מילה אחת שווה 1,000 תעלולי פוטושופ: AXE במודעה מבריקה על הנסיך הארי
בלי תמונות דביקות מאימג' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.
כשהארי פגש את דומיניק
אחרי פרשת תמונות העירום של הנסיך הארי, אני בטוח שהוא שמע יותר מפעם אחת במהלך השבוע האחרון, את המשפט "על מה חשבת כשעשית את זה...?" אני גם בטוח שהוא לא חשב על קופירייטר לונדוני ציני טיפוסי בשם "דומיניק גולדמן". היהודי הטוב הזה הוא גם קופירייטר מנומס, שכנראה התחנך בפנימייה בריטית ולכן דאג לבקש סליחה מהנסיך הייצוגי על גבי כל הצהובונים הבריטים תחת הכותרת: "מצטערים אם היה לזה קשר אלינו".
לינקס אפקט." ("לינקס " הוא שם המותג הבריטי של דאודורנט "אקס"). כולנו מכירים לפחות קמפיין אחד מבריק של המותג המדהים הזה שיושב בדיוק על אותה תובנה, אבל כאן הסיפור שונה. כאן אין הפקת ענק עם נחיל של דוגמניות, שנראות כאילו ברחו מתצוגת האופנה של ויקטוריה סיקרט'ס, רודפות תוך כדי אחרי חנון שסיים י"ג בהצטיינות, רק בגלל שהוא ריסס את עצמו בדאודורנט של לינקס. כאן, יש רק עשר מילים על רקע שחור עם פק שוט שנראה כאילו צולם באייפון של דומניק. עשר מילים שמנצלות הזדמנות ומספרות סיפור שלם, שנון והכי חשוב רלוונטי למותג במודעה פשוטה. המודעה הרעה, הכי טובה שראיתי השנה.
אז אחרי שהנסיך הקטן חגג כמו אריה במלון בלאס וגאס, אין לי ספק שיגיע תורו של דומניק לחגוג במלון בקאן עם האריה שלו... ותודה לנסיך הארי שהביאני עד הלום.
- 19.אסי, התגעגעתי. (ל"ת)יאיר ויס 09/09/2012 10:22הגב לתגובה זו
- 18.בום! (ל"ת)אליק בליק 06/09/2012 23:01הגב לתגובה זו
- 17.סימי 06/09/2012 18:18הגב לתגובה זוכתבה קלילה ומעלה חיוכים ומחשבות
- 16.א.א.א 06/09/2012 17:18הגב לתגובה זוכפרה על אסי!
- 15.קצר, קולע ומצוין (ל"ת)טל 06/09/2012 16:14הגב לתגובה זו
- 14.דודי גבי ואסי אלופי העולם! (ל"ת)אייל, לקוח מרוצה!! 06/09/2012 15:20הגב לתגובה זו
- 13.חד כמו תער, מצחיק כמו סנוב בריטי... אסי תמשיך (ל"ת)ארט ונדליי 06/09/2012 14:59הגב לתגובה זו
- 12.שוש 06/09/2012 13:52הגב לתגובה זוהילד הרע הכי טוב בשכונה!!
- אלי.ע 06/09/2012 17:48הגב לתגובה זוטור מבריק!! מחכה לשבוע הבא
- אסי 06/09/2012 15:00הגב לתגובה זוילדה רעה מבית הפקות טוב
- 11.גיתם 06/09/2012 13:41הגב לתגובה זולשנינות שלך
- 10.אחלה טור. רוצים עוד! (ל"ת)ענבר 06/09/2012 13:38הגב לתגובה זו
- 9.איזה מלך!! (ל"ת)טלי 06/09/2012 13:14הגב לתגובה זו
- 8.06/09/2012 12:43הגב לתגובה זונמאס מכל הברברת הרגילה של הענף
- 7.מדהים כמה חכם פשוט וקולע, פשוט מבריק!! (ל"ת)א.ש 06/09/2012 12:38הגב לתגובה זו
- 6.גדול/מבריק/מצחיק/כל התשובות נכונות (ל"ת)רועי 06/09/2012 12:24הגב לתגובה זו
- 5.קופיפי 06/09/2012 12:22הגב לתגובה זומחכה לעוד תורים של השביט.
- 4.א.ש. 06/09/2012 12:21הגב לתגובה זומודעה מעולה. ניתוח מדוייק.
- 3.עדי 06/09/2012 12:18הגב לתגובה זוצריך עוד אנשים בתעשייה הזו שיודעים למצוא ולחדד את הפשוט.
- 2.b.k 06/09/2012 12:15הגב לתגובה זובגדי הנסיך החדשים. לפעמים המילים מדברות בעד עצמן פרסומת טובה. אהבתי :)
- 1.עמי 06/09/2012 12:07הגב לתגובה זוהמודעה. גם הניתוח

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.