TV

'השיטה' של מקאן דיגיטל: המשרד מסכם את 2012 בטייק-אוף על 'ארץ חדשה'

השיטה של אילן שילוח? השיטה של אלדד וינברגר? במקאן דיגיטל החליטו לעשות דיבוב מחדש לשיחה ה'דרמטית' של אלדד יניב ורני בלייר - כך זה נשמע
משה בנימין | (4)

"הרי איך אתה חושב שהם הצליחו להרים את כל הקמפיינים האלה השנה?". במילים האלו, מפיו של אלדד יניב בשיחה עם רני בלייר, נפתח סרטון הסיכום של מקאן דיגיטל לשנת 2012.

לא, יניב ובלייר לא הקדישו למקאן סרטון ו'השיטה' של אילן שילוח לא נחשפת פה. במקאן דיגיטל החליטו לקפוץ על הרכבת הטרנדית של סרטוני 'ארץ חדשה' ואימצו את הפורמט כדי לסכם את פעילותם ב-2012. השנה אמנם הייתה קשה, כזו שבענף יעדיפו לאפסן ולא להביט לאחור אבל במקאן מוכיחים שעם מוסיקה טובה, עריכה מוצלחת וחיקוי מצחיק ליניב ובלייר אפשר לסיים עם טעם טוב בפה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אחת שיודעת 09/01/2013 17:29
    הגב לתגובה זו
    אפשר להגיד על מקאן הרבה דברים, אבל דיגיטל הם יודעים לעשות. אחלה רעיון ורשימה מרשימה של פרויקטים. גו מקאן דיגיטל.
  • 3.
    אין בושה 09/01/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    עם שלם, קדימה, ליכוד
  • 2.
    מייגע ונפוח (ל"ת)
    jnnv 09/01/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מפרגנת 08/01/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
    עובדים כמו שצריך
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.