הפרסומאי העירום

מילה אחת שווה 1,000 תעלולי פוטושופ: AXE במודעה מבריקה על הנסיך הארי

אסי שביט, שותף בחברון זלצמן שביט, בטור שבועי חדש המציג מודעות כמו שהיו עושים פעם וחבל שלא עושים יותר כאלו היום. "עשר מילים שמנצלות הזדמנות ומספרות סיפור שלם. "המודעה הרעה, הכי טובה שראיתי השנה"
יוסי פינק | (21)

בלי תמונות דביקות מאימג' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.

כשהארי פגש את דומיניק

אחרי פרשת תמונות העירום של הנסיך הארי, אני בטוח שהוא שמע יותר מפעם אחת במהלך השבוע האחרון, את המשפט "על מה חשבת כשעשית את זה...?" אני גם בטוח שהוא לא חשב על קופירייטר לונדוני ציני טיפוסי בשם "דומיניק גולדמן". היהודי הטוב הזה הוא גם קופירייטר מנומס, שכנראה התחנך בפנימייה בריטית ולכן דאג לבקש סליחה מהנסיך הייצוגי על גבי כל הצהובונים הבריטים תחת הכותרת: "מצטערים אם היה לזה קשר אלינו".

לינקס אפקט." ("לינקס " הוא שם המותג הבריטי של דאודורנט "אקס"). כולנו מכירים לפחות קמפיין אחד מבריק של המותג המדהים הזה שיושב בדיוק על אותה תובנה, אבל כאן הסיפור שונה. כאן אין הפקת ענק עם נחיל של דוגמניות, שנראות כאילו ברחו מתצוגת האופנה של ויקטוריה סיקרט'ס, רודפות תוך כדי אחרי חנון שסיים י"ג בהצטיינות, רק בגלל שהוא ריסס את עצמו בדאודורנט של לינקס. כאן, יש רק עשר מילים על רקע שחור עם פק שוט שנראה כאילו צולם באייפון של דומניק. עשר מילים שמנצלות הזדמנות ומספרות סיפור שלם, שנון והכי חשוב רלוונטי למותג במודעה פשוטה. המודעה הרעה, הכי טובה שראיתי השנה.

אז אחרי שהנסיך הקטן חגג כמו אריה במלון בלאס וגאס, אין לי ספק שיגיע תורו של דומניק לחגוג במלון בקאן עם האריה שלו... ותודה לנסיך הארי שהביאני עד הלום.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    אסי, התגעגעתי. (ל"ת)
    יאיר ויס 09/09/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    בום! (ל"ת)
    אליק בליק 06/09/2012 23:01
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    סימי 06/09/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    כתבה קלילה ומעלה חיוכים ומחשבות
  • 16.
    א.א.א 06/09/2012 17:18
    הגב לתגובה זו
    כפרה על אסי!
  • 15.
    קצר, קולע ומצוין (ל"ת)
    טל 06/09/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    דודי גבי ואסי אלופי העולם! (ל"ת)
    אייל, לקוח מרוצה!! 06/09/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חד כמו תער, מצחיק כמו סנוב בריטי... אסי תמשיך (ל"ת)
    ארט ונדליי 06/09/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    שוש 06/09/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    הילד הרע הכי טוב בשכונה!!
  • אלי.ע 06/09/2012 17:48
    הגב לתגובה זו
    טור מבריק!! מחכה לשבוע הבא
  • אסי 06/09/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    ילדה רעה מבית הפקות טוב
  • 11.
    גיתם 06/09/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    לשנינות שלך
  • 10.
    אחלה טור. רוצים עוד! (ל"ת)
    ענבר 06/09/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    איזה מלך!! (ל"ת)
    טלי 06/09/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    06/09/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    נמאס מכל הברברת הרגילה של הענף
  • 7.
    מדהים כמה חכם פשוט וקולע, פשוט מבריק!! (ל"ת)
    א.ש 06/09/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גדול/מבריק/מצחיק/כל התשובות נכונות (ל"ת)
    רועי 06/09/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קופיפי 06/09/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    מחכה לעוד תורים של השביט.
  • 4.
    א.ש. 06/09/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    מודעה מעולה. ניתוח מדוייק.
  • 3.
    עדי 06/09/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
    צריך עוד אנשים בתעשייה הזו שיודעים למצוא ולחדד את הפשוט.
  • 2.
    b.k 06/09/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
    בגדי הנסיך החדשים. לפעמים המילים מדברות בעד עצמן פרסומת טובה. אהבתי :)
  • 1.
    עמי 06/09/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    המודעה. גם הניתוח
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.