מילה אחת שווה 1,000 תעלולי פוטושופ: AXE במודעה מבריקה על הנסיך הארי
בלי תמונות דביקות מאימג' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.
כשהארי פגש את דומיניק
אחרי פרשת תמונות העירום של הנסיך הארי, אני בטוח שהוא שמע יותר מפעם אחת במהלך השבוע האחרון, את המשפט "על מה חשבת כשעשית את זה...?" אני גם בטוח שהוא לא חשב על קופירייטר לונדוני ציני טיפוסי בשם "דומיניק גולדמן". היהודי הטוב הזה הוא גם קופירייטר מנומס, שכנראה התחנך בפנימייה בריטית ולכן דאג לבקש סליחה מהנסיך הייצוגי על גבי כל הצהובונים הבריטים תחת הכותרת: "מצטערים אם היה לזה קשר אלינו".
לינקס אפקט." ("לינקס " הוא שם המותג הבריטי של דאודורנט "אקס"). כולנו מכירים לפחות קמפיין אחד מבריק של המותג המדהים הזה שיושב בדיוק על אותה תובנה, אבל כאן הסיפור שונה. כאן אין הפקת ענק עם נחיל של דוגמניות, שנראות כאילו ברחו מתצוגת האופנה של ויקטוריה סיקרט'ס, רודפות תוך כדי אחרי חנון שסיים י"ג בהצטיינות, רק בגלל שהוא ריסס את עצמו בדאודורנט של לינקס. כאן, יש רק עשר מילים על רקע שחור עם פק שוט שנראה כאילו צולם באייפון של דומניק. עשר מילים שמנצלות הזדמנות ומספרות סיפור שלם, שנון והכי חשוב רלוונטי למותג במודעה פשוטה. המודעה הרעה, הכי טובה שראיתי השנה.
אז אחרי שהנסיך הקטן חגג כמו אריה במלון בלאס וגאס, אין לי ספק שיגיע תורו של דומניק לחגוג במלון בקאן עם האריה שלו... ותודה לנסיך הארי שהביאני עד הלום.
- 19.אסי, התגעגעתי. (ל"ת)יאיר ויס 09/09/2012 10:22הגב לתגובה זו
- 18.בום! (ל"ת)אליק בליק 06/09/2012 23:01הגב לתגובה זו
- 17.סימי 06/09/2012 18:18הגב לתגובה זוכתבה קלילה ומעלה חיוכים ומחשבות
- 16.א.א.א 06/09/2012 17:18הגב לתגובה זוכפרה על אסי!
- 15.קצר, קולע ומצוין (ל"ת)טל 06/09/2012 16:14הגב לתגובה זו
- 14.דודי גבי ואסי אלופי העולם! (ל"ת)אייל, לקוח מרוצה!! 06/09/2012 15:20הגב לתגובה זו
- 13.חד כמו תער, מצחיק כמו סנוב בריטי... אסי תמשיך (ל"ת)ארט ונדליי 06/09/2012 14:59הגב לתגובה זו
- 12.שוש 06/09/2012 13:52הגב לתגובה זוהילד הרע הכי טוב בשכונה!!
- אלי.ע 06/09/2012 17:48הגב לתגובה זוטור מבריק!! מחכה לשבוע הבא
- אסי 06/09/2012 15:00הגב לתגובה זוילדה רעה מבית הפקות טוב
- 11.גיתם 06/09/2012 13:41הגב לתגובה זולשנינות שלך
- 10.אחלה טור. רוצים עוד! (ל"ת)ענבר 06/09/2012 13:38הגב לתגובה זו
- 9.איזה מלך!! (ל"ת)טלי 06/09/2012 13:14הגב לתגובה זו
- 8.06/09/2012 12:43הגב לתגובה זונמאס מכל הברברת הרגילה של הענף
- 7.מדהים כמה חכם פשוט וקולע, פשוט מבריק!! (ל"ת)א.ש 06/09/2012 12:38הגב לתגובה זו
- 6.גדול/מבריק/מצחיק/כל התשובות נכונות (ל"ת)רועי 06/09/2012 12:24הגב לתגובה זו
- 5.קופיפי 06/09/2012 12:22הגב לתגובה זומחכה לעוד תורים של השביט.
- 4.א.ש. 06/09/2012 12:21הגב לתגובה זומודעה מעולה. ניתוח מדוייק.
- 3.עדי 06/09/2012 12:18הגב לתגובה זוצריך עוד אנשים בתעשייה הזו שיודעים למצוא ולחדד את הפשוט.
- 2.b.k 06/09/2012 12:15הגב לתגובה זובגדי הנסיך החדשים. לפעמים המילים מדברות בעד עצמן פרסומת טובה. אהבתי :)
- 1.עמי 06/09/2012 12:07הגב לתגובה זוהמודעה. גם הניתוח
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
