ראשית ב-ynet, אייטם בחדשות 13: על סיקור הנפילות בבורסות
המסחר בבורסות בעולם ובישראל אינו זוכה לסיקור שוטף במהדורות החדשות המרכזיות, וההתייחסות לשוק ההון מתרכזת באתרים הכלכליים ובתוכניות הרדיו והטלוויזיה שעוסקות בכלכלה וצרכנות. נדירים הימים בהם אייטם כזה יזכה לראשית באתר מרכזי בישראל. ואולם, הירידות החדות בשבועות האחרונים בנאסד"ק לצד הירידות בתל אביב, הקשו על עורכי החדשות להתעלם מהנושא.
כדי לסבר את האוזן, מתחילת המשבר בתחילת ינואר, הנאסד"ק ירד ב-17% בערך. בבורסה בתל אביב הירידות החלו מאוחר יותר, ב-16 בינואר, והן גם מתונות יותר. עד כה נרשמה ירידה של כ-9%.
מעבר לירידות החדות, חודש ינואר ידוע בשווקים דווקא כחודש של עליות, וזכה לכינוי "אפקט ינואר". כך שינואר הנוכחי סותר את "אפקט ינואר", ורושם עד כה ירידות חדות בשווקים השונים.
הנפילות בבורסה בניו יורק קשורות לסיבות שונות, בין היתר המשבר בין רוסיה לאוקראינה שמעלה את החשש לפרוץ מלחמה, האטה בצמיחה בארה"ב, האינפלציה הגבוהה, הצפייה להעלאת הריבית ועוד. ישראל נגררת אחריה.
- אדם שתביעתו נדחתה ניסה להגישה בבית משפט אחר - מה נפסק?
- רגע לפני קמפיין ההשקה: ynet משנה את שם הרדיו האינטרנטי שלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול ב-17:34 עלתה ב-ynet ידיעה שכותרת "ת"א אדומה: ירידות של 6.5% ביומיים במדדים המובילים, השקל נחלש". כעבור זמן קצר הידיעה במדור הכלכלי זכתה להבלטה באתר מבית ידיעות אחרונות, ומוקמה בראשית שלו. במדור הכלכלי של ynet יש תת מדור "שוק ההון" שאליו משובצות ידיעות מסוג זה, אך נדיר שהן מגיעות לראשית של האתר.
הפרסום ב-ynet
גם המהדורות לא נוטות לעסוק בשוק ההון, אלא אם היו אירועים דרמטיים. בחדשות 13 חשבו שהירידות החדות בישראל ובארה"ב הן אכן דרמטיות, ואייטם בנושא של הפרשן הכלכלי מתן חודורוב, שובץ באמצע המהדורה. נכון, לא אייטם פותח וגם בלי הפניה בפתיח המהדורה, אבל לחודורוב הוקצו כמעט שתי דקות. בחדשות 12 ובחדשות הערב בכאן 11, לא עסקו בנושא.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.