הפרסומאי העירום

מילה אחת שווה 1,000 תעלולי פוטושופ: AXE במודעה מבריקה על הנסיך הארי

אסי שביט, שותף בחברון זלצמן שביט, בטור שבועי חדש המציג מודעות כמו שהיו עושים פעם וחבל שלא עושים יותר כאלו היום. "עשר מילים שמנצלות הזדמנות ומספרות סיפור שלם. "המודעה הרעה, הכי טובה שראיתי השנה"
יוסי פינק | (21)

בלי תמונות דביקות מאימג' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.

כשהארי פגש את דומיניק

אחרי פרשת תמונות העירום של הנסיך הארי, אני בטוח שהוא שמע יותר מפעם אחת במהלך השבוע האחרון, את המשפט "על מה חשבת כשעשית את זה...?" אני גם בטוח שהוא לא חשב על קופירייטר לונדוני ציני טיפוסי בשם "דומיניק גולדמן". היהודי הטוב הזה הוא גם קופירייטר מנומס, שכנראה התחנך בפנימייה בריטית ולכן דאג לבקש סליחה מהנסיך הייצוגי על גבי כל הצהובונים הבריטים תחת הכותרת: "מצטערים אם היה לזה קשר אלינו".

לינקס אפקט." ("לינקס " הוא שם המותג הבריטי של דאודורנט "אקס"). כולנו מכירים לפחות קמפיין אחד מבריק של המותג המדהים הזה שיושב בדיוק על אותה תובנה, אבל כאן הסיפור שונה. כאן אין הפקת ענק עם נחיל של דוגמניות, שנראות כאילו ברחו מתצוגת האופנה של ויקטוריה סיקרט'ס, רודפות תוך כדי אחרי חנון שסיים י"ג בהצטיינות, רק בגלל שהוא ריסס את עצמו בדאודורנט של לינקס. כאן, יש רק עשר מילים על רקע שחור עם פק שוט שנראה כאילו צולם באייפון של דומניק. עשר מילים שמנצלות הזדמנות ומספרות סיפור שלם, שנון והכי חשוב רלוונטי למותג במודעה פשוטה. המודעה הרעה, הכי טובה שראיתי השנה.

אז אחרי שהנסיך הקטן חגג כמו אריה במלון בלאס וגאס, אין לי ספק שיגיע תורו של דומניק לחגוג במלון בקאן עם האריה שלו... ותודה לנסיך הארי שהביאני עד הלום.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    אסי, התגעגעתי. (ל"ת)
    יאיר ויס 09/09/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    בום! (ל"ת)
    אליק בליק 06/09/2012 23:01
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    סימי 06/09/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    כתבה קלילה ומעלה חיוכים ומחשבות
  • 16.
    א.א.א 06/09/2012 17:18
    הגב לתגובה זו
    כפרה על אסי!
  • 15.
    קצר, קולע ומצוין (ל"ת)
    טל 06/09/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    דודי גבי ואסי אלופי העולם! (ל"ת)
    אייל, לקוח מרוצה!! 06/09/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חד כמו תער, מצחיק כמו סנוב בריטי... אסי תמשיך (ל"ת)
    ארט ונדליי 06/09/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    שוש 06/09/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    הילד הרע הכי טוב בשכונה!!
  • אלי.ע 06/09/2012 17:48
    הגב לתגובה זו
    טור מבריק!! מחכה לשבוע הבא
  • אסי 06/09/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    ילדה רעה מבית הפקות טוב
  • 11.
    גיתם 06/09/2012 13:41
    הגב לתגובה זו
    לשנינות שלך
  • 10.
    אחלה טור. רוצים עוד! (ל"ת)
    ענבר 06/09/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    איזה מלך!! (ל"ת)
    טלי 06/09/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    06/09/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    נמאס מכל הברברת הרגילה של הענף
  • 7.
    מדהים כמה חכם פשוט וקולע, פשוט מבריק!! (ל"ת)
    א.ש 06/09/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גדול/מבריק/מצחיק/כל התשובות נכונות (ל"ת)
    רועי 06/09/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קופיפי 06/09/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    מחכה לעוד תורים של השביט.
  • 4.
    א.ש. 06/09/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    מודעה מעולה. ניתוח מדוייק.
  • 3.
    עדי 06/09/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
    צריך עוד אנשים בתעשייה הזו שיודעים למצוא ולחדד את הפשוט.
  • 2.
    b.k 06/09/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
    בגדי הנסיך החדשים. לפעמים המילים מדברות בעד עצמן פרסומת טובה. אהבתי :)
  • 1.
    עמי 06/09/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    המודעה. גם הניתוח
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.