טכנולוגיה
צילום: Luca Bravo on Unsplash

BeyondMinds הישראלית נסגרת

BeyondMinds נסגרת ומפטרת את כל עובדיה. החברה שהוקמה ב-2018 על ידי אור קרמר ורותם אללוף, פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית שהיתה אמורה לאפשר להאיץ הטמעת פתרונות A בארגונים. המערכת נרכשה על ידי מספר גופים גדולים, אבל זה לא הספיק.

בנובמבר 2020 גייסה החברה 15 מיליון דולר בהובלת גרוב ונצ'רס. בין המשקיעים הנוספים היו אז מריוס נכט, דר' אופיר שלוי ופרופ' אהוד ויינשטיין.

בחודשים האחרונים נעשה ניסיון למכור את החברה, ולהמשיך לייצר תעסוקה לעובדים, אבל על רקע הירידות בשוק הטכנולוגיה, לא ניתן היה להציל את החברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Zibi 23/05/2022 12:25
    הגב לתגובה זו
    זה סופו של כל בלון... מינוף מטורף במליונים עוד לפני שחברות כאלו מפתחות או מייצרות משהו. זה בהחלט הבסיס לכישלון, ולדעתי יהיו עוד המון כאלו בקרוב
רובוט AI (גרוק)רובוט AI (גרוק)
מהפכת הרובוטים

המהפכה הרובוטית - לא רק טסלה

השחקניות המרכזיות בתחום הרובוטים ההומנואידים, המחירים, מתי זה יגיע אלינו הביתה והסיכונים? 

רן קידר |
נושאים בכתבה רובוט טסלה

מכירות המכוניות החשמליות של טסלה צונחות ב-13%, אבל המניה מגיבה ואז מתקנת, וסך הכל עלתה בכ-2% בחודש האחרון. הסיבה אחת: Optimus, הרובוט ההומנואידי של החברה. אילון מאסק כבר לא מתבייש להגיד בקול רם שלדעתו 80% משווי טסלה בעתיד יגיע מ-Optimus, לא מהמכוניות.

לאחרונה הוא העלה וידאו של גרסה חדשה של הרובוט שמקפל כביסה, מזהה חפצים ומדבר בקול טבעי, והאופן שבו הוא רץ נראה אנושי להפליא. הגרסה הבאה, Gen-3, תיחשף ברבעון הראשון של 2026 עם ידיים בעלות 22 דרגות חופש ודיוק מרשים. המחיר שמאסק מבטיח: 20 עד 30 אלף דולר כשהייצור ההמוני יתחיל. זה פחות ממשכורת שנתית של עובד ממוצע בארה"ב.

בגיגה-טקסס, המפעל של טסלה ליד העיר אוסטין, כבר בונים קו ייצור, ומאסק הציב יעד של מיליון יחידות בשנה תוך חמש שנים. וול סטריט קונה את זה בגדול: RBC נותנת יעד של 500 דולר למניה, דויטשה בנק מוסיפה 111 דולר רק בזכות הרובוטים, וביירד מגיעה ל-548 דולר. גם הבית הלבן נכנס לתמונה עם צו נשיאותי מתוכנן ל-2026 שיזרים מיליארדים לתעשייה, בעיקר כדי שלא להפסיד לסין.

אבל המציאות עדיין קשה: עד עכשיו נבנו כמה מאות יחידות בלבד, יש בעיות בסוללות ובמנגנוני אחיזה עדינים, והרבה מההדגמות עדיין דורשות שליטה מרחוק על ידי אדם. מאסק כבר הבטיח דברים דומים עם מערכת הנהיגה האוטונומית שלו, ועד היום נהגים נדרשים להחזיק יד על ההגה. ובכל זאת, השוק מאמין. זה יכול להתעכב, אבל יש תמימות דעים שזה יגיע - גם רכבים אוטונומיים וגם רובוטים הומנואידים.


            אופטימוס, מאסק וברקע חבר. קרדיט: רשתות חברתיות 

ארה"ב: חדשנות מטורפת, אבל ייצור איטי

בוסטון דיינמיקס (בבעלות יונדאי) מובילה עם Atlas, הרובוט היחיד שכבר יכול לשחק בכדור ולרוץ 2.5 מטר לשנייה. גרסה חשמלית מלאה נכנסה ב-2025 למפעלי יונדאי בג'ורג'יה. מחיר משוער: 140 עד 150 אלף דולר. זמינות מסחרית החל מ-2026. הרובוט מצוין בסביבות מורכבות, אבל עלות התחזוקה גבוהה ומגיעה לכ-20% ממחיר הרובוט בכל שנה.