ניתוח קמפיין

אין מצב - יש מצב: השימוש בצביקה הדר בקמפיין של מאוחדת - ענייני ולא מאולץ

יועצת המיתוג עטרה בילר על קמפיין מאוחדת: מעבר לשימוש בהדר, ההחלטה לייצר פלטפורמה שלמה שמתמקדת בניהול אורח חיים בריא מעוררת הערכה
עטרה בילר | (4)

בשורה התחתונה: נושא הספקנות כלפי אורח חיים בריא, אשר מסתבר בסופו של דבר כאפשרי - הוא נושא רלוונטי, ולצידו השימוש בצביקה הדר כמוביל הקמפיין הוא ענייני ולא מאולץ.

לרוב, הסיכון בשימוש בסלב פופולארי בפרסומות הוא גבוה, מאולץ ואפילו עלול להאפיל על המותג עצמו. לפעמים הצירוף בין סלב פופולארי, לאירוע אמיתי בו הוא היה מעורב, לבין מותג שלקח חלק פעיל ומתוקשר באירוע הזה - זה too good to be true.

במקרה של קופת חולים מאוחדת וצביקה הדר זה אמיתי. אירוע הלב שעבר לפני מספר חודשים היה אחד מאירועי הבריאות היותר מתוקשרים במדינה. הדבר קרה מיד אחרי סיום עונת העשור המושקעת של כוכב נולד בשיא החשיפה והאהדה לצביקה הדר. הדר הוא דוגמא לאישיות בימתית המשלבת נוכחות קומית חזקה לצד יכולת לראיין, להקשיב לזולת ולהפגין רגישות. יתר על כן, הוא גם מנהל ביד רמה את הסצנה המאוד מורכבת של תכנית שיש בה שילובי תוכן ריאליטי ותוכן מבוים, מועמדים ירוקים וטאלנטים משופשפים עתירי אגו.

כאשר אדם כזה עובר אירוע בריאותי בקופת חולים מאוחדת, אירוע שנוהל בצורה שצוינה לשבח בכל אמצעי התקשורת המערכתית, זה כמעט נפשע לא למנף את זה לטובתה. או כפי שהטקסט אומר "אילול א אז לה לה לה".

מעבר לנאמר לעיל, מעוררת הערכה ההחלטה של המאוחדת לייצר פלטפורמה שלמה שמתמקדת בניהול אורח חיים בריא, ולא להישען אך ורק על אירוע רפואת החירום שהדר היה מעורב בו.

מהפיכת הבריאות של מאוחדת משתמשת בהדר הן כאייקון של החיים הטובים והן כטסטמוניאל. הדר מפורסם בזיקתו לאוכל, אלכוהול וסיגרים. אותו הדר, בעקבות אירוע הלב, מבצע תפנית חדה אל עבר אורח חיים בריא והמאוחדת רותמת את זה לטובת המותג והמהיפכה.

הנרטיב הוא "אין מצב - יש מצב" - state of mind מאד מוכר. אני חושב שאני לא יכול אז זהו שאני כן יכול. סוג של just do it - רק בבריאות. לפעמים זה כל מה שצריך כדי לבנות על תשתית איתנה שכזו עולם שלם שנוגע בכל אפיקי החיים ומציע מניפת שירותים המשדרת קידמה הן ברמה הקונספטואלית והן ברמת הממשק הטכנולוגי.

המאוחדת משיקה אתר מתקדם/ ערוץ יו טיוב שעיקרו הסברה, הדרכה ויעוץ, והיא עושה זאת אגב הזדהות עמוקה עם הקושי לנטוש את אזור הנוחות של חיים נהנתנים לטובת אורח חיים בריא. ההזדהות הכרחית כדי לעודד את האדם לבצע שינוי דראסטי בחייו וכאשר צביקה הדר בתפקיד עצמו מוביל את ההזדהות הזו, אגב אכילה נירגנת של חסה במקום עוגת קצפת, קשה שלא להשתכנע שכולנו יכולים.

ועוד משהו

למרות שהצבעים של מאוחדת הם כתום כחול, הייתי מבליגה על צביעת הקליפ בצבעי המותג. אפשר לבנות מותג גם בלי לצבוע את תכני הוידאו בכתום כחול, במיוחד לאור העובדה שמזרחי טפחות משתמש הרבה בצבעים הללו עם דביר שגם הוא סלב קרח שלובש כתום או מחזיק חפצים כתומים, ולאור העובדה שכללית יותר מדי קרובה גם היא בצבעוניות. במובן הזה לא מתקיימת פריצת הדרך שיתר המהלך מצטיין בו, וחבל, כי יש פה תחושה של פריצת דרך ברמת האסטרטגיה השיווקית ומלאכת בניית המותג.

מאוחדת - סלט

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עטרה די תפרשי גם משי ודרור.... נימאסת (ל"ת)
    אסטרטגית עאלעק... 06/01/2013 03:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    30/12/2012 21:59
    הגב לתגובה זו
    דוגמא מצויינת לטוקבק רע, לא אמין שמסריח מליקוק עצמי
  • 2.
    עדי 30/12/2012 21:53
    הגב לתגובה זו
    יופי של קמפיין הביאו שם בענבר מרחב
  • 1.
    רוני 30/12/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
    דוגמה מצוינת לשימוש רלוונטי בפרזנטור, חוש הומור , תעוזה של לקוח וביצוע יפהפה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.