תעצרו בווגאס: מצלמת ה-TV שנחשפה בתערוכת NAB - תשדר חדשות בלייב
השבוע התקיימה בלאס וגאס תערוכת NAB 2014, הגדולה בעולם לציוד ושרותי טלוויזיה. המשתתפים הוותיקים בתערוכה, יצרני ציוד הטלוויזיה כגון סוני, פנסוניק ו-JVC, הציגו את החידושים בתחום שידור, כאשר ישנה חבורה גדלה והולכת של יצרני שירותים וציוד, שמטרגטת לכיוון שידורי וידאו באינטרנט. ניכר כי הנושא החם בתערוכה - כצפוי - היא תקן ה-4K, למעשה שידור HD המשופר פי ארבעה.
יצרני הציוד מציגים מצלמות שונות, ומסכים המציגים תמונות מדהימות שצולמו ב-4K. עם זאת, ברור כי החלפת שידורי הטלוויזיה ל-4K יארך זמן רב, שכן יש לשדרג את מערך ההפצה מהמצלמות דרך ציוד העריכה, ציוד השידור הממיר בבית וכן המסך.
לצד החברות המציעות ציוד טלוויזיה, ישנן יותר ויותר חברות הפונות אל שידורי וידאו דרך ואל האינטרנט. חברות כמו Wowza ו-Teradek, וגם חברות ישראליות כמו Zixi ו-LiveU.
בניסיון לגשר בין 2 העולמות, חברת JVC מציגה בתערוכה חידוש משמעותי: מצלמות המסוגלות לשדר אל ענן, דרך שימוש ברשת הדור הרביעי, שידור חי של וידאו באיכות מצוינת. JVC שיחררה סדרה של מצלמות באיכויות שונות. מצלמות אלו משמשות לקיצור הזמן שבו מובאות חדשות אל הצופה ממקום האירוע בלא לשלוח ציוד פרט למצלמה, מתוך ראייה כוללת כי חלק הולך וגדל של עיבוד התמונה בענן תופס נפח ולכן הזמינה חברת JVC את חברת Connesta הישראלית שלנו להשתתף בתערוכה בביתן שלה.
Connesta מדגימה כיצד ניתן לשלב מספר מצלמות כאלו באירועים כמו משחקי ספורט, כנסים, ואירועים חדשותיים עתירי תוכן, עם מערכת הניתוב והבימוי העננית שלה. פתרון זה הוא גם מהיר יותר לשימוש, זול משמעותית ומאפשר לשלב מעבר לתוכן מהמצלמות את כל הפיצ'רים החברתיים כגון אינסטגרם, סקייפ, וטוויטר, כל זאת לצד גרפיקה, פרסומות, קטעי קישור ועוד.
אדגר שיין, המנהל ההנדסי של JVC, הבין את חשיבות המוצר ומיקם את המערכת במקום מרכזי בביתן. Connesta מציגה בביתן יכולת קבלת וידאו דרך האינטרנט אל השרתים שלה בענן, ולנהל מרחוק את התמונה והקול שיראה הצופה בשידור חי, תוך יכולת הוספה של טקסט גרפיקה ותוכן וידאו מוקלט, כל זאת באמצעות מסך מגע קטן ונייד.
עולם הטלוויזיה מחפש פתרונות ענניים, שמתעדכנים ומתחדשים כל הזמן, שמשלבים את בפונקציות החברתיות ושיוצרים הפקה יותר זולה. התשתיות מתקדמות לכך שהאיכויות באינטרנט בעוד כמה שנים, יעלו על האיכויות הטלוויזיוניות, משום שה-4K יגיע קודם לאינטרנט, ורק אחר כך למסך הקטן והוותיק.
חשוב להבין כי המשמעות של המצלמה שהוצגה בתערוכה, מבטלת את הצורך הקיים היום במקודד נפרד, מה שחייב בעבר הערכות עם ציוד מיוחד ובעלות גבוהה, ולמעשה משחרר את צוותי החדשות/ספורט מהדאגה כיצד להעביר את הצילומים הנעשים ב-LIVE.
בעתיד הלא רחוק, כאשר מחירי המצלמות יוזלו ממחירי ההשקה כפי שהוצגו (עלות של אלפי דולרים למצלמה), המהפכה תושלם, ובעלות סבירה וחד פעמית - ניתן יהיה להעביר תכנים בשידור חי, החל מהופעה בפאב של זמר מתחיל, דרך טקס הענקות מלגות בעירייה, או אירועים "שמתקשים" לעבור את סף הגירוי הנוכחי של "רמת עניין" מצד התקשורת המסורתית, ולהעביר את השידור בלייב לאתר/ בלוג/ דף הפייסבוק, ובכך לפתוח עולם אדיר של אפשרויות שידור חי.
במקביל, בתערוכה נחשפה האפליקציה של גוגל לגוגל גלאס, המאפשרת להעביר ב-LIVE ישירות מהמשקפיים. אפליקציה זו משכה את תשומת ליבם של המבקרים בתערוכה, הנחשבת לגדולה מסוגה בעולם.
אלי דורון הוא יו"ר חברת הסטארט-אפ הישראלית CONNESTA ולשעבר מנכ"ל רד ויז'ן
- 1.קובי ברדה 10/04/2014 17:50הגב לתגובה זוקונסטה זה הדבר הבא בתעשייה,בזה אין בכלל ספק. היכולת להעברי בשידור חי תכנים בעלות מינימלית מייצרת אוקיינוס של עולמות תוכן חדשים. ב ה צ ל ח ה!!!

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.