סקר: הצעירים אינם מרוצים מאופי הסיקור התקשורתי של הבעיות המעסיקות אותם
סקר: הצעירים אינם מרוצים מאופי הסיקור התקשורתי של הבעיות המעסיקות אותם
עוד עולה מהסקר שנערך לקראת כנס שדרות לחברה, כי yes נתפס ע"י הצעירים כמהימן ביותר לקבלת מידע חדשותי, וכי עליה בגיל מפחיתה את הסתמכות על המדיה החברתית
סקר חדש שהוכן עבור פרויקט הצעירים הישראלי NET-MED הפועל בחסות אונסקו ויוצג בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר, חושף כי צעירים בישראל חושבים כי התקשורת בישראל אינה מסקרת באופן מספק את הבעיות המעסיקות אותם. מהסקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 600 נשאלים בגילאי 18-35, עולה כי 45% מהצעירים והצעירות בגילאים אלו אינם מרוצים מאופי הסיקור או לפחות אינם חשים כי התקשורת עוסקת מספיק בבעיות המעסיקות אותם, זאת לעומת 19% שסבורים כי התקשורת כן מסקרת את נושאים אלה באופן מספק.
הסקר מצביע על כך שהצעירים והצעירות הישראלים אינם רואים בתקשורת מקור מידע רלוונטי או מספק עבורם בנושאי תעסוקת צעירים, השכלה גבוהה ובעיות דיור של צעירים. צעירים וצעירות מהמגזר הערבי חשים כי התקשורת מסקרת את בעיותיהם במידה פחותה מאשר את הסוגיות הכלליות של צעירים.
מהסקר עולה עוד כי רוב הצעירים והצעירות - 61%, עוקבים אחרי החדשות בעיקר באמצעות האינטרנט, כאשר הטלוויזיה עומדת במקום השני (18%). הבדלים בולטים התגלו בין קבוצת הגיל הצעירה יותר (גילאי 18-22), שנעזרת יותר במדיה חברתית למעקב אחרי החדשות (13%), לעומת קבוצת הגיל המבוגרת יותר (גילאי 29-35) שמסתמכת פחות על המדיה החברתית (3%) ויותר על טלוויזיה כמקור המועדף למעקב אחר חדשות.
- אדם שתביעתו נדחתה ניסה להגישה בבית משפט אחר - מה נפסק?
- רגע לפני קמפיין ההשקה: ynet משנה את שם הרדיו האינטרנטי שלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתר ynet נתפס על ידי הצעירים כמהימן ביותר לקבלת מידע חדשותי, ומיד אחריו חדשות ערוץ 2, כאשר אמצעי תקשורת אחרים צוינו בהקשר זה בשיעורים נמוכים משמעותית. כמו כן, ynet צוין בשיעור גבוה יותר בקרב גברים לעומת נשים. בנוסף הסקר מראה כי השימוש בתקשורת אינטרנטית הוא גבוה באופן ניכר בקרב משתמשים יהודים, בעוד משתמשים ערביים מעדיפים טלוויזיה.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.