הפגנת הימין בגשר המיתרים ירושלים
צילום: מרים צחי

תא כתבי ירושלים מתעורר בגלל מעצר הכתבים: יעל פרידסון נבחרה לעמוד בראשו

בראש סדר היום של התא שמונה כ-12 חברים, נמצאים התנהלות המשטרה מול העיתונאים, היחסים עם רב הכותל ועוד. פרידסון: "אנו עדים לניסיונות מדאיגים להצר את צעדנו"
אלכסנדר כץ | (2)

מעצר 2 כתבי הוושינגטון פוסט אתמול (יום ג') בירושלים, באירוע עליו התנצלה בסופו של דבר המשטרה בגלל הפרסום העולמי לו זכה, היה רק הטריגר לניסיונות להחיות את תא כתבי ירושלים, שמנמנם לו מזה תקופה ארוכה. היום התקיימו בחירות בין כ-12 חבריו, ונבחרה יעל פרידסון לעמוד בראשו.

 

פרידסון היא כתבת המשפט והמוניציפאלית של ידיעות אחרונות ו-ynet. היא מחליפה קולגה מהמערכת - רועי ינובסקי, כתב הפלילים של ידיעות ו-ynet. על סדר היום של התא יהיה היחסים של רב הכותל עם התקשורת, הגבלות התנועה לכתבים באירועים ביטחוניים, התנהלות המשטרה מול כתבים ועוד.

 

פרידסון מסרה כי "במשך שנה וחצי אינטנסיביות של סיקור גל הטרור בעיר, כתבי ירושלים ידעו להתגבר על היריבות, לשתף פעולה ולשמור על סיקור רגיש, מקצועי ואמין. במקום לזכות לשיתוף פעולה מצד הגורמים המסוקרים, אנו עדים לניסיונות מדאיגים של רב הכותל, משטרת ירושלים והצנזורה הצבאית להצר את צעדנו. תא כתבי ירושלים יפעל לשמירת חופש העיתונות ולהעשרה מקצועית של הכתבים כדי להמשיך להביא מידי יום את הסיפורים הכי טובים מהמקום המרתק בעולם".

 

אחד הכתבים בתא מספר כי חייו של עיתונאי בעיר קשים במיוחד. "זה שאתה לא שולף תעודת עיתונאי, לא עושה יותר מדי רושם על כוחות הביטחון", אמר. "שוטרים יכולים לאיים לעצור אותך גם כשהם יודעים שאתה עושה את עבודתך. צריך לשנות את זה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אני 18/02/2016 21:49
    הגב לתגובה זו
    מה בראש סדר העדיפיות של כתבי ירושלים עומד שמואל רבינוביץ ?????
  • 1.
    שתביא סקופים במקום לדברר את עיריית ירושלים (ל"ת)
    מצחיק 18/02/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.