האח הגדול VIP לירון ויצמן גיא זו ארץ
צילום: מיכה לובטון

אנדמול שיין היא מפיצת התוכן הגדולה ביותר בעולם לשנת 2018

כך עולה מתוצאות מחקר שנתי של חברת ייעוץ התקשורת הבינ"ל K7 Media, המראה כי 24% מ"100 הפורמטים הנמכרים ביותר בעולם" ב-2018 הופצו על אנדמול שיין
 
כתבי אייס |

קבוצת אנדמול שיין דורגה בפסגת רשימת "100 הפורמטים המופצים ביותר בעולם לשנת 2018", על פי המחקר השנתי TRACKING THE GIANTS: The Top 100 Travelling TV Formats שערכה חברת ייעוץ התקשורת הבינ"ל K7 Media. אנדמול היא יצרנית תוכן המפיקה ומפיצה תוכן לטלוויזיה ולדיגיטל, וחברת האם של אנדמול שיין ישראל.

 

מנתוני K7 Media, המבוססים על מספר המכירות של כל פורמט לפי מדינות, עולה כי כ-80% מהפורמטים ברשימת 100 הפורמטים המופצים ביותר בשנה החולפת, מיוצגים על ידי 10 חברות הפקה בסך הכל. קבוצת אנדמול שיין תופסת חלק נכבד ברשימה זו ומדורגת בראשה עם 24% מהפורמטים שהופצו על ידה, מובילה בפערים ניכרים ביחס ליתר חברות ההפצה, בהן Banijay Rights ו-Fremantl.

 

רק בשנת 2018 הפיצה קבוצת אנדמול שיין מעל 700 פורמטים של תכניות וסדרות במגוון ז'אנרים, ששודרו והופקו בכ-50 שפות בכ-400 רשתות, ערוצים ופלטפורמות ברחבי העולם, בהם THE WALL, שדורג כפורמט המנצח של השנה לאחר שנמכר ב-24 מדינות בתוך פחות משנתיים ושודר במהלך 2018 ברשת 13, בו שותפה אנדמול עם 11% מהערוץ הממוזג.

 

עוד מראים נתוני K7 Media כי מבין הז'אנרים הנצפים בישראל, ז'אנר תכניות הבישול הוא המועדף ביותר, ואחריו 2 הז'אנרים האהובים על ידי הקהל הישראלי הם תכניות ריאליטי ותכניות כישרונות.

 

קבוצת אנדמול שיין הכוללת 120 חברות ברחבי עולם, רכשה לפני 5 שנים 33% מהזכיינית רשת. במקביל החברה פועלת בשנים האחרונות גם בישראל תחת השם אנדמול שיין ישראל מפתחת ומפיקה פורמטים מקוריים ואדפטציות לפורמטים בינלאומיים הנמצאים בבעלות הקבוצה.

 

מנכ"ל אנדמול שיין ישראל עמיר גנור מסר כי "אנו גאים להיות חלק מקבוצה בינ"ל  חזקה, ובעלת השפעה משמעותית כל כך על הרגלי הצפייה של הקהל העולמי בכלל והישראלי בפרט. הקטלוג של קבוצת אנדמול שיין מכיל מגוון עצום של פורמטים מעולים, בכל הז'אנרים ואני בטוח שגם בשנת 2019 נמשיך להיות חברת התוכן וההפצה המובילה בעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״