אנדמול שיין היא מפיצת התוכן הגדולה ביותר בעולם לשנת 2018
קבוצת אנדמול שיין דורגה בפסגת רשימת "100 הפורמטים המופצים ביותר בעולם לשנת 2018", על פי המחקר השנתי TRACKING THE GIANTS: The Top 100 Travelling TV Formats שערכה חברת ייעוץ התקשורת הבינ"ל K7 Media. אנדמול היא יצרנית תוכן המפיקה ומפיצה תוכן לטלוויזיה ולדיגיטל, וחברת האם של אנדמול שיין ישראל.
מנתוני K7 Media, המבוססים על מספר המכירות של כל פורמט לפי מדינות, עולה כי כ-80% מהפורמטים ברשימת 100 הפורמטים המופצים ביותר בשנה החולפת, מיוצגים על ידי 10 חברות הפקה בסך הכל. קבוצת אנדמול שיין תופסת חלק נכבד ברשימה זו ומדורגת בראשה עם 24% מהפורמטים שהופצו על ידה, מובילה בפערים ניכרים ביחס ליתר חברות ההפצה, בהן Banijay Rights ו-Fremantl.
רק בשנת 2018 הפיצה קבוצת אנדמול שיין מעל 700 פורמטים של תכניות וסדרות במגוון ז'אנרים, ששודרו והופקו בכ-50 שפות בכ-400 רשתות, ערוצים ופלטפורמות ברחבי העולם, בהם THE WALL, שדורג כפורמט המנצח של השנה לאחר שנמכר ב-24 מדינות בתוך פחות משנתיים ושודר במהלך 2018 ברשת 13, בו שותפה אנדמול עם 11% מהערוץ הממוזג.
עוד מראים נתוני K7 Media כי מבין הז'אנרים הנצפים בישראל, ז'אנר תכניות הבישול הוא המועדף ביותר, ואחריו 2 הז'אנרים האהובים על ידי הקהל הישראלי הם תכניות ריאליטי ותכניות כישרונות.
- אחרי החגים: חיים הכט נפרד בגדול, צביקה הדר צנוע יותר
- הצום נגמר, הרייטינג לא חזר: רק 2.8% לסרט על נטע ברזילי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קבוצת אנדמול שיין הכוללת 120 חברות ברחבי עולם, רכשה לפני 5 שנים 33% מהזכיינית רשת. במקביל החברה פועלת בשנים האחרונות גם בישראל תחת השם אנדמול שיין ישראל מפתחת ומפיקה פורמטים מקוריים ואדפטציות לפורמטים בינלאומיים הנמצאים בבעלות הקבוצה.
מנכ"ל אנדמול שיין ישראל עמיר גנור מסר כי "אנו גאים להיות חלק מקבוצה בינ"ל חזקה, ובעלת השפעה משמעותית כל כך על הרגלי הצפייה של הקהל העולמי בכלל והישראלי בפרט. הקטלוג של קבוצת אנדמול שיין מכיל מגוון עצום של פורמטים מעולים, בכל הז'אנרים ואני בטוח שגם בשנת 2019 נמשיך להיות חברת התוכן וההפצה המובילה בעולם".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
