשר במידה ויתבטל ההסכם עם טריפל סי, צפויות הכנסות החברה להפגע בצורה משמעותית.
- ערוץ 10 מסרב לאפשר לטריפל סי לשדר אותו בשירות הטלוויזיה החדש smart
- קמפיין ההשקה של smart: ארד תקשורת ביח"צ, Believe בפרסום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להערכת החברה, ככל שתבחר טריפל-סי להפחית את התשלום בגין הרכיבים שהוסרו, לא יהיה בכך כדי להשפיע באופן מהותי על התוצאות הכספיות נטו הצפויות לנבוע מהתקשרותה בהסכם.
בשבוע שעבר דיווחה החברה על הסכם שנחתם עם ענקית הטלוויזיות LG אשר יגדיל את קהל לקוחותיה בברזיל ומקסיקו. ההפצה תבוצע באמצעות התקנה מראש של שירות SmartVOD אותו מציעה החברה בטלוויזיות החכמות של LG הנמכרות במדינות אלה, וכן באמצעות עדכון תוכנה לטלוויזיות הקיימות כבר בשוק. כמו כן תקדם LG את האפליקציה במסגרת מסך התכנים הראשי בתוך הטלוויזיות החכמות.
עוד נזכיר כי, וונטייז סוקרה בתחילת החודש ע"י גוף ההשקעות פרוסט אנד סאליבן, אשר הציבו מחיר יעד למניה של 1.86 שקלים, מחיר המשקף אפסייד של 91% על מחיר המנייה נכון ליום פרסום הסקירה.
- התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
- אקוואריוס הכריזה על הפסקת פעילות הליבה שלה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
- 2.K9 18/10/2017 20:49הגב לתגובה זוCCC כשמה כן היא, חברה דרג ד
- 1.יגאל 18/10/2017 17:57הגב לתגובה זויש מישהו שהם כן משלמים לו בזמןןן?
וול סטריט נגזרים (X)התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
החוזים העתידיים מהססים מול נתוני מאקרו, בזמן
שהמסחר הקמעונאי תופס נתח גדל והולך ומחדד תנודתיות סביב טכנולוגיה ותעודות סל
וול סטריט מגיעה לעוד יום מסחר במצב רוח זהיר. החוזים העתידיים נעים קלות סביב האפס, כשהשוק מעכל את נתוני המאקרו שמחדדים מחדש את התמחור סביב הריבית בחודשים הקרובים. במרכז עומד נתון התמ״ג לרבעון השלישי שמראה קצב צמיחה שנתי של 4.3%, לצד פרסום מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר.
תמ״ג חזק לא בהכרח מרגיע, ושאלת הריבית רק מתחדדת
התמ״ג הוא המדד הרחב ביותר לפעילות הכלכלית בארה״ב. הוא סופר את הערך הכולל של סחורות ושירותים שנוצרו במשק, ולכן הוא נותן לשוק תמונה אם הכלכלה באמת מתרחבת או פשוט מחזיקה מעמד. כשהמספר יוצא גבוה מהצפוי, זה לא תמיד חדשות מרגיעות לשוק המניות, כי זה מחזק את השאלה כמה מהר הפד׳ יכול להרשות לעצמו להוריד ריבית בלי להצית מחדש לחץ אינפלציוני.
הנתון של 4.3% מגיע מעל ציפיות שהיו סביב 3.3%, והוא גם מאיץ מול קצב של 3.8% ברבעון השני. מאחורי המספר עומדת צריכה פרטית שנשארת יציבה והוצאות עסקיות שמחזיקות קצב, שילוב שמאותת שהמנועים המרכזיים של הכלכלה עדיין עובדים גם כשהריבית גבוהה.
בתוך הפירוט של הרבעון בולטת קפיצה בצריכה הפרטית בקצב שנתי של 3.5% אחרי 2.5% ברבעון השני. חלק משמעותי מהעלייה מגיע מרכישות מוקדמות של רכבים חשמליים לפני תום הטבות מס בסוף ספטמבר, מה שמסביר גם למה נתוני מכירות הרכב באוקטובר ונובמבר נחלשים, בזמן שהצריכה בתחומים אחרים מציגה תמונה מעורבת.
- אנבידיה וטסלה עולות כ-1.3%, סטרטג'י עולה בעקבות הביטקוין - המניות הבולטות בוול סטריט
- וול סטריט פותחת שבוע מקוצר - מה האנליסטים צופים והאם ראלי סנטה בפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע מתחדדת התמונה של כלכלת קיי. משקי בית עם הכנסה גבוהה ממשיכים להחזיק קצב, בעוד המעמד הבינוני והנמוך מרגיש לחץ ביומיום, כמו שסיקרנו בביזפורטל - כלכלת ה-K בארה״ב מתחדדת: הגדולות ממשיכות קדימה והקטנים נלחצים. הפער הזה מתרגם לשוק הון שנראה חזק במדדים, אבל נשען יותר ויותר על קבוצת מניות מצומצמת ועל ציפיות לריבית נוחה יותר בהמשך.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
