היה כבר? הקמפיין הבינ"ל של 'נייס' דומה ל'נעמן' של אברהם
הפעם בפרק חדש של המדור "היה כבר" (לא באמת מדור, בהתהוות), שבו אנחנו לא עושים כלום ולמעשה מחכים ללינקים מודלפים מהתעשייה על פרסומות שדומות באופן מחשיד אחת לשנייה, עומדות למבחן 2 פרסומות: הראשונה ולהלן "המקורית" היא של מותג כלי המטבח נעמן והשנייה של חברת המחשוב נייס.
ב-2 הפרסומות מככבים שפים ידועים. בראשונה, של נעמן, שיצאה באזור חודש מרץ ומאחוריה עומד משרד הפרסום אברהם מככב השף אסף גרניט, המוכר מאוד בישראל ובעולם ובשנייה שעלתה השבוע לאוויר ורצה ברשת, השף המפורסם בעולם, גורדון רמזי בפרסומת של מקאן טק מאחוריה עומדים אסי והבל יחד עם אלון זייפרט.
הפרסומת של נעמן עלתה לאוויר על רקע חג הפסח בשראל ואילו זו של חברת המחשוב נייס עלתה השבוע ומכוונת לשוק הבינלאומי, במסגרת ניהול לקוחות ההיי-טק הבינלאומיים של קבוצת מקאן ישראל. כפי שניתן לראות ללא מאמץ מיוחד - הקונספט של חקייני השף שהוצג בפרסומת נעמן משוחזר בפרסומת של נייס, רק שבשנייה הוא "מתוסרט" יותר ולא מסתכם בדאחקה הויזואלית. בקיצור, אתם תשפטו.
פרסומת נעמן
פרסומת נייס
- 4.וגנר 17/09/2018 14:57הגב לתגובה זוסליחה לא ראינו, לא שמענו אני אלון זייפרט מנותק ולא ממש מתעניין מה קורה בביצה, אני הרי כל היום חפור בניין גאג וחדשות הבצל מה שעוזר לי לתחזק את התדמית שלי שקול ומגניב, מה לי ולביצה המקומית, אז לא באמת ראיתי את הקמפיין הפריפריאלי עם השף הפריפריאלי הזה.
- 3.מעריץ של אברהם 16/09/2018 18:32הגב לתגובה זוכולם מסתכלים אל אברהם כדי לגנוב מהם רעיונות ולקבל שמץ של קריאייטיב מהמוחות המבריקים האלו
- 2.שושנה ב. צ. 16/09/2018 16:33הגב לתגובה זומילא זה שהפרסומת של נעמן נראית פח, אם יש למישהו קרדיט על אגו גדול ושפה בוטה זה רמזי הרבה לפני גרניט. ומעבר להכל במבחן התוצאה - נעמן ( למקרה שזה לא הובן ) פרסומת פח.
- שושי 16/09/2018 17:25הגב לתגובה זוטרנטה, טרנטה, אבל לפניך! ?
- בטח שושי, אבל כפי שציינת - טרנטה. תכלס. (ל"ת)שושנה ב. צ. 17/09/2018 10:45
- 1.גורי 16/09/2018 16:17הגב לתגובה זומצד שני משלושה קשה להאמין שאסי והבל יעתיקו.
- מצד שלישי זייפרט כן. (ל"ת)מצד שלישי 16/09/2018 20:30הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.