IPO

רדיס לאבס רוצה להנפיק בוול-סטריט לפי שווי של 3 מיליארד דולר

החברה רוצה להנפיק ב-2022 לאחר שהשלימה גיוס של כ-110 מיליון דולר, על פי שווי של כ-2 מיליארד דולר לפני הכסף וכ-2.1 מיליארד אחריו. לחברה לקוחות גדולים הכלולים בפורצ'ן 100. במסגרת ההנפקה תשנה החברה את שמה מ-Redis Labs ל-Redis 
תומר אמן |

החברה הישראלית, המפתחת בסיס נתונים מהיר, דיווחה כי תנפיק ברבעון השני של השנה הקרובה בבורסת הנאסד"ק שבוול-סטריט לפי שווי הגדול בכמיליארד דולר מזה על פיו גייסה מוקדם יותר השנה, שהסתכם בכ-110 מיליון דולר לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר לפני הכסף ו-2.1 מיליארד אחריו. החברה תנפיק בוול-סטריט לפי השם Redis, כאשר שמה הנוכחי הוא Redis Labs.  המערכת של החברה, המתבבסת על קוד פתוח אותו ייצרה לפני כ-13 שנה, מאפשרת ניהול יעיל של דאטה עבור אפליקציות שונות, דבר אשר אמור לאפשר להן לפעול בצורה מהירה וטובה יותר. הדבר קריטי לחברות רבות המעוניינות להעביר את רכישות מוצריהן לאונליין, בייחוד נוכח משבר הקורונה.  ככל שתצא ההנפקה לפועל, תשלש החברה את שוויה בתוך שלוש שנים, כאשר במסגרת גיוסה האחרון, רדיס מכרה מניות בעסקת סקנדרי לקרנות טייגר גלובל, סופטבנק, ו-TVC שרכשו אותן בהיקף של כ-200 מיליון דולר ולפי השווי הנקוב לעיל. לפני כן, גייסה החברה 100 מיליון, גם אז בהובלת TVC אך גם באמצעות ביין קפיטל, לפי שווי של כמיליארד דולר.  כאמור, משבר הקורונה סייע לחברה מאוד. טרם גיוסה האחרון חשפה מעט מתוצאותיה, והיות והחברה מאפשרת דחיפה והתקדמות אל עולמות הדיגיטל, היא רשמה צמיחה ממוצעת של כ-54% בהכנסות שלה בשלוש השנים האחרונות, כך דווח. כמו כן דיווחה על כ-8 אלף לקוחות, המייצרים לה הכנסות בקצב שנתי של כ-100 מיליון דולר. רובן מן החברות הינן חברות פורצ'ן 100, הכוללות גם ענקיות כגון  FEDEX (סימול: FDX) ו-NETFLIX (סימול: NFLX).  מהחברה נמסר כי 75% מהכנסותיה, או שלושה רבעים המהווים כ-75 מיליון דולר בשנה מיוחסות למכירות בארה"ב, 15% נוספים למכירות באסיה כאשר היקף המכירות הגדול ביותר ביבשת זו הוא בהודו, וכמו כן כ-10% נוספים במזרח התיכון ובאירופה. דווח כי החברה דחתה בעבר את ההצעה להנפקה שכן לטענתה העיתוי היה מוקדם מידי עבורה, וכמו כן דחתה את ההצעה להנפיק במסגרת מיזוק SPAC עם חברת ארנק. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייפון 17 (רשתות)אייפון 17 (רשתות)

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר

לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר

עמית בר |
נושאים בכתבה אייפון 17 אפל

ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.


הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.


גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף,  הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.


המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.


iPhone 17 Air – במקום Plus

בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.