האח הגדול VIP לירון ויצמן גיא זו ארץ
צילום: מיכה לובטון

אנדמול שיין היא מפיצת התוכן הגדולה ביותר בעולם לשנת 2018

כך עולה מתוצאות מחקר שנתי של חברת ייעוץ התקשורת הבינ"ל K7 Media, המראה כי 24% מ"100 הפורמטים הנמכרים ביותר בעולם" ב-2018 הופצו על אנדמול שיין
 
כתבי אייס |

קבוצת אנדמול שיין דורגה בפסגת רשימת "100 הפורמטים המופצים ביותר בעולם לשנת 2018", על פי המחקר השנתי TRACKING THE GIANTS: The Top 100 Travelling TV Formats שערכה חברת ייעוץ התקשורת הבינ"ל K7 Media. אנדמול היא יצרנית תוכן המפיקה ומפיצה תוכן לטלוויזיה ולדיגיטל, וחברת האם של אנדמול שיין ישראל.

 

מנתוני K7 Media, המבוססים על מספר המכירות של כל פורמט לפי מדינות, עולה כי כ-80% מהפורמטים ברשימת 100 הפורמטים המופצים ביותר בשנה החולפת, מיוצגים על ידי 10 חברות הפקה בסך הכל. קבוצת אנדמול שיין תופסת חלק נכבד ברשימה זו ומדורגת בראשה עם 24% מהפורמטים שהופצו על ידה, מובילה בפערים ניכרים ביחס ליתר חברות ההפצה, בהן Banijay Rights ו-Fremantl.

 

רק בשנת 2018 הפיצה קבוצת אנדמול שיין מעל 700 פורמטים של תכניות וסדרות במגוון ז'אנרים, ששודרו והופקו בכ-50 שפות בכ-400 רשתות, ערוצים ופלטפורמות ברחבי העולם, בהם THE WALL, שדורג כפורמט המנצח של השנה לאחר שנמכר ב-24 מדינות בתוך פחות משנתיים ושודר במהלך 2018 ברשת 13, בו שותפה אנדמול עם 11% מהערוץ הממוזג.

 

עוד מראים נתוני K7 Media כי מבין הז'אנרים הנצפים בישראל, ז'אנר תכניות הבישול הוא המועדף ביותר, ואחריו 2 הז'אנרים האהובים על ידי הקהל הישראלי הם תכניות ריאליטי ותכניות כישרונות.

 

קבוצת אנדמול שיין הכוללת 120 חברות ברחבי עולם, רכשה לפני 5 שנים 33% מהזכיינית רשת. במקביל החברה פועלת בשנים האחרונות גם בישראל תחת השם אנדמול שיין ישראל מפתחת ומפיקה פורמטים מקוריים ואדפטציות לפורמטים בינלאומיים הנמצאים בבעלות הקבוצה.

 

מנכ"ל אנדמול שיין ישראל עמיר גנור מסר כי "אנו גאים להיות חלק מקבוצה בינ"ל  חזקה, ובעלת השפעה משמעותית כל כך על הרגלי הצפייה של הקהל העולמי בכלל והישראלי בפרט. הקטלוג של קבוצת אנדמול שיין מכיל מגוון עצום של פורמטים מעולים, בכל הז'אנרים ואני בטוח שגם בשנת 2019 נמשיך להיות חברת התוכן וההפצה המובילה בעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״