דו"חות

רווחי סלקום צנחו ב-50.4% ל-121 מיליון שקל; רק 29,000 מנויים נטשו

ההכנסות הסתכמו ב-1.498 מיליארד ש', ירידה של 5.7%. ה-ARPU ירד 16.5% ל-90.3 ש'. ניר שטרן: "נמשיך ליישם את תוכנית ההתייעלות; מרבית לקוחות החברה בוחרים להישאר נאמנים לחברה בזכות שירות הלקוחות האיכותי שלנו"
רקפת סלע |

בצל תחרות גואה בשוק הסלולר חברת סלקום מדווחות על תוצאותיה לרבעון השני של 2012. התוצאות עדיין אינן משקפות את מלוא השפעת התגברות התחרות ובכלל זה ירידה בהכנסה הממוצעת ממנוי בשל כניסת חבילות ה'הכל כלול' המוזלות וירידה ברווח וברווחיות. עם זאת בשורה התחתונה הרווח הנקי צנח ב-50.4% ל-121 מיליון שקל בלבד.

ההכנסות הסתכמו ב-1.498 מיליארד שקל, ירידה של 5.7%. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עמדה על 90.3 שקל לעומת 108.2 שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-16.5%. סך ההכנסות משירותים הסתכם ב-1.182 מיליארד שקל, עלייה של 4.5%.

ה- EBITDA הסתכם ב-474 מיליון שקל, ירידה של 16.3% כאשר שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות הסתכם ב-31.6%, ירידה מ-35.6%. הרווח התפעולי נפל 29% ל-282 מיליון שקל.

מצבת מנויי הסלולר עמדה על כ- 3.333 מיליון מנויים נכון לסוף יוני, ירידה של 29,000 מנויים בלבד נטו בהשוואה לרבעון השני. נתון הנטישה הוא טוב יותר משל החברה המתחרה פרטנר שרשמה נטישה של 49,000 נטו, זאת גם בשל קליטת כ-60,000 מנויי צה"ל חדשים ופנייה למעגלים הקרובים של מנויים אלה.

לשם ההשוואה, הרווח הנקי של פרטנר צנח בכ-41% ל-120 מיליון שקל. הכנסות החברה רשמו ירידה של 24% לעומת רבעון מקביל אשתקד ל-1.428 מיליארד שקלים. כ-49,000 מנויים נטו נטשו את החברה.

"ההתייעלות הובילה לחסכון של כ-300 מיליון שקל במונחים שנתיים"

עמי אראל, יו"ר דירקטוריון החברה, אמר: "במרוצת המחצית הראשונה של השנה התגבשה הנהלה חדשה והתוצאות מצביעות על כך שההנהלה, בראשותו של ניר שטרן, פועלת להשגת ההתייעלות הדרושה".

בהתייחס לתוצאות, אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "החברה השלימה בנחישות ובמהירות את מיזוג נטוויז'ן וסלקום תוך שמירה על רווחיות דומה של נטוויז'ן בהשוואה לתקופה המקבילה שלפני המיזוג, וזאת על אף התגברות התחרות בשוק ה-ISP. ההתייעלות האגרסיבית שנקטה החברה, באמצעות התאמות במצבת כוח האדם הקיימת, צמצום בתקורות ושיפור תהליכים, הובילה עד כה לחסכון של כ-300 מיליון שקל במונחים שנתיים".

באשר לשיעור הנטישה נאמר: "בעוד שאנו עדים לעלייה בשיעור הנטישה, מרבית לקוחות החברה בוחרים להישאר נאמנים לחברה בזכות שירות הלקוחות האיכותי שלנו".

בראייה לעתיד, "ברבעונים הקרובים תמשיך החברה ליישם את תוכנית ההתייעלות במטרה להביא לחסכון משמעותי נוסף ולפעול לשימור לקוחותיה תוך כדי המשך צירוף לקוחות חדשים", נמסר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה