mako תמיר סטיינמן
צילום: צילום מסך

24 שעות לאחר הפרסום ב-ynet: 'פרסום ראשון' באתרי חברת החדשות של ערוץ 2

החשיפה של מתן צורי ב-ynet לא השפיעה על 'חדשות 2', שנכסה לעצמה את החשיפה. בקבוצת הוואטסאפ של כתבי הדרום התרעמו, ה"פרסום ראשון" הוסר
אלכסנדר כץ | (3)

עד כמה המושג "פרסום ראשון" הוא נזיל, יעיד המקרה הבא. שלשום (יום ב') בשעה 17:17 פרסם תמיר סטיינמן באתרי חברת החדשות של ערוץ 2 - רשת ו-mako, על מעצרם של נערים, החשודים כי יחד עם עוד שישה אחרים, אנסו נערה בת 14 בעיר בדרום. לאייטם זה הוצמד באתרים הטיקר "פרסום ראשון".

מאוחר יותר שלשום אף שודרה במהדורה המרכזית של 'חדשות 2' כתבה של סטיינמן, בה הוא גם ראיין את אמא של הקורבן, ואת פרקליטתה של הנערה, עו"ד ורד שלו.

ואולם, יממה לפני כן, ביום ראשון, נחשף ב-ynet על החשד כי הנערים קיימו יחסי מין עם הנערה, צילמו זאת ואף הפיצו את הסרטונים. באותה כתבה של מתן צורי, כתב ynet וידיעות בדרום, צוין כי "5 נערים בני 15 מאשדוד עוכבו היום לחקירה בחשד שקיימו יחסי מין עם נערה בת גילם".

מיד לאחר הפרסום ב-ynet, פנו כתבי אזור לכיש לדובר המשטרה במרחב וזה הפיץ הודעה בקבוצת הוואטסאפ הקבוצתית של מחוז דרום, בה כתב כי "בהמשך לשאלות כתבים, נאשר כי משטרת אשדוד... חוקרת חשד לביצוע עבירות מין בקרב קטינים באשדוד. היום עצרו חוקרי מחלק הנוער 2 קטינים כבני 15 ועיכבו לחקירה קטין נוסף בן גילם בחשד למעורבות במעשים".

כאמור, יממה לאחר מכן פורסמה "החשיפה" ב'חדשות 2' שנכסה לעצמה את החשיפה. ואולם, בעקבות התרעומת שהדבר עורר בקבוצת הוואטסאפ, שחלק מחבריה ביקר את סטיינמן, הוסר הכיתוב "פרסום ראשון" מהאייטם.

ב-ynet סירבו להגיב. מ'חדשות 2' טרם התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טוקבקיסט מקצועי 10/12/2014 18:45
    הגב לתגובה זו
    כנראה עיתונאי מסכן שמקנא בתמיר. לא נורא. אתה תתבגר יום אחד.
  • 2.
    נאוה 10/12/2014 17:32
    הגב לתגובה זו
    אין סיפור אחד שהאיש הביא. רק נשלח עי המערכת לסקר אירועים שברבים
  • 1.
    נו... תמיר (ל"ת)
    נאוה 10/12/2014 16:16
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.