תקציב הפרסום של 'המרכז האקדמי ויצו' למכרז סגור: 5 משרדים מתמודדים
תקציב הפרסום של המרכז האקדמי ויצו בחיפה יצא למכרז. בימים אלו מתמודדים 5 משרדים על התקציב, שנאמד בפחות ממיליון שקלים. בשנה החולפת טופל תקציב הפרסום, שרובו הוקדש לתחום הדיגיטל (מנועי חיפוש, מדיה חברתית ועוד) על ידי משרד הפרסום החיפאי B-WAY.
תקציב הפרסום מתמקד, כמו גם תקציבים של גופי אקדמיה אחרים סביב אירועי 'היום הפתוח'. קרן בן דוד, מנהלת השיווק במרכז האקדמי אמרה לאייס: "אנחנו בוחרים בד"כ במשרדי 'בוטיק', בינוני וקטנים יותר. זה מאפיין אותנו כמוסד שמתתמחה בתחומי העיצוב". הקמפיין האחרון של ויצו קידם את הקונספט של "אנשים עם ויצוץ בעיניים".
כאמור, המכרז על תקציב הפרסום מתקיים כ'מכרז סגור' - בהתאם לזאת לא פרסמה המכרז קול קורא למשרדי פרסום להשתתף בו, אלא פנתה למשרדים באופן עצמאי. בענף הפרסום נשמעו קולות שטענו כי המקרה של ויצו מזכיר את זה של מכללת אפקה בו התמודדו משרדי פרסום רבים שלא בהתאם לסדר הגודל של התקציב. יוזכר כי במקרה של אפקה היה זה מכרז פתוח, בו התמודדו 23 משרדים (כשחמישה בלבד יועדו לשלב המצגות) שטענו כי לא ידעו שמודבר בכמות כזו של משתתפים.
בן דוד, מנהלת השיווק של ויצו אמרה לאייס כי "יש משקל רב לאיתור נותן השירות הכי טוב, כך לפעמים השופינג חייב להיות רחב כדי שתוכל להתביית על אותם חמישה שיכולים לענות על הצורך כפי שאנחנו מציגים אותו. מתנהל ביננו לבין המשרדים שיח משותף בין מקבלי ההחלטות ואנו בודקים באופן הדדי אם זה מתאים ונכון". עוד מסבירים בויצו כי, "בסה"כ התכוונו לפעול ל-5 משרדים במכרז סגור. נשארנו באותה מסגרת של 5 משרדים ופעלנו באופן הגון. המכרז נסגר מבחינתנו ברגע שהשלמנו את מכסת חמשת המשרדים המתמודדים".
גבי זלצמן, שותף בחברון זלצמן שביט, אחד המשרדים אליהם פנה ויצו אמר לאייס: "ויצו חיפה הוא מוסד מקצועי ומצוין, אך במכרז הפרסום שלו הראה שיש לו עוד הרבה מה ללמוד באיך לנהל את תקציב הפרסום שלו".
- 8.פומה 05/09/2012 12:08הגב לתגובה זוחברים יקרים, חיפאים או תל אביביים. פרסום הוא לא גאוגרפי בטח לא בעידן בו אנו חיים היום. מי קבע שמשרד שממוקם בחיפה חייב בהכרח לנהל תקציבים חיפאיים??! טעות של מקובעים! ואם אתה מקובע ממש לא משנה אם אתה בחיפה או תל אביב....תחליף מקצוע.
- 7.עוד תל אביבי 02/09/2012 22:03הגב לתגובה זו1. כן 2.גם אתה לא מצליח 3.אפס תקציב? אפס מותג! 4. אפס תקציב? מה הלכת וביקשת מאנשים לבוא ליום פתוח מהרחוב? 5. כולנו. 6. אין דבר כזה. יש אחד אבל הוא חברת מדיה ותו לא! 7. עבר זה עבר.
- 6.ל.ג 02/09/2012 11:18הגב לתגובה זו1. האם אתם הייתם מצליחים לנהל עסק מצליח ומרוויח בחיפה? 2. האם הייתם מצליחים לגייס לקוחות מהמרכז אם הייתם יושבים בחיפה? (יכולת נטו) 3. מי מכם הרים או ניהל מותג עם אפס תקציב. 4. מי מכם יודע להביא מכירות או מתעניינים ליום פתוח עם אפס תקציב. 5. מי מכם חשב להביא למשרד תקציבי מוסדות השכלה או נדל"ן שהיו נחלת המשרדים החיפאים בעבר. 6. יש משרדים חיפאים שמרוויחים וקונים מדיה יותר ממשרדים תל אביבים. 7. כמה מהעובדים במשרד שלכם יש עבר חיפאי או קרייתי – גאווה. חיפאים הם פועלים שחורים, שמביאים תוצאות ללקוחות ובלי פוזות. הכותב: חיפאי לשעבר שמכיר את המשרדים החיפאים ואת צביה דורון המדהימה מ- B-way
- 5.האמת היא 01/09/2012 22:57הגב לתגובה זופעם, עד לפני עשר שנים, כשמתוקה שוורץ עמד בראש המחלקה לעיצוב גרפי וסביבו צוות מרצים מעולה, בוגרי ויצו שלטו בתחום הארט בכל משרדי הפרסום המובילים והיו מבוקשים עוד לפני סיום השנה הרביעית. היום, מאז שמתוקה עזב, ויצו הפך לעוד מקום שלומדים בו (לא ברור מה בדיוק...)
- 4.האמת הכואבת 01/09/2012 22:42הגב לתגובה זולא קיים בחיפה ובאיזור ארגון כלשהו שניתן להגדיר אותו כמשרד פרסום. מה שיש בחיפה זה סוחרי מדיה הקוראים לעצמם ״פרסומאים״ כשהמרחק בינם לפרסום הוא כמו המרחק מחיפה לתל אביב. ועצה קטנה לויצ״ו ״ויצוץ בעיניים״ זה פרסום ברמה שהיתה לפני שלושים שנה- אין מה להתגאות בו. חפשו משרד אמיתי ולא מתחת לפנס.
- 3.האם יש פרסום בחיפה ? 31/08/2012 18:39הגב לתגובה זועוד דוגמא ללקוח שלא מבין כלום בפרסום ועצוב שזה אחד הגורמים שמכשיר עובדים לענף הפרסום ... עדיף שיתמקד בחברת מדיה שתרכוש עבורו מדיה בזול וייצר את הפרסום בעצמו ...
- 2.תוהה בקול רם 31/08/2012 12:09הגב לתגובה זומשום מה האוויר בחיפה משפיע לרעה על החשיבה, גם ויצו מתנהגים כמוכי ירח ועל פי שיטות ישנות שנכדחו יחד עם הדינוזאורים. ואגם אוניברסיטת חיפה שעובדת עם משרד שאינו ראוי להקרא פרסומאים... האם זה הזיהום אוויר מבזן?
- 1.ארז 30/08/2012 21:40הגב לתגובה זולהזמין יותר מ-3 משרדים למכרז על חשבון המשרדים זה באמת ניצול וחוסר רצינות. הגיע זמן לעשות משהו, אבל איגוד המפרסמים הוא נטול שיניים.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
