"ראיתי את דמי הניהול הגבוהים שהוריי שילמו על כספים פנסיוניים והחלטתי ללמוד את התחום"
דניאל דוידוב. צילום: דניאל קוממי
שם: דניאל דוידוב
תפקיד: סוכן ביטוח פנסיוני עצמאי
מקום מגורים: באר יעקב
מצב משפחתי: נשוי + 3
השכלה אקדמית ומקצועית: בעל רישיון פנסיוני מטעם משרד האוצר
ניסיון תעסוקתי: עבודה בחברות וסוכנויות ביטוח גדולות. בשנים האחרונות מנהל חברה שעוסקת בליווי פנסיוני וביטוחי לשכירים ועצמאים
לצאת לעצמאות כמה שיותר מוקדם – זה הטיפ שהסוכן דניאל דוידוב היה נותן לעצמו בתחילת הדרך. בראיון לביזפורטל הוא מספר על ההתרגשות והסיפוק שהוא שואב מהיכולת לסייע ללקוחות מול חברות הביטוח, ואיך הוא מתמודד עם הטלפונים מהלקוחות כשהשוק יורד.
צפו בראיון המלא:
נכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים
- 7.עברתי הרבה סוכני ביטוח בחיי, דניאל הטוב ביותר (ל"ת)אוהד גבאי 12/05/2024 20:37הגב לתגובה זו
- 6.כסף קל לשנורר אנשים (ל"ת)גיל 11/05/2024 21:06הגב לתגובה זו
- 5.דמי ניהול גבוהים לא בהכרח ניהול פנסיוני גרוע (ל"ת)פוזמק 09/05/2024 19:15הגב לתגובה זו
- 4.סוכן מקצועי ושירותי מאוד. שמחים להיות מבוטחים אצלך (ל"ת)שמחה 06/05/2024 10:43הגב לתגובה זו
- 3.צרי 06/05/2024 10:19הגב לתגובה זוציפורניים, אבל מצהירה שהיא בוגרת בית הספק הגבוה למקצועות היופי בצ'ק פוסט בחיפה. נשמע מפוצץ יותר מהרווארד ביזנס סקול.
- 2.אביבה 05/05/2024 20:28הגב לתגובה זואיזה פרסומת וואאא, אנשים תותחים לא עושים פרסום לעצמם מגיעים אליהם לבד כנראה שאתה שונה ואולי אתה עילוי
- 1.סוכן מספר אחד. מלווה אותנו כבר שנים (ל"ת)דוד 05/05/2024 13:04הגב לתגובה זו

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים
מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.
רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה, פשוט לא הייתה שם.
פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.
"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"
העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".
- איך הרכב החשמלי משנה את עולם ביטוח הרכב בישראל?
- משרד האוצר פרסם את מכרז ביטוח הרכב הגדול בישראל לשנת 2026: כ-400 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".
ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".