ויצו חיפה
צילום: מתוך אתר הבית של ויצו חיפה

תקציב הפרסום של 'המרכז האקדמי ויצו' למכרז סגור: 5 משרדים מתמודדים

התקציב, מהקטנים בשוק האקדמיה עומד על פחות ממיליון שקלים. בשנה החולפת טופל התקציב על ידי B-WAY החיפאי ולסירוגין באופן עצמאי
משה בנימין | (8)

תקציב הפרסום של המרכז האקדמי ויצו בחיפה יצא למכרז. בימים אלו מתמודדים 5 משרדים על התקציב, שנאמד בפחות ממיליון שקלים. בשנה החולפת טופל תקציב הפרסום, שרובו הוקדש לתחום הדיגיטל (מנועי חיפוש, מדיה חברתית ועוד) על ידי משרד הפרסום החיפאי B-WAY.

תקציב הפרסום מתמקד, כמו גם תקציבים של גופי אקדמיה אחרים סביב אירועי 'היום הפתוח'. קרן בן דוד, מנהלת השיווק במרכז האקדמי אמרה לאייס: "אנחנו בוחרים בד"כ במשרדי 'בוטיק', בינוני וקטנים יותר. זה מאפיין אותנו כמוסד שמתתמחה בתחומי העיצוב". הקמפיין האחרון של ויצו קידם את הקונספט של "אנשים עם ויצוץ בעיניים".

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

כאמור, המכרז על תקציב הפרסום מתקיים כ'מכרז סגור' - בהתאם לזאת לא פרסמה המכרז קול קורא למשרדי פרסום להשתתף בו, אלא פנתה למשרדים באופן עצמאי. בענף הפרסום נשמעו קולות שטענו כי המקרה של ויצו מזכיר את זה של מכללת אפקה בו התמודדו משרדי פרסום רבים שלא בהתאם לסדר הגודל של התקציב. יוזכר כי במקרה של אפקה היה זה מכרז פתוח, בו התמודדו 23 משרדים (כשחמישה בלבד יועדו לשלב המצגות) שטענו כי לא ידעו שמודבר בכמות כזו של משתתפים.

בן דוד, מנהלת השיווק של ויצו אמרה לאייס כי "יש משקל רב לאיתור נותן השירות הכי טוב, כך לפעמים השופינג חייב להיות רחב כדי שתוכל להתביית על אותם חמישה שיכולים לענות על הצורך כפי שאנחנו מציגים אותו. מתנהל ביננו לבין המשרדים שיח משותף בין מקבלי ההחלטות ואנו בודקים באופן הדדי אם זה מתאים ונכון". עוד מסבירים בויצו כי, "בסה"כ התכוונו לפעול ל-5 משרדים במכרז סגור. נשארנו באותה מסגרת של 5 משרדים ופעלנו באופן הגון. המכרז נסגר מבחינתנו ברגע שהשלמנו את מכסת חמשת המשרדים המתמודדים".

גבי זלצמן, שותף בחברון זלצמן שביט, אחד המשרדים אליהם פנה ויצו אמר לאייס: "ויצו חיפה הוא מוסד מקצועי ומצוין, אך במכרז הפרסום שלו הראה שיש לו עוד הרבה מה ללמוד באיך לנהל את תקציב הפרסום שלו".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פומה 05/09/2012 12:08
    הגב לתגובה זו
    חברים יקרים, חיפאים או תל אביביים. פרסום הוא לא גאוגרפי בטח לא בעידן בו אנו חיים היום. מי קבע שמשרד שממוקם בחיפה חייב בהכרח לנהל תקציבים חיפאיים??! טעות של מקובעים! ואם אתה מקובע ממש לא משנה אם אתה בחיפה או תל אביב....תחליף מקצוע.
  • 7.
    עוד תל אביבי 02/09/2012 22:03
    הגב לתגובה זו
    1. כן 2.גם אתה לא מצליח 3.אפס תקציב? אפס מותג! 4. אפס תקציב? מה הלכת וביקשת מאנשים לבוא ליום פתוח מהרחוב? 5. כולנו. 6. אין דבר כזה. יש אחד אבל הוא חברת מדיה ותו לא! 7. עבר זה עבר.
  • 6.
    ל.ג 02/09/2012 11:18
    הגב לתגובה זו
    1. האם אתם הייתם מצליחים לנהל עסק מצליח ומרוויח בחיפה? 2. האם הייתם מצליחים לגייס לקוחות מהמרכז אם הייתם יושבים בחיפה? (יכולת נטו) 3. מי מכם הרים או ניהל מותג עם אפס תקציב. 4. מי מכם יודע להביא מכירות או מתעניינים ליום פתוח עם אפס תקציב. 5. מי מכם חשב להביא למשרד תקציבי מוסדות השכלה או נדל"ן שהיו נחלת המשרדים החיפאים בעבר. 6. יש משרדים חיפאים שמרוויחים וקונים מדיה יותר ממשרדים תל אביבים. 7. כמה מהעובדים במשרד שלכם יש עבר חיפאי או קרייתי – גאווה. חיפאים הם פועלים שחורים, שמביאים תוצאות ללקוחות ובלי פוזות. הכותב: חיפאי לשעבר שמכיר את המשרדים החיפאים ואת צביה דורון המדהימה מ- B-way
  • 5.
    האמת היא 01/09/2012 22:57
    הגב לתגובה זו
    פעם, עד לפני עשר שנים, כשמתוקה שוורץ עמד בראש המחלקה לעיצוב גרפי וסביבו צוות מרצים מעולה, בוגרי ויצו שלטו בתחום הארט בכל משרדי הפרסום המובילים והיו מבוקשים עוד לפני סיום השנה הרביעית. היום, מאז שמתוקה עזב, ויצו הפך לעוד מקום שלומדים בו (לא ברור מה בדיוק...)
  • 4.
    האמת הכואבת 01/09/2012 22:42
    הגב לתגובה זו
    לא קיים בחיפה ובאיזור ארגון כלשהו שניתן להגדיר אותו כמשרד פרסום. מה שיש בחיפה זה סוחרי מדיה הקוראים לעצמם ״פרסומאים״ כשהמרחק בינם לפרסום הוא כמו המרחק מחיפה לתל אביב. ועצה קטנה לויצ״ו ״ויצוץ בעיניים״ זה פרסום ברמה שהיתה לפני שלושים שנה- אין מה להתגאות בו. חפשו משרד אמיתי ולא מתחת לפנס.
  • 3.
    האם יש פרסום בחיפה ? 31/08/2012 18:39
    הגב לתגובה זו
    עוד דוגמא ללקוח שלא מבין כלום בפרסום ועצוב שזה אחד הגורמים שמכשיר עובדים לענף הפרסום ... עדיף שיתמקד בחברת מדיה שתרכוש עבורו מדיה בזול וייצר את הפרסום בעצמו ...
  • 2.
    תוהה בקול רם 31/08/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    משום מה האוויר בחיפה משפיע לרעה על החשיבה, גם ויצו מתנהגים כמוכי ירח ועל פי שיטות ישנות שנכדחו יחד עם הדינוזאורים. ואגם אוניברסיטת חיפה שעובדת עם משרד שאינו ראוי להקרא פרסומאים... האם זה הזיהום אוויר מבזן?
  • 1.
    ארז 30/08/2012 21:40
    הגב לתגובה זו
    להזמין יותר מ-3 משרדים למכרז על חשבון המשרדים זה באמת ניצול וחוסר רצינות. הגיע זמן לעשות משהו, אבל איגוד המפרסמים הוא נטול שיניים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.