ויצו חיפה
צילום: מתוך אתר הבית של ויצו חיפה

תקציב הפרסום של 'המרכז האקדמי ויצו' למכרז סגור: 5 משרדים מתמודדים

התקציב, מהקטנים בשוק האקדמיה עומד על פחות ממיליון שקלים. בשנה החולפת טופל התקציב על ידי B-WAY החיפאי ולסירוגין באופן עצמאי
משה בנימין | (8)

תקציב הפרסום של המרכז האקדמי ויצו בחיפה יצא למכרז. בימים אלו מתמודדים 5 משרדים על התקציב, שנאמד בפחות ממיליון שקלים. בשנה החולפת טופל תקציב הפרסום, שרובו הוקדש לתחום הדיגיטל (מנועי חיפוש, מדיה חברתית ועוד) על ידי משרד הפרסום החיפאי B-WAY.

תקציב הפרסום מתמקד, כמו גם תקציבים של גופי אקדמיה אחרים סביב אירועי 'היום הפתוח'. קרן בן דוד, מנהלת השיווק במרכז האקדמי אמרה לאייס: "אנחנו בוחרים בד"כ במשרדי 'בוטיק', בינוני וקטנים יותר. זה מאפיין אותנו כמוסד שמתתמחה בתחומי העיצוב". הקמפיין האחרון של ויצו קידם את הקונספט של "אנשים עם ויצוץ בעיניים".

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

כאמור, המכרז על תקציב הפרסום מתקיים כ'מכרז סגור' - בהתאם לזאת לא פרסמה המכרז קול קורא למשרדי פרסום להשתתף בו, אלא פנתה למשרדים באופן עצמאי. בענף הפרסום נשמעו קולות שטענו כי המקרה של ויצו מזכיר את זה של מכללת אפקה בו התמודדו משרדי פרסום רבים שלא בהתאם לסדר הגודל של התקציב. יוזכר כי במקרה של אפקה היה זה מכרז פתוח, בו התמודדו 23 משרדים (כשחמישה בלבד יועדו לשלב המצגות) שטענו כי לא ידעו שמודבר בכמות כזו של משתתפים.

בן דוד, מנהלת השיווק של ויצו אמרה לאייס כי "יש משקל רב לאיתור נותן השירות הכי טוב, כך לפעמים השופינג חייב להיות רחב כדי שתוכל להתביית על אותם חמישה שיכולים לענות על הצורך כפי שאנחנו מציגים אותו. מתנהל ביננו לבין המשרדים שיח משותף בין מקבלי ההחלטות ואנו בודקים באופן הדדי אם זה מתאים ונכון". עוד מסבירים בויצו כי, "בסה"כ התכוונו לפעול ל-5 משרדים במכרז סגור. נשארנו באותה מסגרת של 5 משרדים ופעלנו באופן הגון. המכרז נסגר מבחינתנו ברגע שהשלמנו את מכסת חמשת המשרדים המתמודדים".

גבי זלצמן, שותף בחברון זלצמן שביט, אחד המשרדים אליהם פנה ויצו אמר לאייס: "ויצו חיפה הוא מוסד מקצועי ומצוין, אך במכרז הפרסום שלו הראה שיש לו עוד הרבה מה ללמוד באיך לנהל את תקציב הפרסום שלו".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פומה 05/09/2012 12:08
    הגב לתגובה זו
    חברים יקרים, חיפאים או תל אביביים. פרסום הוא לא גאוגרפי בטח לא בעידן בו אנו חיים היום. מי קבע שמשרד שממוקם בחיפה חייב בהכרח לנהל תקציבים חיפאיים??! טעות של מקובעים! ואם אתה מקובע ממש לא משנה אם אתה בחיפה או תל אביב....תחליף מקצוע.
  • 7.
    עוד תל אביבי 02/09/2012 22:03
    הגב לתגובה זו
    1. כן 2.גם אתה לא מצליח 3.אפס תקציב? אפס מותג! 4. אפס תקציב? מה הלכת וביקשת מאנשים לבוא ליום פתוח מהרחוב? 5. כולנו. 6. אין דבר כזה. יש אחד אבל הוא חברת מדיה ותו לא! 7. עבר זה עבר.
  • 6.
    ל.ג 02/09/2012 11:18
    הגב לתגובה זו
    1. האם אתם הייתם מצליחים לנהל עסק מצליח ומרוויח בחיפה? 2. האם הייתם מצליחים לגייס לקוחות מהמרכז אם הייתם יושבים בחיפה? (יכולת נטו) 3. מי מכם הרים או ניהל מותג עם אפס תקציב. 4. מי מכם יודע להביא מכירות או מתעניינים ליום פתוח עם אפס תקציב. 5. מי מכם חשב להביא למשרד תקציבי מוסדות השכלה או נדל"ן שהיו נחלת המשרדים החיפאים בעבר. 6. יש משרדים חיפאים שמרוויחים וקונים מדיה יותר ממשרדים תל אביבים. 7. כמה מהעובדים במשרד שלכם יש עבר חיפאי או קרייתי – גאווה. חיפאים הם פועלים שחורים, שמביאים תוצאות ללקוחות ובלי פוזות. הכותב: חיפאי לשעבר שמכיר את המשרדים החיפאים ואת צביה דורון המדהימה מ- B-way
  • 5.
    האמת היא 01/09/2012 22:57
    הגב לתגובה זו
    פעם, עד לפני עשר שנים, כשמתוקה שוורץ עמד בראש המחלקה לעיצוב גרפי וסביבו צוות מרצים מעולה, בוגרי ויצו שלטו בתחום הארט בכל משרדי הפרסום המובילים והיו מבוקשים עוד לפני סיום השנה הרביעית. היום, מאז שמתוקה עזב, ויצו הפך לעוד מקום שלומדים בו (לא ברור מה בדיוק...)
  • 4.
    האמת הכואבת 01/09/2012 22:42
    הגב לתגובה זו
    לא קיים בחיפה ובאיזור ארגון כלשהו שניתן להגדיר אותו כמשרד פרסום. מה שיש בחיפה זה סוחרי מדיה הקוראים לעצמם ״פרסומאים״ כשהמרחק בינם לפרסום הוא כמו המרחק מחיפה לתל אביב. ועצה קטנה לויצ״ו ״ויצוץ בעיניים״ זה פרסום ברמה שהיתה לפני שלושים שנה- אין מה להתגאות בו. חפשו משרד אמיתי ולא מתחת לפנס.
  • 3.
    האם יש פרסום בחיפה ? 31/08/2012 18:39
    הגב לתגובה זו
    עוד דוגמא ללקוח שלא מבין כלום בפרסום ועצוב שזה אחד הגורמים שמכשיר עובדים לענף הפרסום ... עדיף שיתמקד בחברת מדיה שתרכוש עבורו מדיה בזול וייצר את הפרסום בעצמו ...
  • 2.
    תוהה בקול רם 31/08/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    משום מה האוויר בחיפה משפיע לרעה על החשיבה, גם ויצו מתנהגים כמוכי ירח ועל פי שיטות ישנות שנכדחו יחד עם הדינוזאורים. ואגם אוניברסיטת חיפה שעובדת עם משרד שאינו ראוי להקרא פרסומאים... האם זה הזיהום אוויר מבזן?
  • 1.
    ארז 30/08/2012 21:40
    הגב לתגובה זו
    להזמין יותר מ-3 משרדים למכרז על חשבון המשרדים זה באמת ניצול וחוסר רצינות. הגיע זמן לעשות משהו, אבל איגוד המפרסמים הוא נטול שיניים.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.