אנדמול שיין היא מפיצת התוכן הגדולה ביותר בעולם לשנת 2018
קבוצת אנדמול שיין דורגה בפסגת רשימת "100 הפורמטים המופצים ביותר בעולם לשנת 2018", על פי המחקר השנתי TRACKING THE GIANTS: The Top 100 Travelling TV Formats שערכה חברת ייעוץ התקשורת הבינ"ל K7 Media. אנדמול היא יצרנית תוכן המפיקה ומפיצה תוכן לטלוויזיה ולדיגיטל, וחברת האם של אנדמול שיין ישראל.
מנתוני K7 Media, המבוססים על מספר המכירות של כל פורמט לפי מדינות, עולה כי כ-80% מהפורמטים ברשימת 100 הפורמטים המופצים ביותר בשנה החולפת, מיוצגים על ידי 10 חברות הפקה בסך הכל. קבוצת אנדמול שיין תופסת חלק נכבד ברשימה זו ומדורגת בראשה עם 24% מהפורמטים שהופצו על ידה, מובילה בפערים ניכרים ביחס ליתר חברות ההפצה, בהן Banijay Rights ו-Fremantl.
רק בשנת 2018 הפיצה קבוצת אנדמול שיין מעל 700 פורמטים של תכניות וסדרות במגוון ז'אנרים, ששודרו והופקו בכ-50 שפות בכ-400 רשתות, ערוצים ופלטפורמות ברחבי העולם, בהם THE WALL, שדורג כפורמט המנצח של השנה לאחר שנמכר ב-24 מדינות בתוך פחות משנתיים ושודר במהלך 2018 ברשת 13, בו שותפה אנדמול עם 11% מהערוץ הממוזג.
עוד מראים נתוני K7 Media כי מבין הז'אנרים הנצפים בישראל, ז'אנר תכניות הבישול הוא המועדף ביותר, ואחריו 2 הז'אנרים האהובים על ידי הקהל הישראלי הם תכניות ריאליטי ותכניות כישרונות.
- אחרי החגים: חיים הכט נפרד בגדול, צביקה הדר צנוע יותר
- הצום נגמר, הרייטינג לא חזר: רק 2.8% לסרט על נטע ברזילי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קבוצת אנדמול שיין הכוללת 120 חברות ברחבי עולם, רכשה לפני 5 שנים 33% מהזכיינית רשת. במקביל החברה פועלת בשנים האחרונות גם בישראל תחת השם אנדמול שיין ישראל מפתחת ומפיקה פורמטים מקוריים ואדפטציות לפורמטים בינלאומיים הנמצאים בבעלות הקבוצה.
מנכ"ל אנדמול שיין ישראל עמיר גנור מסר כי "אנו גאים להיות חלק מקבוצה בינ"ל חזקה, ובעלת השפעה משמעותית כל כך על הרגלי הצפייה של הקהל העולמי בכלל והישראלי בפרט. הקטלוג של קבוצת אנדמול שיין מכיל מגוון עצום של פורמטים מעולים, בכל הז'אנרים ואני בטוח שגם בשנת 2019 נמשיך להיות חברת התוכן וההפצה המובילה בעולם".
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
