היה כבר? הקמפיין הבינ"ל של 'נייס' דומה ל'נעמן' של אברהם
הפעם בפרק חדש של המדור "היה כבר" (לא באמת מדור, בהתהוות), שבו אנחנו לא עושים כלום ולמעשה מחכים ללינקים מודלפים מהתעשייה על פרסומות שדומות באופן מחשיד אחת לשנייה, עומדות למבחן 2 פרסומות: הראשונה ולהלן "המקורית" היא של מותג כלי המטבח נעמן והשנייה של חברת המחשוב נייס.
ב-2 הפרסומות מככבים שפים ידועים. בראשונה, של נעמן, שיצאה באזור חודש מרץ ומאחוריה עומד משרד הפרסום אברהם מככב השף אסף גרניט, המוכר מאוד בישראל ובעולם ובשנייה שעלתה השבוע לאוויר ורצה ברשת, השף המפורסם בעולם, גורדון רמזי בפרסומת של מקאן טק מאחוריה עומדים אסי והבל יחד עם אלון זייפרט.
הפרסומת של נעמן עלתה לאוויר על רקע חג הפסח בשראל ואילו זו של חברת המחשוב נייס עלתה השבוע ומכוונת לשוק הבינלאומי, במסגרת ניהול לקוחות ההיי-טק הבינלאומיים של קבוצת מקאן ישראל. כפי שניתן לראות ללא מאמץ מיוחד - הקונספט של חקייני השף שהוצג בפרסומת נעמן משוחזר בפרסומת של נייס, רק שבשנייה הוא "מתוסרט" יותר ולא מסתכם בדאחקה הויזואלית. בקיצור, אתם תשפטו.
פרסומת נעמן
פרסומת נייס
- 4.וגנר 17/09/2018 14:57הגב לתגובה זוסליחה לא ראינו, לא שמענו אני אלון זייפרט מנותק ולא ממש מתעניין מה קורה בביצה, אני הרי כל היום חפור בניין גאג וחדשות הבצל מה שעוזר לי לתחזק את התדמית שלי שקול ומגניב, מה לי ולביצה המקומית, אז לא באמת ראיתי את הקמפיין הפריפריאלי עם השף הפריפריאלי הזה.
- 3.מעריץ של אברהם 16/09/2018 18:32הגב לתגובה זוכולם מסתכלים אל אברהם כדי לגנוב מהם רעיונות ולקבל שמץ של קריאייטיב מהמוחות המבריקים האלו
- 2.שושנה ב. צ. 16/09/2018 16:33הגב לתגובה זומילא זה שהפרסומת של נעמן נראית פח, אם יש למישהו קרדיט על אגו גדול ושפה בוטה זה רמזי הרבה לפני גרניט. ומעבר להכל במבחן התוצאה - נעמן ( למקרה שזה לא הובן ) פרסומת פח.
- שושי 16/09/2018 17:25הגב לתגובה זוטרנטה, טרנטה, אבל לפניך! ?
- בטח שושי, אבל כפי שציינת - טרנטה. תכלס. (ל"ת)שושנה ב. צ. 17/09/2018 10:45
- 1.גורי 16/09/2018 16:17הגב לתגובה זומצד שני משלושה קשה להאמין שאסי והבל יעתיקו.
- מצד שלישי זייפרט כן. (ל"ת)מצד שלישי 16/09/2018 20:30הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
