גיאוקרטוגרפיה: "4 מיליון מנויים שוקלים ברצינות לעבור מפעיל סלולרי"
חברות הסלולר הותיקות ראו לקוחות רבים עוזבים מאז פתיחת שוק התקשורת לתחרות. במכון המחקר גיאוקרטוגרפיה אומרים שתנועת הציבור בין החברות רק התחילה ועוד מיליוני מנויים צפוים לעבור בין החברות.
"כמיליון מנויים (שהם 10% מכלל המנויים) כבר עברו בין החברות השונות", סיכמו במכון המחקר, "כ-28% נוספים שוקלים בסבירות גבוהה לעבור לחברה אחרת, מתוכם 4% בטוחים שיעברו".
פרופ' אבי דגני, נשיא גיאוקרטוגרפיה הסביר כי משמעות הדברים היא ש-28% שאמרו כי יש סבירות גדולה שיעברו מהווים "פוטנציאל מעבר של כ-3-4 מיליון מנויים נוספים". בנוסף, "יש קבוצת נאמנים המהווה כ-35% מכלל המנויים שאינה שוקלת כלל לעבור חברה סלולארית. לצידה יש עוד קבוצה בת 22 אחוזים שמגלה נאמנות מסוייגת".
דגני מוסיף, "המחקר מגלה כי חלק גדול מהמעברים שבוצעו היה בעצם מעבר הדדי בין החברות הקיימות. הדבר מוכיח כי חברות הסלולר הגדולות בכל זאת נחלו סוג של הצלחה בקרבות הבלימה הגדולים שניהלו. מצד שני, חלק גדול מהמנויים התפתו לקבל את ההטבות והחבילות החדשות שהחברות הקיימות הציעו. ללא קרבות הבלימה כמות המנויים הנוטשים היתה אף גדולה יותר".
להלן טבלה המסכמת את מעברי המנויים שכבר עברו בין החברות:
בניתוח עמוק יותר אומר דגני כי הוא מזהה תופעה בשוק הצרכני בישראל. "אני מכנה את התופעה 'אתחול מותגים' - המותג כבר לא מדבר לצרכנים כבעבר וחלק מהחברות כבר אתחלו את המותג, וכבר לא מוכרות רק חוויה, אלא שמות יותר דגש על מחירים ושירות".
- 4.שוקלים, רק מטומטמים שוקלים, פשוט לעבור, נקודה. (ל"ת)שלמה 18/06/2012 04:11הגב לתגובה זו
- 3.רונן 17/06/2012 14:17הגב לתגובה זועזבנו את אורנג' ועברנו להוט וגולן (חברים נוספים עברו להוט וחלק בשלבי מעבר). 2 החברות החדשות מצוינות! רשת טובה וכמובן אחלהה מחירים!!! אין סיבה להשאר בחברות הישנות. מונופולים שעושקים את הציבור! רק אם מישהו צריך רשת חזקה ומהירה במיוחד יכול לעבור לפלאפון ולשלם קצת יותר אבל סלקום ואוראנג' זה פאסה! דפקו אותנו 15 שנה - הגיע הזמן לדפוק חזרה!!!
- 2.KO 17/06/2012 13:50הגב לתגובה זולהתרחק מהמניות שלהם
- 1.נשאלת השאלה: למה לא? (ל"ת)tom 17/06/2012 12:43הגב לתגובה זו