וונטייז מסירה רכיבים מההסכם עם טריפל סי לאחר עיכובי תשלום
רק לפני כמה ימים דיווחה חברת וונטייז על הסכם חדש שנחתם עם חברת LG ונדמה היה שהעסקים מתקתקים אצל ספקית התוכן, אך כנראה שלא הכל כך כך ורוד. מדיווח שהוציאה אתמול החברה עולה כי החליטה להסיר שני מרכיבים מתוך הארבעה אותם היא מספקת לטריפל סי, הלקוח המרכזי שלה, כחלק מההסכם הפעילות בין השתיים שנחתם בתחילת השנה. על פי הודעת החברה, הסרת הרכיבים נובעת ממחלוקות מקצועיות וכספיות בין הצדדים, ובעיקרן עיכוב בתשלום של טריפל-סי כלפי החברה, וכן מרצונה לעשות שימוש בזכותה לפי ההסכם ולהקטין את חשיפתה לעיכובים נוספים בתשלום.
הרכיבים שיוסרו הם רכיב הערוצים הלינאריים ורכיב ערוצי עידן , כאשר טריפל-סי מצידה, תוכל לבחור אם להמשיך לקיים את ההסכם תוך הפחתת עלות הרכיבים שהוסרו, או לבטל לגמרי את ההסכם עם ווננטייז ללא תשלום פיצוי לחברה.
בהסכם אשר נחתם בינואר 2017, סוכם כי וונטייז תספק את שירות ה SmartVOD שלה ללקוחות ספקית האינטרנט טריפל סי, אשר בתמורה תשלם סכום מינימילי של כ-17 מיליון שקל בשלוש השנים הקרובות מיום חתימת ההסכם. נציין כי לטריפל סי קיימת אפשרות לצאת מההסכם לאחר שנתיים, כשבמקרה כזה וונטייז תכניס כ-11.3 מיליון שקל בלבד.
נזכיר כי, על פי דו"ח החציון הראשון לשנת 2017, הכנסות Vonetize הסתכמו בכ-600 אלף דולר ביחס ל-390 אלף דולר בחציון המקביל בשנה שעברה וביחס לכ-728 אלף דולר בשנת 2016 כולה, זאת בעיקר בעקבות ההסכם עם טריפל סי וגידול בהכנסות ברזיל מול התקופה המקבילה ב-2016, כאשר במידה ויתבטל ההסכם עם טריפל סי, צפויות הכנסות החברה להפגע בצורה משמעותית.
- ערוץ 10 מסרב לאפשר לטריפל סי לשדר אותו בשירות הטלוויזיה החדש smart
- קמפיין ההשקה של smart: ארד תקשורת ביח"צ, Believe בפרסום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להערכת החברה, ככל שתבחר טריפל-סי להפחית את התשלום בגין הרכיבים שהוסרו, לא יהיה בכך כדי להשפיע באופן מהותי על התוצאות הכספיות נטו הצפויות לנבוע מהתקשרותה בהסכם.
בשבוע שעבר דיווחה החברה על הסכם שנחתם עם ענקית הטלוויזיות LG אשר יגדיל את קהל לקוחותיה בברזיל ומקסיקו. ההפצה תבוצע באמצעות התקנה מראש של שירות SmartVOD אותו מציעה החברה בטלוויזיות החכמות של LG הנמכרות במדינות אלה, וכן באמצעות עדכון תוכנה לטלוויזיות הקיימות כבר בשוק. כמו כן תקדם LG את האפליקציה במסגרת מסך התכנים הראשי בתוך הטלוויזיות החכמות.
עוד נזכיר כי, וונטייז סוקרה בתחילת החודש ע"י גוף ההשקעות פרוסט אנד סאליבן, אשר הציבו מחיר יעד למניה של 1.86 שקלים, מחיר המשקף אפסייד של 91% על מחיר המנייה נכון ליום פרסום הסקירה.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
- 2.K9 18/10/2017 20:49הגב לתגובה זוCCC כשמה כן היא, חברה דרג ד
- 1.יגאל 18/10/2017 17:57הגב לתגובה זויש מישהו שהם כן משלמים לו בזמןןן?

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
