לא עוצרת באדום: טסלה המריאה 8.4% במחזור מסחר גדול ונסחרה ברמות שיא
יצרנית הרכבים החשמליים האמריקנית,
לאחר פרסום הדוחות אתמול בלילה (ד') זינקה המניה 11.8% במסחר המאוחר. ביום הקודם הגיעה לשיא כל הזמנים שלה אחרי דיווח על פגישה בין מנכ"ל החברה, מאסק, לראש מחלקת מיזוגים ורכישות של אפל במהלך 2013.
החברה שהוקמה ב-2003 וממוקמת בפאלו אלטו, קליפורניה, הרוויחה ברבעון האחרון של 2013, 46 מיליון דולר או 33 סנט למניה (בניכוי השפעות חד פעמיות). האנליסטים ציפו לרווח של 21 סנט למניה בלבד. בתוספת השפעות חד פעמיות, קטן ההפסד הנקי של החברה ברבעון האחרון מסכום של 90 מיליון דולר ו-79 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד, לסכום של 16.2 מיליון דולר ו-13 סנט למניה בלבד.
מחירו של מודל ה-S של החברה בארה"ב עומד על 70 אלף דולר ומעלה. טסלה מצפה למכור יותר מ-35 אלף רכבים מהסוג הזה בשנת 2014, גידול של למעלה מ-55% בהשוואה לכמות הרכבים שנמכרה בשנה הקודמת שמסתכמת ל-22,447 יחידות. רק ברבעון הראשון של 2014, צפויה החברה לספק כ-6,400 רכבים מהסוג הזה. בנוסף, החברה תתחיל לספק רכבים לסין באביב הקרוב.
- וול-סטריט ננעלה בעליות שערים; טבע קפצה ב-3.7%, סול-ג'ל עם 8%
- "ה-S&P 500 ייפול ב-20% עד סוף השנה, השוק לא מתמחר מיתון"
למרות כל אלה, מתקיים עדיין ויכוח בין מומחים לתעשיית הרכב בארה"ב באשר לשווי המניה הנוכחי והאם הוא אכן מוצדק. שווי השוק של החברה עומד על 26 מיליארד דולר, קצת פחות מחצי משווי השוק של ג'נרל מוטורס שעומד על 57.7 מיליארד דולר. בהתאם לנתונים מנאסד"ק, כ-24% ממניות החברה הוחזקו בפוזיציית שורט החל מסוף ינואר.